Skip to main content
Vraag

extreem MB gebruik in Nederland?

• August 21, 2025
  • 3 reacties
  • 23 Bekeken

Geachte heer/ mevrouw,

Allereerst wil ik melden dat ik zeer tevreden ben over het bereik en het netwerk van uw organisatie.

Alleen de afgelopen dagen is er iets heel bijzonders aan de hand. Zoals u kunt zien gebruik ik maandelijks nooit al mijn MB’S.  Afgelopen dagen heb ik op het strand in Wijk aan Zee in ons strandhuisje gewerkt. Daar werk ik via mijn hot spot van mijn telefoon op mijn laptop. Gisteren zijn er in maximaal 5 minuten ingelogt te zijn in de cloud circa 500 MB’s doorheen gegaan. Afgelopen zaterdag in maximaal een half uur werken circa 3.000 mb’S.

Hoe kan dit?

Wordt ik sinds kort in Wijk aan Zee verbonden met een buitenlandse satelliet? Dit is recent ook in Egmond gebeurd alleen dan via Vodafone.

Nu heb ik deze maand maar al 2 x 500 MB’S bijgekocht en heb ik ondertussen een rekening van € 90 in plaats van € 19,95. Een hele rare situatie.

Ik verneem graag op korte termijn hoe dit kan? In de maand juli gebeurde dit namelijk niet en heb ik ook via mijn hotspot in Wijk aan Zee gewerkt.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

3 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • August 21, 2025

Beste ​@Anja1810 aan de kust heb je maar zo kans dat je mobiel het maritieme netwerk pakt als dat op dat moment sterker is dan je standaard netwerk.

Daaro/m is het verstandig in dat soort situaties de netwerkaanbieder handmatig te kiezen i.p.v. automatisch. Zorg ook dat roaming uit staat.

Verder is het verstandig voor 50c per maand dataplafond aan te zetten zodat je nooit buitenbundelkosten maakt, zeker bij gebruik als hotspot, geldt niet voor maritiem netwerk, alleen voor EU.

Zie ook onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice/roaming

Friesian
  • Forum Expert
  • August 21, 2025

Behalve het feit dat maritieme netwerken extra hoge kosten kunnen geven €5, - per MB. Zeker aan de kust en op zee is het goed om hieraan te denken. Dus qua instellingen telefoon sluit ik me sowieso aan bij wat ​@JanD zegt.

Verder is het ook voorzichtig zijn aan te raden met je telefoon gebruiken als hotspot voor je computer. Dat kan ook een risico geven dat fors in de papieren loopt, lees veel verbruik MB. 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • August 21, 2025

Hi ​@Anja1810,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Op je aansluiting zie ik dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice. Fijn om te zien dat je inmiddels bent geholpen! Ik zal dit topic om deze reden sluiten.

Thanks voor jullie hulp heren! ​@JanD ​@Friesian 😊

Groetjes,
Roeqajja