Beste Simyo,
Hiermee wil ik vragen of het normaal is dat ik onderstaand factuur moet betalen terwijl ik geen gebruik heb gemaakt van internet op aangegeven datum in de specificatie hieronder. ik heb geconstateerd dat er meerdere simyo klanten soortgelijke problemen hebben gehad afgelopen jaren dat is te zien in forums.
Dit probleem heeft zich eerder voorgedaan in maand mei en toen kreeg ik een tegemoetkoming ( coulant ) van simyo maar dat ging om lager bedrag.daarna
heb ik mijn Iphone 6 speciaal laten na kijken maar daar bij data verbruik word de hoge verbruik niet aangegeven. ik heb veel van mijn applicaties ook uitstaan voor mobiele data gebruik.
Na telefonisch contact met Simyo heeft een medewerker mij niet geholpen om oplossingsgericht met mij te denken hoe ik deze probleem op kan lossen. volgens haar ( ene SHERREN) was de enige oplossing gewoon betalen. Ik wilde graag iemand anders spreken ( Collega/leidinggevende ) maar dat wees deze mevrouw af. :(
Ik ben al 8 jaar klant bij simyo eerder TRINGG maar dat is voor 2e keer dat zo iets zich voordoet.
graag hiermee vraag ik ideen of oplossing . want betalen van onderstaand bedrag is onterecht terwijl ik aan het slapen was.:(
7 augustus 2016, 04:27:16
07-08-2016, Internet gebruik 29,13 MB € 4,37
7 augustus 2016, 04:32:03
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 04:36:49
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 04:42:07
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 04:47:49
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 04:52:50
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 04:58:13
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 05:03:30
07-08-2016, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
7 augustus 2016, 05:08:49
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 05:11:22
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 05:16:15
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 05:21:11
07-08-2016, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
7 augustus 2016, 05:26:07
07-08-2016, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
7 augustus 2016, 05:30:55
07-08-2016, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
7 augustus 2016, 05:36:19
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 05:41:35
07-08-2016, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
7 augustus 2016, 05:46:52
07-08-2016, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
7 augustus 2016, 05:52:16
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 05:57:35
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 06:00:09
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 06:05:04
07-08-2016, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
7 augustus 2016, 06:09:59
07-08-2016, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
7 augustus 2016, 06:14:54
07-08-2016, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
7 augustus 2016, 06:19:42
07-08-2016, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
7 augustus 2016, 06:25:05
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 06:30:22
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 06:35:42
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 06:41:01
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 06:46:22
07-08-2016, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
7 augustus 2016, 06:48:58
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 06:53:50
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 06:58:45
07-08-2016, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
7 augustus 2016, 07:03:40
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 07:08:30
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 07:13:52
07-08-2016, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
7 augustus 2016, 07:19:13
07-08-2016, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
7 augustus 2016, 07:24:30
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 07:29:52
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 07:35:11
07-08-2016, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
7 augustus 2016, 07:37:46
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 07:42:44
07-08-2016, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
7 augustus 2016, 07:47:39
07-08-2016, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
7 augustus 2016, 07:52:40
07-08-2016, Internet gebruik 21,15 MB € 3,17
Totaal € 367,93
Bladzijde 1 / 1
Hoe met uw specifieke probleem om te gaan, zal een moderator moeten beantwoorden.
Ik neem aan dat u bekend met het feit dat iPhones in stand-by van Wifi overschakelen naar dataverbinding? Dat het mogelijk is om je iPhone zo in te stellen dat hij bij zwakke Wifi signalen automatisch overschakelt naar dataverbinding.
In de loop der jaren heb ik inderdaad meerdere van soortgelijke verhalen gelezen. Simyo heeft er zelf een aparte topic met uitleg over aangemaakt.
Tenzij u 's nachts niet zonder telefoon kan, zou ik willen adviseren om de telefoon voor het slapen gaan in flight modus te zetten. Dat is in een snelle handeling gedaan en zal dit soort onverwacht gebruik kunnen voorkomen.
Ik neem aan dat u bekend met het feit dat iPhones in stand-by van Wifi overschakelen naar dataverbinding? Dat het mogelijk is om je iPhone zo in te stellen dat hij bij zwakke Wifi signalen automatisch overschakelt naar dataverbinding.
In de loop der jaren heb ik inderdaad meerdere van soortgelijke verhalen gelezen. Simyo heeft er zelf een aparte topic met uitleg over aangemaakt.
Tenzij u 's nachts niet zonder telefoon kan, zou ik willen adviseren om de telefoon voor het slapen gaan in flight modus te zetten. Dat is in een snelle handeling gedaan en zal dit soort onverwacht gebruik kunnen voorkomen.
Dank voor je reactie de leon,
Hopelijk reageert wel een moderator hier op mijn vragen.
Op mijn iphone is de functie Wi-Fi assistentie (Gebruik automatisch mobiele data wanneer de Wi-Fi verbinding slecht is ) uitgeschakeld, dus daar zal het niet aan liggen denk ik.
Hopelijk reageert wel een moderator hier op mijn vragen.
Op mijn iphone is de functie Wi-Fi assistentie (Gebruik automatisch mobiele data wanneer de Wi-Fi verbinding slecht is ) uitgeschakeld, dus daar zal het niet aan liggen denk ik.
Hoi Masoud,
Dat is meer dan 2 GB verbruik in een paar uur, dat kan zijn doordat een IP-camera (daar heb ik een soortgelijke ervaring mee, maar mijn toestel stond ingesteld om te stoppen bij einde bundel) of een ander app video-informatie naar je mobiel aan het streamen was, het lijken aparte sessies op de factuur, maar het is één doorlopende sessie.
Het verbruik is door je simkaart geregistreerd anders kan Simyo die gegevens niet ontvangen hebben.
Ik hoop voor jou dat er een oplossing gevonden wordt.
Dat is meer dan 2 GB verbruik in een paar uur, dat kan zijn doordat een IP-camera (daar heb ik een soortgelijke ervaring mee, maar mijn toestel stond ingesteld om te stoppen bij einde bundel) of een ander app video-informatie naar je mobiel aan het streamen was, het lijken aparte sessies op de factuur, maar het is één doorlopende sessie.
Het verbruik is door je simkaart geregistreerd anders kan Simyo die gegevens niet ontvangen hebben.
Ik hoop voor jou dat er een oplossing gevonden wordt.
Beste Franswon,
Dank voor je reactie ,
Ik heb totaal geen applicaties of foto/video toestellen die verbonden zijn aan mijn telefoon waardoor streamen ook onmogelijk is.
Op de factuur specificatie is duidelijk te zien dat mijn simkaart die verbruikgegevens gerigstreerd heeft . Maar alsnog vind ik dat Simyo met mij een oplossing moet vinden . Hopelijk krijg ik een reactie van Simyo per mail of op deze forum.
Mvg
Dank voor je reactie ,
Ik heb totaal geen applicaties of foto/video toestellen die verbonden zijn aan mijn telefoon waardoor streamen ook onmogelijk is.
Op de factuur specificatie is duidelijk te zien dat mijn simkaart die verbruikgegevens gerigstreerd heeft . Maar alsnog vind ik dat Simyo met mij een oplossing moet vinden . Hopelijk krijg ik een reactie van Simyo per mail of op deze forum.
Mvg
Hoi Masoud,
Ongetwijfeld reageert een moderator nog. Door de grote drukte wordt de standaard reactietijd van 1 dag niet gegarandeerd, het kan tot 3 dagen duren op dit moment.
Ik vind het heel vreemd dat verbruik als je geen streaming o.i.d. hebt, updates/upgrades van meer dan 2 GB geloof ik niet zo erg in.
Ongetwijfeld reageert een moderator nog. Door de grote drukte wordt de standaard reactietijd van 1 dag niet gegarandeerd, het kan tot 3 dagen duren op dit moment.
Ik vind het heel vreemd dat verbruik als je geen streaming o.i.d. hebt, updates/upgrades van meer dan 2 GB geloof ik niet zo erg in.
Dat is wel een flink verbruik....:(
Mijn iPhone 6S heeft op 04/08 ook enkele 59 MB sessies gehad. Ik ben nog wel ruim binnen mijn bundel gebleven, maar ik kan ook niet herleiden wat deze sessies nu heeft veroorzaakt. Helaas.
Ben je op de hoogte van de 'datateller' in iOS? Deze vind je bij Instellingen> Mobiel Netwerk > MOBIELEDATAGEBRUIK en/of GEBRUIK MOBIELE DATA VOOR. Onderaan deze laatste vind je de optie 'Stel gegevens opmieuw in'. Hiermee zet je de teller weer op 0. Als je dit elke maand doet op de 1ste dan kun je gedurende de maand het Simyo verbruik vergelijken met het gebruik van/in je telefoon.
Ik had helaas mijn teller al weer een lange tijd twrug gereset, waardoor ik niet kan herleiden wat nu mijn sessies op 04/08 heeft veroorzaakt. 😞 Maar dat data zijn gebruikt is onmiskenbaar.
Mijn iPhone 6S heeft op 04/08 ook enkele 59 MB sessies gehad. Ik ben nog wel ruim binnen mijn bundel gebleven, maar ik kan ook niet herleiden wat deze sessies nu heeft veroorzaakt. Helaas.
Ben je op de hoogte van de 'datateller' in iOS? Deze vind je bij Instellingen> Mobiel Netwerk > MOBIELEDATAGEBRUIK en/of GEBRUIK MOBIELE DATA VOOR. Onderaan deze laatste vind je de optie 'Stel gegevens opmieuw in'. Hiermee zet je de teller weer op 0. Als je dit elke maand doet op de 1ste dan kun je gedurende de maand het Simyo verbruik vergelijken met het gebruik van/in je telefoon.
Ik had helaas mijn teller al weer een lange tijd twrug gereset, waardoor ik niet kan herleiden wat nu mijn sessies op 04/08 heeft veroorzaakt. 😞 Maar dat data zijn gebruikt is onmiskenbaar.
RicoK bedankt voor je ractie,
mijn teller is ook al sinds 08 januari niet gereset. dus helaas heb ik weinig aan die gegevens . ook bedankt voor je tip om voortaan maandelijks mijn verbruik via mijn instellingen (data verbruik) bij te houden .
mijn teller is ook al sinds 08 januari niet gereset. dus helaas heb ik weinig aan die gegevens . ook bedankt voor je tip om voortaan maandelijks mijn verbruik via mijn instellingen (data verbruik) bij te houden .
Hoi Masoud,
Welkom op het Simyo Forum!
Wat ontzettend vervelend dat je data verbruikt hebt zonder dat je weet waar dat aan lag. En dat je niet met een fijn gevoel achterbleef na communicatie met mijn collega 😞 Dat is zeker niet de bedoeling. Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en ik zie dat er in één keer een hele hoop data verbruikt is. In verband met privacy-wetten kan ik niet inzien welke apps voor dit verbruik hebben gezorgd, maar ervaring vertelt mij dat het waarschijnlijk lag aan een (grote) update. Je telefoon is dan gewoon omgeschakeld naar mobiele data, waardoor deze update niet via wifi liep, maar via je mobiele data.
Ik wil je heel graag doorverwijzen naar de volgende blogpost. Je vindt hier allerlei handige tips om je dataverbruik zo miniem mogelijk te houden. Het is heel zonde, immers, als je je MB's kwijt bent aan zoiets! Het verbruik heeft namelijk wel echt plaatsgevonden. Het is dus geen kwestie van of het verbruik plaats vond, maar van hoe dit toch heeft kunnen gebeuren.
Ik ben voor je langs de financiële afdeling gegaan. We hebben er allemaal naar gekeken, en zijn tot het besluit gekomen dat we je een betalingsregeling kunnen bieden hiervoor. Ben je hierin geïnteresseerd? Ik snap dat je hoopte op een coulance, maar helaas heb je die in mei 2016 al gehad. Dit is heel recent! Er wordt altijd benadrukt dat een coulance eenmalig is. Ik begrijp dat dit initieel een teleurstelling is,maar ik hoop dat je dit ook op een andere manier kunt zien: met een betalingsregeling valt het hele bedrag niet in één keer op je dak.
Laat je me weten als je hier vragen over hebt, of de betalingsregeling wilt? Dan ga ik jou gewoon verder helpen, Masoud!
Groetjes,
Jihane
Welkom op het Simyo Forum!
Wat ontzettend vervelend dat je data verbruikt hebt zonder dat je weet waar dat aan lag. En dat je niet met een fijn gevoel achterbleef na communicatie met mijn collega 😞 Dat is zeker niet de bedoeling. Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en ik zie dat er in één keer een hele hoop data verbruikt is. In verband met privacy-wetten kan ik niet inzien welke apps voor dit verbruik hebben gezorgd, maar ervaring vertelt mij dat het waarschijnlijk lag aan een (grote) update. Je telefoon is dan gewoon omgeschakeld naar mobiele data, waardoor deze update niet via wifi liep, maar via je mobiele data.
Ik wil je heel graag doorverwijzen naar de volgende blogpost. Je vindt hier allerlei handige tips om je dataverbruik zo miniem mogelijk te houden. Het is heel zonde, immers, als je je MB's kwijt bent aan zoiets! Het verbruik heeft namelijk wel echt plaatsgevonden. Het is dus geen kwestie van of het verbruik plaats vond, maar van hoe dit toch heeft kunnen gebeuren.
Ik ben voor je langs de financiële afdeling gegaan. We hebben er allemaal naar gekeken, en zijn tot het besluit gekomen dat we je een betalingsregeling kunnen bieden hiervoor. Ben je hierin geïnteresseerd? Ik snap dat je hoopte op een coulance, maar helaas heb je die in mei 2016 al gehad. Dit is heel recent! Er wordt altijd benadrukt dat een coulance eenmalig is. Ik begrijp dat dit initieel een teleurstelling is,maar ik hoop dat je dit ook op een andere manier kunt zien: met een betalingsregeling valt het hele bedrag niet in één keer op je dak.
Laat je me weten als je hier vragen over hebt, of de betalingsregeling wilt? Dan ga ik jou gewoon verder helpen, Masoud!
Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,
Dankjewel voor al de moeite die je hebt genomen en voor je reactie hier.
Ik weet dat de verbruik plaats heeft gevonden dat zie ik in de specificatie van mijn factuur van maand augustus. maar in mijn iphone is niet te zien waar de verbruik heeft plaats gevonden . er heeft ook geen updates of downloads plaats gevonden.
ik zou heel graag hierover telefonisch door simyo gecontacteerd willen worden als het mogelijk is en het liefst door u of iemand die normaal communiceert aan de telefoon. ik heb zelf nog 1161 minuten tegoed nog over van maand augustus maar helaas kan ik daar geen gebruik van maken wegens de afsluiting. ik wil ook erg graag een klacht indienen tegen u collega die haar naam niet volledig wilde geven en ook mij niet door wilde verbinden met ander collega of leidinggevende.
mvg
Masoud
Dankjewel voor al de moeite die je hebt genomen en voor je reactie hier.
Ik weet dat de verbruik plaats heeft gevonden dat zie ik in de specificatie van mijn factuur van maand augustus. maar in mijn iphone is niet te zien waar de verbruik heeft plaats gevonden . er heeft ook geen updates of downloads plaats gevonden.
ik zou heel graag hierover telefonisch door simyo gecontacteerd willen worden als het mogelijk is en het liefst door u of iemand die normaal communiceert aan de telefoon. ik heb zelf nog 1161 minuten tegoed nog over van maand augustus maar helaas kan ik daar geen gebruik van maken wegens de afsluiting. ik wil ook erg graag een klacht indienen tegen u collega die haar naam niet volledig wilde geven en ook mij niet door wilde verbinden met ander collega of leidinggevende.
mvg
Masoud
Hoi Masoud,
Zojuist heb ik je gesproken aan de telefoon en hebben wij deze situatie samen doorgenomen. Allereerst wil ik vermelden dat het mij spijt dat je niet op de correcte wijze bent behandeld door één van mijn collega's. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb mijn uiterste best voor je gedaan en ik heb het volgende eruit kunnen halen:
Mijn collega's van de financiële afdeling hebben je aansluiting gedeblokkeerd. Je kunt nu dus weer gebruik maken van de bundel voor het bellen. Voor het internet heb ik de optie uitgeschakeld om je te beschermen tegen nog hogere kosten. Je kunt dus niet internetten deze maand. Je kunt op 1 september via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen de optie voor internet weer inschakelen.
Helaas valt een datacoulance niet tot de mogelijkheden. Wat betreft een betalingsregeling, daar hoef je geen € 100,- voor over te maken en dat is echt een uitzondering die enkel gemaakt is voor jou. De persoonlijke situatie hou ik uiteraard vertrouwelijk tussen ons. Mijn collega zal je rond 10 oktober contacteren om een betalingsregeling te treffen. Je dient de factuur van augustus dus eind september te storneren. Dan kunnen we namelijk de regeling samen afspreken.
Ik hoop hierbij dat we tot een redelijke overeenkomst zijn gekomen over de afhandeling van de kosten.
Tot slot wil ik je nog graag informeren over het tegengaan van hoge kosten voor internet. Simyo heeft hiervoor het één en ander uitgewerkt voor klanten om dit tegen te gaan. In deze blog gaan wij in op de vraag hoe we slimmer kunnen omgaan met de databundel. Verder raad ik je aan te onderzoeken welke app(s) hebben gezorgd voor het immense verbruik. Wij leggen in deze blog uit hoe je dat kunt doen.
Als je nog vragen of opmerkingen hebt, hoor ik het graag!
Groetjes,
Ilias
Zojuist heb ik je gesproken aan de telefoon en hebben wij deze situatie samen doorgenomen. Allereerst wil ik vermelden dat het mij spijt dat je niet op de correcte wijze bent behandeld door één van mijn collega's. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb mijn uiterste best voor je gedaan en ik heb het volgende eruit kunnen halen:
Mijn collega's van de financiële afdeling hebben je aansluiting gedeblokkeerd. Je kunt nu dus weer gebruik maken van de bundel voor het bellen. Voor het internet heb ik de optie uitgeschakeld om je te beschermen tegen nog hogere kosten. Je kunt dus niet internetten deze maand. Je kunt op 1 september via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen de optie voor internet weer inschakelen.
Helaas valt een datacoulance niet tot de mogelijkheden. Wat betreft een betalingsregeling, daar hoef je geen € 100,- voor over te maken en dat is echt een uitzondering die enkel gemaakt is voor jou. De persoonlijke situatie hou ik uiteraard vertrouwelijk tussen ons. Mijn collega zal je rond 10 oktober contacteren om een betalingsregeling te treffen. Je dient de factuur van augustus dus eind september te storneren. Dan kunnen we namelijk de regeling samen afspreken.
Ik hoop hierbij dat we tot een redelijke overeenkomst zijn gekomen over de afhandeling van de kosten.
Tot slot wil ik je nog graag informeren over het tegengaan van hoge kosten voor internet. Simyo heeft hiervoor het één en ander uitgewerkt voor klanten om dit tegen te gaan. In deze blog gaan wij in op de vraag hoe we slimmer kunnen omgaan met de databundel. Verder raad ik je aan te onderzoeken welke app(s) hebben gezorgd voor het immense verbruik. Wij leggen in deze blog uit hoe je dat kunt doen.
Als je nog vragen of opmerkingen hebt, hoor ik het graag!
Groetjes,
Ilias
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.