Skip to main content

.

Indien je geen verbinding krijgt met internet, ligt dit waarschijnlijk aan de instellingen.

Controleer onderstaande gegevens:

• Staat de optie Internet op je Mobiel aan?

o Zet eerst de optie ‘Internet op je mobiel’ via Mijn Simyo.

• Zijn de instellingen per sms ontvangen?

o Je kunt de instellingen voor Internet op je Mobiel aanvragen door een gratis SMS bericht met de tekst 'ja' naar 1300 te verzenden. Je ontvangt de instellingen dan automatisch. Ontvang je niets, dan maakt je toestel gebruik van een besturingssysteem welke geen configuratie sms ondersteunt. Neem in dat geval een kijkje in één van de onderstaande topics.



Android

iPhone

Nokia

Samsung

LG
Hoi,



Sinds juli 2012 heb ik een abbonement bij Simyo, met internet. Nu ben ik vorige week naar het buitenland geweest, waarbij ik mijn mobiele internet heb uitgeschakeld. Bij thuiskomst, heb ik mijn mobiele internet niet meer aangekregen. Ik heb alle instructies op mijn telefoon gevolgt, maar niets werkt. Ik krijg telkens in beeld: Packet-gegevens: verbinding niet toegestaan.

Ik kan wel internetten via Wifi, dit kon tevens in het buitenland. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Kan iemand mij misschien helpen?



Groetjes,



Corbatstof
Hallo,



Ik heb sinds een paar weken een nieuwe telefoon, een HTC ChaCha, en heb een simyo-simkaart. Ik had voorheen altijd een abonnement met alleen smsen en bellen maar sinds deze maand heb ik daar mobiel internet aan toegevoegd. Het probleem is nu dat het instellen van het mobiele internet niet lukt. Ik heb al meerdere keren mijn APN opnieuw ingesteld, maar het probleem blijft. Ik krijg steeds een melding waarin staat: geslecteerd netwerk (NL KPN) niet beschikbaar. Wel krijg ik de bevestiging wanneer ik via Mobiele providers een netwerk ga zoeken dat ik geregistreerd ben op NL KPN en ik heb net ook het verbruik van mijn abonnement bekeken die geeft aan dat ik al wel MB's heb verbruikt zonder dat ik ook nog maar 1x gebruik heb gemaakt van mijn mobiel internet...De instellingen van mijn APN's zijn:



Naam: KPN Mobiel Internet

APN: portalmmm.nl

Proxy: niet ingesteld

Poort: niet ingesteld

Gebruikersnaam: niet ingesteld

Wachtwoord: niet ingesteld

Server: niet ingesteld

MMSC: niet ingesteld

MMS-proxy: niet ingesteld

MMS-poort: niet ingesteld

Mms-protocol: WAP 2.0

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: PAP

APN-type: default



Naam: KPN MMS

APN: portalmmm.nl

Proxy: niet ingesteld

Poort: niet ingesteld

Gebruikersnaam: niet ingesteld

Wachtwoord: niet ingesteld

Server: niet ingesteld

MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc

MMS-proxy: 10.10.100.20

MMS-poort: 5080

Mms-protocol: WAP 2.0

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: PAP

APN-type: mms

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Welkom op het forum Bernard,



Voor jouw toestel moet je de juiste instellingen handmatig invoeren. De bovengenoemde instellingen zijn niet correct. In dit topic staan de juiste instellingen voor je toestel. Kan je aangeven of het is gelukt?



Groetjes,



Alex
Welkom op het forum Bernard,



Voor jouw toestel moet je de juiste instellingen handmatig invoeren. De bovengenoemde instellingen zijn niet correct. In dit topic staan de juiste instellingen voor je toestel. Kan je aangeven of het is gelukt?



Groetjes,



Alex





Hoi Alex,



Ik heb de instellingen die in het andere topic staan geprobeerd (diezelfde had ik eerder ook al een geprobeerd), maar nog steeds krijg ik geen verbinding. Ik krijg weer de melding: Geen service, Geselecteerd netwerk (NL KPN) niet beschikbaar. Wat kan ik nu het beste doen?



Groeten,



Bernard
Hoi Alex,



Ik heb de instellingen die in het andere topic staan geprobeerd (diezelfde had ik eerder ook al een geprobeerd), maar nog steeds krijg ik geen verbinding. Ik krijg weer de melding: Geen service, Geselecteerd netwerk (NL KPN) niet beschikbaar. Wat kan ik nu het beste doen?



Groeten,



Bernard




Beste Bernard,



Ik heb je een privé bericht gestuurd. Kan me laten weten of het internet werkt.
Hoi,



Sinds juli 2012 heb ik een abbonement bij Simyo, met internet. Nu ben ik vorige week naar het buitenland geweest, waarbij ik mijn mobiele internet heb uitgeschakeld. Bij thuiskomst, heb ik mijn mobiele internet niet meer aangekregen. Ik heb alle instructies op mijn telefoon gevolgt, maar niets werkt. Ik krijg telkens in beeld: Packet-gegevens: verbinding niet toegestaan.

Ik kan wel internetten via Wifi, dit kon tevens in het buitenland. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Kan iemand mij misschien helpen?

ik heb een Nokia E71



Groetjes,



Corbatstof
Hoi,



Sinds juli 2012 heb ik een abbonement bij Simyo, met internet. Nu ben ik vorige week naar het buitenland geweest, waarbij ik mijn mobiele internet heb uitgeschakeld. Bij thuiskomst, heb ik mijn mobiele internet niet meer aangekregen. Ik heb alle instructies op mijn telefoon gevolgt, maar niets werkt. Ik krijg telkens in beeld: Packet-gegevens: verbinding niet toegestaan.

Ik kan wel internetten via Wifi, dit kon tevens in het buitenland. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Kan iemand mij misschien helpen?

ik heb een Nokia E71



Groetjes,



Corbatstof




Beste Corbastof,



Ik heb je een privé bericht verstuurd.
Hoi,



Mijn internet doet het inmiddels, het probleem bleek te zitten in dat ik iets had aangevinkt wat juist niet moest. Stond bij mij onder: Mobiele gegevens altijd

aan inschakelen. Dit moet dus uit staan wil het internet het doen.  Bedankt voor de hulp!



Groeten,



Bernard
Hoi Bernard,



Goed om te horen dat het werkt. Ook bedankt voor het vermelden van je oplossing hier op het forum.



Groetjes,



Alex
Hallo,



Ik heb een Blackberry met een simyo-abonnement met Blackberry-bundel.

Nu zou ik graag een Samsung willen aanschaffen.



Kan ik met de Blackberrybundel ook internetten op bijv een Samsung?

(Het duurt tenslotte anders meer dan een maand voordat mijn bundel omgezet is).
Welkom op het forum Mathilde,



Het is mogelijk om met jouw blackberry bundel gebruik te maken van het internet op een ander toestel. Hiervoor dien je wel de internet instellingen van het betreffende toestel in te voeren.
Hallo, ik heb precies de instructies opgevolgd voor het handmatig in te stellen van mijn internet opties, maar het werkt nog steeds niet? Het is wel geactiveerd daar heb ik bericht over gekregen. Het gaat om een Sony Ericsson mini pro, heb de instelling al meerdere keren in gevoerd maar hij zegt nog steeds: browser pagina kan niet laden omdat er geen verbinding met internet is.



Groeten



Lenn
hey Lenn,



Ik heb jou een privebericht gestuurd met daarin de relevante informatie. Zou je even kunnen kijken of het je met die instellingen wel lukt?
Het is opgelost, bedankt !
Welkom op het forum Mathilde,



Het is mogelijk om met jouw blackberry bundel gebruik te maken van het internet op een ander toestel. Hiervoor dien je wel de internet instellingen van het betreffende toestel in te voeren.




Hoi Wayne,



Dank je wel. Ik ga het proberen!
Zo, hier maar weer mijn volgende "probleem". :-)



Heb al een hele tijd een probleem met het gebruik van WIFI en internet.



Ik heb bij mijn abonnement voor mijn samsung chat geen internet, maar kon voorheen wel gewoon gebruik maken van naast WIFI ook het internet waarvoor ik dan natuurlijk voor het laatste wel apart betaalde.

Nu kan ik wel verbinden met internet en WIFI echter krijg dan vrijwel onmiddelijk de melding DNS mislukt.



Wie weet raad?



Groetjes,

Jeanine
Ps, ik heb al 1300 gesmst met ja, kreeg ook de configuratieberichten en heb deze opnieuw geinstalleerd, GSM daarna helemaal uitgeschakeld en opnieuw opgestart, ja ja, ik leer veel hier 🙂
Hoi NiNa1970,



Kan je aangeven welk toestel je gebruikt. Ik vermoed dat je de instellingen handmatig moet instellen. Als je geen internet bundel hebt, betaal je € 1,- per mb. Dit kan hoog oplopen.



Groetjes,



Alex
Hoi NiNa1970,



Kan je aangeven welk toestel je gebruikt. Ik vermoed dat je de instellingen handmatig moet instellen. Als je geen internet bundel hebt, betaal je € 1,- per mb. Dit kan hoog oplopen.



Groetjes,



Alex





Samsung Chat S3350
Hoi,



Ik heb een internet bundel aan gevraagd, maar het werkt niet.

Ik heb een HTC wildfire S.

Ik heb "ja" naar 1300 gestuurd maar krijg een bericht terug dat het niet in te stellen is op mijn telefoon.

Weet iemand hoe ik mijn toestel moet instellen?



bvd Helko
Hoi,



Ik heb een internet bundel aan gevraagd, maar het werkt niet.

Ik heb een HTC wildfire S.

Ik heb "ja" naar 1300 gestuurd maar krijg een bericht terug dat het niet in te stellen is op mijn telefoon.

Weet iemand hoe ik mijn toestel moet instellen?



bvd Helko



Het is al opgelost.



groetjes,



Helko
Wil je ons laten weten hoe het is opgelost?
Wil je ons laten weten hoe het is opgelost?



De helpdesk heeft mij een mailtje gestuurd met de juiste instellingen.

Prima geholpen.



Helko
Samsung Chat S3350



Hoi NiNa1970,



Heeft er toevallig eerder een andere simkaart in het toestel gezeten? Ik vermoed dat je instellingen toch niet helemaal goed staan. Netwerktechnisch staat je aansluiting goed in ons systeem. Ik raad je aan de internet instellingen te herstellen of te verwijderen en dan opnieuw de sms te sturen en de instellingen op te slaan. Vervolgens toestel uit/aan en het zou moeten werken. Mocht dit niet werken, dan zou ik toch even naar een telefoonwinkel gaan. De oorzaak van het niet kunnen internetten ligt namelijk op toestelniveau. Kan je laten weten of de instructies werken?



De helpdesk heeft mij een mailtje gestuurd met de juiste instellingen.

Prima geholpen.



Helko




Goed om te horen dat het is opgelost Helko. En welkom op het Simyo forum.



Groetjes,



Alex
Hoi NiNa1970,



Heeft er toevallig eerder een andere simkaart in het toestel gezeten? Ik vermoed dat je instellingen toch niet helemaal goed staan. Netwerktechnisch staat je aansluiting goed in ons systeem. Ik raad je aan de internet instellingen te herstellen of te verwijderen en dan opnieuw de sms te sturen en de instellingen op te slaan. Vervolgens toestel uit/aan en het zou moeten werken. Mocht dit niet werken, dan zou ik toch even naar een telefoonwinkel gaan. De oorzaak van het niet kunnen internetten ligt namelijk op toestelniveau. Kan je laten weten of de instructies werken?



Groetjes,



Alex




Hoi Alex,



Denk dat het dan verstandiger is dat ik binnenkort even een telefoonwinkel binnenwip, weet namelijk niet welke internet-instellingen ik dan moet herstellen of verwijderen. Ben bang dat dat niet goed gaat als ik dat zelf ga proberen hahaha



Groetjes,

Jeanine

Reageer