Vandaag heb ik twee keer contact gehad met de klantenservice van Simyo. Toch nog even een bericht hier op het forum omdat ik graag wil weten of andere gebruikers dezelfde ervaring heeft met dataverbruik in deze mate.
Op 31 juli werd mijn mobiel gebruik voor streamen van een netflixvideo, waarvan bekend is dat het veel data verbruik.
Om 22:57 kregen we een sms dat 80% van de bundel van 4000 MB was verbruikt.
Om 23:02 een bericht dat 100% was verbruikt (=400MB in 5 minuten)
Om 23:03 een bericht dat er € 60,50 aan kosten gemaakt zijn voor internetgebruik in het buitenland (Frankrijk, zone 1)
Dit zou inhouden dat er in één minuut 430MB verbruikt zou zijn !!!
Ik heb met de informatie van netflix berekend wat mijn verbruik voor netflix maximaal geweest kan zijn en dat is 55MB (instelling netflix account = standaard). De helpdesk medewerker gaf aan dat er ook nog andere processen op de achtergrond kunnen lopen die data verbruiken.
Dat zou betekenen dat die andere processen 375 MB hebben verbruikt in één minuut.
Dat is absurd omdat die andere processen daarvoor ook al hadden moeten lopen. Simyo kan mij hiervoor dus geen verklaring geven en er ook geen voorstel gedaan om hiernaar te kijken mbt hoe Simyo dataverbruik registreert en al helemaal niet of er gekeken kan worden naar een oplossing financieel. Het kan namelijk gewoon niet zo zijn dat het alleen maar ligt aan mijn dataverbruik op dat moment.
Ik hoop dat er meer Simyo gebruikers zijn die vergelijkbare ervaringen hebben.