Skip to main content

.

Hallo,



Ik maak zelf al meer dan een jaar gebruik van een Sim Only abonnement met 500MB data.

Heb er ook nooit problemen mee gehad.



Mijn verbruik zit altijd onder de 500MB en ook nooit problemen mee gehad.



Nu heb eind augustus 2014  ook een Sim Only abonnement voor mijn zoontje van 12 besteld. Hij gebruikt dit nu inmiddels een paar weken.

Thuis via wifi en op school ook wifi. 3G is dus in principe alleen onderweg nodig voor het geval het nodig is..



Maar tot mijn grote verbazing staat er voor de maand september al een rekening van € 148.82.

Dit is toch wel even schrikken zeg! Rara hoe kan dat?



Grootverbruik dagen zijn:



Zaterdag ochtend:

2014-09-13 00:11:22  Internet gebruik (60002 kB)  00:00:00  €8.79

2014-09-13 07:23:16  Internet gebruik (60002 kB)  00:00:00  €8.79

2014-09-13 07:26:53  Internet gebruik (25041 kB)  00:00:00  €3.67



Woensdagochtend:

2014-09-17 06:46:19  Internet gebruik (60001 kB)  00:00:00  €8.79



Woensdagavond:

2014-09-17 20:01:24  Internet gebruik (60002 kB)  00:00:00  €8.79

2014-09-17 21:59:44  Internet gebruik (60001 kB)  00:00:00  €8.79

2014-09-17 22:02:56  Internet gebruik (60002 kB)  00:00:00  €8.79

2014-09-17 22:05:16  Internet gebruik (60002 kB)  00:00:00  €8.79

2014-09-17 22:08:56  Internet gebruik (60002 kB)  00:00:00  €8.79

2014-09-17 22:13:00  Internet gebruik (60001 kB)  00:00:00  €8.79



Donderdagavond:

2014-09-18 20:00:07  Internet gebruik (60001 kB)  00:00:00  €8.79

2014-09-18 23:50:01  Internet gebruik (16055 kB)  00:00:00  €2.35



Vrijdagavond:

2014-09-19 00:00:46  Internet gebruik (60002 kB)  00:00:00  €8.79

2014-09-19 07:32:08  Internet gebruik (34319 kB)  00:00:00  €5.02





Dit zijn allemaal toch tijdstippen dat hij thuis was en wifi tot zijn beschikking had.

Wij beiden gebruiken een iphone, ikzelf een iphone 4 en hij heeft een iphone 4s.

Hij heeft nu zijn 3G maar voor alle zekerheid uitgezet, maar volgens mij klopt hier iets niet..



Zou Simyo dit voor mij kunnen controleren?
Hi ercan1441, welkom op ons forum!



Ik heb het topic met je vraag verplaatst naar het forumonderdeel 'Internet'. Volgens mij past het daar beter tussen en zo kunnen andere forumbezoeker die hier ook vragen over hebben hun antwoord makkelijker vinden.



Het is goed voor te stellen dat dit flink schrikken is.

Wij van Simyo, je mobiele provider, kunnen helaas niet inzien waaraan deze data verbruikt is. Daar is wel veel over te doen op dit moment, maar vooralsnog is het niet toegestaan en dus ook niet mogelijk.



De enige manier om dit terug te zien is in de telefoon zelf of in een data monitor app. Maar dan zouden ze wel aan het begin van de maand 'op 0' gezet moeten zijn. Anders zie je een vertroebeld beeld.



Wat ik wél kan nagaan is of het verbruik er is geweest. En dat is het. Ook zijn er bundel verbruik SMS berichten verstuurd.

De SMS van 50% is verbruikt werd gestuurd op 06 september om 17.02 uur. Die van 100% werd op de 12e verstuurd om 22.24 uur.

Daarna is er nog eens 992 MB verbruikt via het mobiele netwerk.



Het lijkt er op dat de telefoon van je zoontje toch niet met WiFi verbonden is geweest :(



Heb ik zo een iets duidelijker beeld kunnen scheppen?

Reageer