Skip to main content

.

Hallo,



Op 10 mei zou ik in 14 minuten 222630 kB verbuik hebben en in iets meer als 2 uur 282632 kB. Dit is onmogelijk.

Ook opvallend is dat het steeds 60002 kB en 600001 kB is (zie onderstaand overzicht).



Datum Omschrijving Duur Bedrag

2014-05-10 00:00:55 Internet gebruik (35 kB) 00:00:00 €0.00

2014-05-10 08:20:17 Internet gebruik (6050 kB) 00:00:00 €0.00

2014-05-10 12:19:52 Internet gebruik (53 kB) 00:00:00 €0.00

2014-05-10 12:24:16 Internet gebruik (2 kB) 00:00:00 €0.00

2014-05-10 12:24:51 Internet gebruik (44 kB) 00:00:00 €0.00

2014-05-10 12:31:30 Internet gebruik (24 kB) 00:00:00 €0.00

2014-05-10 12:37:06 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00

2014-05-10 14:47:29 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00

2014-05-10 14:48:07 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00

2014-05-10 14:59:45 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00


2014-05-10 15:01:04 Internet gebruik (14547 kB) 00:00:00 €0.00

2014-05-10 15:01:04 Internet gebruik (28079 kB) 00:00:00 €4.11

2014-05-10 20:05:17 Internet gebruik (56 kB) 00:00:00 €0.01

2014-05-10 20:58:57 Internet gebruik (2717 kB) 00:00:00 €0.40



In de datateller van mijn Iphone 5 staat dit verbruik niet geregistreerd.



Ik lees erg veel klachten over extreem dataverbruik bij Simyo.

Mijn zoon en mijn vrouw hebben dit overigens ook al eens meegemaakt.



Graag uitleg over bovenstaande.



Grpeten,



Wido
Hallo Alex_boek.



Omdat je je woorden richt tot Simyo, en ik ben dat niet wil ik je toch een advies geven.

Zet op Mijn Simyo bij simkaart & instellingen INTERNET UIT.



De rest laat ik over aan Simyo.



Groet,

Friesian
Beste Friesian,



Dit is het eerste wat ik heb gedaan toen ik bericht kreeg van de overschrijding. Evengoed bedankt voor het meedenken en je reactie.



Groet Alex
Beste medewerker(s) van Simyo,



Ik zit ineens aan de max van mijn internetbundel, terwijl we nog niet eens op de helft van de maand zitten. 

Volgens mij heb ik gisteren bijna de hele dag op 3G gezeten, ik zag pas laat in de avond dat mijn wifi van thuis het niet deed.

Is er een optie om een klein pakketje internet op te kopen voor de rest van de maand? Het wordt me anders wel erg duur.

Hoor het graag.

Alvast dank voor het meedenken!



Met vriendelijke groet,

Eveline
Beste Simyo,



Sinds kort is onze dochter naar het voortgezetonderwijs en heeft zij naast een prepaid belbundel ook een internetbundel. Omdat ik nog niet aan een abonnement wil beginnen eerst maar prepaid internet aangeschaft van 250 MB voor 7 euro. Ik heb dit express gedaan om niet in een keer teveel aan te schaffen. Uiteraard heb ik mijn dochter op het hart gedrukt dat zij alleen de internetbundel mag gebruiken voor onderweg in noodsituaties en niet om mee te spelen. daarnaast heb ik haar uitgelegd dat het veel geld kost om internet te hebben op je mobiel (iPhone 4S). Tot afgelopen week ging het prefect. Een paar keer internet gebruikt en allemaal binnen de grenzen. Totdat ik een waarschuwing kreeg van Simyo dat de internetbundel verbruikt is. Snel gekeken op mijn account en wat schept mijn verbazing 54,17 euro negatief. Ik denk, dit kan toch niet waar zijn?? Nou blijkt dat het extra hoge verbruik heeft plaats gevonden in de avond omstreeks 20.58 minuten. 

Wat mij nu het meeste verbaasd is dat er niet een signaal wordt afgegeven wanneer de belbundel bijna verbruikt is. Ik vindt dat Simyo dit had kunnen doen om verdere verbruik te voorkomen. Daarom schaf ik juist een prepaid bundel aan om niet met verdere kosten te zitten. Ik hoop dat Simyo begript heeft voor het bovenstaande en komt met een passende oplossing. 



Gr. Alex




Hoi Alex_boek,



Wat vervelend dat het datagebruik zo erg is geëscaleerd! Er is afgelopen week iets verkeerd gegaan met het verwerken van verbruiksgegevens bij Simyo. Om die reden heb jij of je dochter veel te laat de waarschuwing gekregen. Omdat het spijtig is dat je hier niets aan heb kunnen doen, heeft Simyo in ieder geval je tegoed al aangevuld tot -€5,00 (zoals je waarschijnlijk al hebt gezien).



Je hebt daarna zelf het tegoed weer opgewaardeerd met €10,00. Het verschil wat je nu eigenlijk teveel hebt betaald is €5,16. Ik stel voor dat ik die €5,16 nog boven op je tegoed stort 🙂 Is dat een goed idee?



Het is verstandig geweest om de internetoptie helemaal uit te zetten, want haar bundel is op het moment echt helemaal op.
Beste medewerker(s) van Simyo,



Ik zit ineens aan de max van mijn internetbundel, terwijl we nog niet eens op de helft van de maand zitten. 

Volgens mij heb ik gisteren bijna de hele dag op 3G gezeten, ik zag pas laat in de avond dat mijn wifi van thuis het niet deed.

Is er een optie om een klein pakketje internet op te kopen voor de rest van de maand? Het wordt me anders wel erg duur.

Hoor het graag.

Alvast dank voor het meedenken!



Met vriendelijke groet,

Eveline




Hoi Flienepien,



Wat vervelend dat je onbewust je databundel helemaal hebt verbruikt 😞 Ik moet je helaas nogmaals teleurstellen, want het is bij Simyo helaas niet mogelijk om data bij te kopen.



Op dit moment betaal je als je dataverbruikt €0,15 per MB. Hierbij is het dus belangrijk dat je er voorzichtig mee omspringt! Simyo heeft hiervoor een blog geschreven, zodat je nog wel wat gebruik kan maken van internet. Check onze blog hier.



Sorry dat ik geen ander antwoord voor je heb 😞
Ook mijn dochter heeft net als veel mensen lees ik op het forum deze maand extreem internetgebruik en bundel van september al op na 12 dagen. Dit is nog nooit eerder gebeurd, heeft over het algemeen alleen wat meer gebruik als ze toernooi van meerdere dagen heeft en ze telefoon bij zich heeft. Ze zit vrijwel altijd op wifi en zet mobiele data uit als ze buiten de deur is. Heel vreemd dit. Heb dataverkeer er op nagekeken en grootste verbruik is elke keer als ze gewoon thuis is en op de wifi zou moeten zitten (dat controleert ze zelf overigens altijd als ze  thuis is). Wifi is sterk genoeg, daarbij hebben anderen thuis er ook geen last van dat het automatisch overspringt naar 3G, dus dat verhaal gaat er bij mij niet. Filmpjes of uitzendingen of wat dan ook kijken doet ze niet het is vooral appen en instagram.
Hoi QSL, welkom op het forum van Simyo!



Het vervelende is dat wij helaas ook niet weten wat er op de telefoon van je dochter voor dit dataverbruik heeft gezorgd :(



Wij krijgen vanwege privacywetgeving alleen gegevens binnen via het netwerk over welke pakketjes dataverbruik er wanneer hebben plaatsgevonden, wat je zelf ook al op Mijn Simyo hebt gezien, begrijp ik. Hierdoor kunnen wij helaas ook niet anders dan gissen wat er voor dit dataverbruik heeft gezorgd 😕



Maar staat er op de telefoon van je dochter niet een datacounter app? Met zo'n app kan je zelf op de telefoon een inzicht krijgen in welke apps en/of achtergrondprocessen er voor welk dataverbruik hebben gezorgd en ook welk verbruik via mobiel internet heeft plaatsgevonden en welk verbruik via WiFi.



Tips voor datacounter apps waar we goede geluiden over horen en andere handige tips om dataverbruik zelf in de hand te houden kan je terug in onze Blog.



Helaas kan ik voor het moment niet anders dan aanraden om je dochter de rest van de maand zoveel mogelijk gebruik te laten maken van WiFi.

Wil je er zeker van zijn dat de telefoon alleen verbinding met internet via WiFi maakt, zet dan de optie "Internet op je mobiel - Nederland" uit op Mijn Simyo, dan is het voor de simkaart simpelweg niet mogelijk om verbinding te maken met mobiel internet. Ik zie dat je dit inmiddels al hebt gedaan 🙂
Hallo,



 Ik heb precies hetzelfde meegemaakt op dit moment. Ik ben verschrikkelijk geschrokken. Om half 9 zojuist kreeg ik een email dat mijn account geblokkeerd is door hoog verbruik. Ik heb vandaag de hele dag thuis op de WIFI gezeten waardoor het niet mogelijk is dat ik mijn MB's heb gebruikt. De wifi heeft ook constant aangestaan dus dit is echt te gek voor woorden.



Vanaf 16:30 is het verbruik begonnen en deze is enorm. Ik heb om dit tijdstip niet eens het internet gebruikt aangezien dit rond etenstijd was. Verder loopt dit op tot 20:30 nadat hij is geblokeerd. De mail gaf 124 euro aan en is nu al opgelopen tot 224 euro. Ik begrijp er niks van, ik heb nog nooit teveel MB's gebruikt. Ik blijf altijd netjes binnen mijn bundel en dit is meer verbruik dan ik in drie maanden doe. 



2015-01-29 16:30:12 Internet gebruik (46249 kB) 00:00:00 €6.78

2015-01-29 16:34:54 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 16:39:39 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 16:46:08 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 16:57:01 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 17:02:37 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 17:06:13 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 17:09:41 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 17:16:08 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 17:20:37 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 17:25:43 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 17:34:10 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 17:41:26 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 17:47:56 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 17:55:20 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 18:03:04 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 18:09:36 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 18:15:17 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 18:21:00 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 18:26:53 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 18:32:14 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 18:38:57 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 18:45:12 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 18:51:13 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79

2015-01-29 18:59:02 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79



Ik zie dat ik precies hetzelfde lijstje heb als de klant hiervoor. Het is gewoon onmogelijk aangezien ik niks heb gedaan op de telefoon en ik op de WIFI zat ik kan dat 100 procent zeker zeggen. Ik heb nu alles al uit gezet en zit nu ook nog steeds op de wifi die prima werkt. 



Het verbruik wordt nu nog maar tot 7 uur weergeven en hier komt dus nog 1,5 uur bij op voor de blokkade. Ik zit echt met de handen in het haar en weet niet wat ik hiermee moet. Na 1,5 jaar of langer klant te zijn heb ik nog nooit problemen gehad en ineens gebeurd dit.



Ik hoop dat dit kan worden opgelost,

Groetjes Anne Postma
Heb je een iPhone? Dan heeft dat internetverbruik misschien iets te maken met het downloaden van iOS 8.1.3, deze update kwam namelijk beschikbaar op 27 januari. Als de iPhone met WiFi is verbonden en via het stopcontact wordt bijgeladen kan een iOS download automatisch starten. Maar als de Wifi traag wordt of wegvalt tijdens de download wordt er overgeschakeld op het mobiele netwerk (van Simyo in dit geval). Daar wordt een langdurige datasessie opgesplitst in blokken van 60000 kB, en dat is wat je ziet in de verbruiksgegevens.



Als je geen iPhone hebt dan geldt bovenstaand verhaal niet, en moet een andere verklaring worden gezocht waarom jouw smartphone zoveel mobiele data heeft verbruikt.
Ik snap wat je bedoeld maar ik heb de update hiervoor al geinstalleerd direct toen hij uitkwam. Ik vertrek vandaag naar het buitenland voor drie maanden dus wou dat niet de dag van te voren doen. Het voelt dan ook heel oneerlijk en het nieuwtje van Simyo komt dan ook rauw op mijn dak omdat ik het vandaag nog moet regelen. 



Daarnaast herken ik mijzelf in het verhaal van BenBen, die op 14-05-2014 hetzelfde plaatste. Hij had precies hetzelfde als ik nu heb, terwijl hij normaal ook nooit zoveel had verbruikt. Ik ben dan ook blij dat ik niet de enige ben en er herkenbare situaties zijn en hoop dat er voor mij eenzelfde oplossing kan worden gevonden als bij hem.  Ik voel me gewoon een beetje machteloos eigenlijk. Ik heb nooit ergens last van en ineens moet ik 240 euro betalen, het voelt heel oneerlijk..



Ik ben dan ook blij dat mijn SIM uiteindelijk geblokeerd is aangezien het nog erger had kunnen worden. Toch vind ik 240 euro al een verschrikkelijk hoog bedrag terwijl ik nooit zoiets heb gehad. Simyo kan als het goed is zien dat ik normaal nooit zoveel verbruik in drie maanden dan nu in 2,5 uur waardoor ik vind dat het blokkeren wel lang heeft geduurd..



Onze thuis wifi is heel snel waardoor ik hier dan ook nooit problemen mee heb gehad, zoals ik zei heb ik de gehele tijd dat ik de telefoon gebruikte de WIFI in de gaten gehouden, hier kan het dus echt niet aan liggen. Ik hoop dat Simyo hier voor mij een oplossing kan vinden. Ik heb ook echt geen idee waar ik anders dit geld vandaan moet halen.
Beste Simyo,



Afgelopen week ben ik erg geschrokken van het feit dat ik blijkbaar mijn mobiele internetbundel heb overschreden (ik blijf er altijd netjes binnen). Woensdagochtend had ik volgens jullie app nog 80 mb en 's middags krijg ik een SMS dat mijn bundel op zou zijn... Ik heb direct mijn mobiele internetverbinding uitgeschakeld om erger te voorkomen.

Achteraf blijkt nu dat er meer dan 600 mb verbruikt is in zeer korte tijd! ???? Als ik bekijk waar het aan ligt (mbv jullie tips) kom ik niet verder dan internet en zaken die op de achtergrond draaien. Tja, dat is nog nooit zo geweest, dus dan is het lastig om dat tegen te gaan.

Ik heb wel direct de maximum limiet ingesteld en zet mijn mobiele Internetverbinding alleen aan als ik 'm nodig heb.

Mijn vraag is of er iets gedaan kan worden aan de kosten van de maand januari en of jullie evt nog meer tips of ideeën hebben over de oorzaak.



Groeten, Renée
Hallo,



 Ik heb precies hetzelfde meegemaakt op dit moment. Ik ben verschrikkelijk geschrokken. Om half 9 zojuist kreeg ik een email dat mijn account geblokkeerd is door hoog verbruik. Ik heb vandaag de hele dag thuis op de WIFI gezeten waardoor het niet mogelijk is dat ik mijn MB's heb gebruikt. De wifi heeft ook constant aangestaan dus dit is echt te gek voor woorden.



Vanaf 16:30 is het verbruik begonnen en deze is enorm. Ik heb om dit tijdstip niet eens het internet gebruikt aangezien dit rond etenstijd was. Verder loopt dit op tot 20:30 nadat hij is geblokeerd. De mail gaf 124 euro aan en is nu al opgelopen tot 224 euro. Ik begrijp er niks van, ik heb nog nooit teveel MB's gebruikt. Ik blijf altijd netjes binnen mijn bundel en dit is meer verbruik dan ik in drie maanden doe. 



Ik zie dat ik precies hetzelfde lijstje heb als de klant hiervoor. Het is gewoon onmogelijk aangezien ik niks heb gedaan op de telefoon en ik op de WIFI zat ik kan dat 100 procent zeker zeggen. Ik heb nu alles al uit gezet en zit nu ook nog steeds op de wifi die prima werkt. 



Het verbruik wordt nu nog maar tot 7 uur weergeven en hier komt dus nog 1,5 uur bij op voor de blokkade. Ik zit echt met de handen in het haar en weet niet wat ik hiermee moet. Na 1,5 jaar of langer klant te zijn heb ik nog nooit problemen gehad en ineens gebeurd dit.



Ik hoop dat dit kan worden opgelost,

Groetjes Anne Postma




Hoi AnnePostma,



Goed dat je hier je vraag stelt.



Ik begrijp dat je dat je geschrokken bent door de hoge kosten en de blokkade van je aansluiting.



We houden je verbruik bij aan de hand van simkaart. Zodra er verbinding wordt gemaakt houden we dit bij. Het verbruik is er geweest. Vaak schakelt het toestel automatisch over naar 3G als Wifi is weggevallen of niet (meer) beschikbaar is.



Ik zie dat je vrijdag telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice. Omdat wij kunnen begrijpen dat het niet je bedoeling is geweest hebben we eenmalig het verbruik verrekend met een internetbundel. Je kan de tips die in dit artikel staan volgen om je internet verbruik in de gaten te houden.







Beste Simyo,



Afgelopen week ben ik erg geschrokken van het feit dat ik blijkbaar mijn mobiele internetbundel heb overschreden (ik blijf er altijd netjes binnen). Woensdagochtend had ik volgens jullie app nog 80 mb en 's middags krijg ik een SMS dat mijn bundel op zou zijn... Ik heb direct mijn mobiele internetverbinding uitgeschakeld om erger te voorkomen.

Achteraf blijkt nu dat er meer dan 600 mb verbruikt is in zeer korte tijd! ???? Als ik bekijk waar het aan ligt (mbv jullie tips) kom ik niet verder dan internet en zaken die op de achtergrond draaien. Tja, dat is nog nooit zo geweest, dus dan is het lastig om dat tegen te gaan.

Ik heb wel direct de maximum limiet ingesteld en zet mijn mobiele Internetverbinding alleen aan als ik 'm nodig heb.

Mijn vraag is of er iets gedaan kan worden aan de kosten van de maand januari en of jullie evt nog meer tips of ideeën hebben over de oorzaak.



Groeten, Renée




Hoi RBroomans,



Welkom op het forum.



Ik heb je verbruik nagekeken en zie dat je op 28 januari je 200 MB internetbundel op was.



Zodra je 50% en 100% van je bundel hebt verbruik sturen wij een notificatiebericht. Volgens onze gegevens zijn ze beiden verstuurd.



We kunnen helaas niet inzien welke websites je bezocht hebt of waar je internet voor gebruikt hebt. Bij Smartphone kan je op het toestel zelf zien en zo zelf inzicht krijgen op het datagebruik van je apps. Hiervoor hebben wij een blog geschreven met een aantal tips.



Ook bij jou is het verbruik rechtstreeks vanaf je simkaart geregistreerd. Omdat we kunnen begrijpen dat de kosten onbewust gemaakt zijn zullen we het extra verbruik ook eenmalig verrekenen met een extra internetbundel.



Je ontvangt met e-mail meer informatie over de verrekening.
Goedemorgen,



Ik heb hierover ook een vraag. Zojuist kreeg ik een e-mail van Simyo met de boodschap dat bij mij bijzonder hoog dataverbruik was geregistreerd en dat daarom mijn simkaart was geblokkeerd. Van die regel ben ik op de hoogte en die heeft mij ook altijd wel gerustgesteld: bij meer dan €100 binnen 24 uur schakelt het systeem automatisch uit, en bij meer dan €250 binnen 7 dagen gebeurt dat ook. Een fijne regel, vind ik, dan worden hele extreme kosten in ieder geval beperkt, en zo stond het ook netjes in de e-mail uitgelegd.



Wat was er namelijk gebeurd? Het internet bij mij thuis was uitgevallen en ik had even een hotspot op mijn telefoon gemaakt om mijn mail te kunnen gebruiken. Toen ben ik gaan eten en heb vergeten de hotspot weer uit te zetten. Blijkbaar was een computer op die hotspot aangesloten waar iets gebeurde dat heel veel data vrat, misschien iets streamen of downloaden o.i.d., zonder erbij na te denken.



In ieder geval, zojuist logde ik in op MijnSimyo om direkt de €100 te betalen die ik door deze domme fout kwijt was (aan niks zinvols, maar goed, weinig aan te doen, eigen stomme schuld). Ik schrok heel erg want de rekening was niet gestopt met tellen bij €100 maar stond al over €200. Nu is mijn vraag: hoe kan dit? Simyo blokkeert toch bij €100? Ik kan die €100 namelijk al vrij moeilijk missen maar €200 is echt een flinke klap. Valt hier iets aan te doen?



Alvast bedankt voor de hulp!



Met vriendelijke groeten,

Joris
Hoi jorist,



Je vraag heb ik in je eigen topic beantwoord. Deze kun je hier terug vinden. Het zou fijn zijn als je voor de overzichtelijkheid verder wilt reageren in je eigen topic 😮
Bij mij is er ook onverklaarbaar 1800MB verbruikt in 5 dagen.

Na mijn 50% waarschuwing ben ik extra gaan opletten maar toch is het dataverbruik door gegaan.

Ik heb zelfs nog nooit zo veel data verbruikt in een hele maand!
Hoi Remcoi, welkom op ons forum!



In jouw gegevens zie ik dat je inderdaad in een paar dagen tijd behoorlijk wat data verbruikt hebt.

Ik zie ook dat je juist tussen de 50% waarschuwing (11-02-2015 08.26u) en de 100% waarschuwing (13-02-2015 13.14u) nog zo'n 670 MB verbruikt hebt.

Vorige week heb je ook hierover gebeld met onze klantenservice. Je hebt toen wat tips gekregen hoe je in de toekomst na kunt gaan waar je dataverbruik vandaan komt.

Op ons blog vind je nóg meer tips over het onder controle houden van je dataverbruik en hoe je inzage kunt krijgen in wát je dataverbruik veroorzaakt.



Kun je laten weten of je iets aan deze informatie hebt?
Afgelopen vrijdag is er 3x om de 15 secondes 59MB aan data afgeschreven terwijl ik thuisd op de wifi zat. Ik zie wel vaker dat terwijl ikop de wifi zit Simyo blokken data van 59 MB registreerd die niet door mijn telefoon of door mijn data usage app worden gedetecteerd. Helaas is Simyo niet in staat dit te verklaren en ben ik mijn vertrouwen in Simyo verloren. Erg jammer want verder was ik erg tevreden maar ik wil geen hoge rekeningen omdat er ergens iets fout gaat bij Simyo. Mochten jullie dit probleem in de toekomst op kunnen lossen dan kom ik misschien weer terug als klant. Mvg Gerbert
Je haakt in op een 4 jaar oud topic. Je bent kennelijk al weg als abonnee, maar als je verbruik ziet terwijl je meent

op Wifi te zitten is je wifi niet goed.
Ik weet de oplossing wel hoor.. Je zegt op Wifi te zitten maar wifi is een instabiele verbinding. Zelfs als je denkt er op te zitten kan het zomaar anders zijn. Als je dan ook nog je dataverbinding aan hebt staan dan gaat je telefoon automatisch daarop verder.



Oplossing is dus: Wifi aan, data uit.
Geweldige tips allemaal maar dit verklaard toch niet dat na het lezen van wat nieuwsberichten er in 45 seconde bijna 180 MB is verbruikt. En gezien de vele reacties weet ook Simyo dit niet en dat bevreemd mij wel. Kortom, om hoge rekeneningen te voorkomen kan je beter overstappen.
Een smartphone werkt in principe hetzelfde als een computer. Zodra er Internet verbinding is kunnen apps data verbruiken. Lees deze blog eens door om inzicht te krijgen in het verbruik per app.



Ik.weet niet wat voor telefoon je hebt maar in een Android toestel kun je een limiet instellen.



Edit: Bij 80 en 100% verbruik van je internetbundel krijg je een waarschuwing in de vorm van een bericht.
Ik weet dat een app data kan verbruiken maar dan praten we over kB’s en niet over honderden MB’s. En zowel mijn smartphone als mijn data Usage app registreren deze niet. Maar in elk geval bedankt voor jullie reactie. De werkelijke oorzaak zal wel niet boven tafel komen.
Wat jij wilt.. Kan je niet dwingen maar had je graag geholpen.
Hoi Gerby1971,



Het klopt dat wij niet kunnen verklaren waar je verbruik aan op gaat. Dit is namelijk wegens jouw privacy volledig voor ons afgeschermd. Wij zien dus alleen de data die jouw simkaart echt op het netwerk heeft verbruikt. Wij kunnen dus nooit zeggen welke app of update dit geweest kan zijn. Misschien heb je nog iets aan deze blog waarin we uitleggen hoe je kunt achterhalen waar je verbruik aan opgegaan is. Dit moet namelijk gewoon in je toestel terug te vinden zijn als het verbruik niet van heel lang geleden is.



Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag! Dankjewel voor de hulp Ray en wimj12!



Groetjes,



Kevin

Reageer