Skip to main content
Vraag

Datagebruik meer dan 20Gb in minder dan een half uur

• May 25, 2026
  • 3 reacties
  • 11 Bekeken

Goedemorgen, 

Ik zie het hier op het forum meer. Op 12 mei heb ik s’morgens in de ochtend 20 gb in een half uur verbruikt volgens simyo app. Dit is onmmogelijk zoveel dat in half uur zou zijn gebeurd, technish jkan dat niet eens.

Daarnaast heb ik een app die per maand mijn gebruik bijhoud en die gaf aan dat ik op 12 mei slech 11% van mijn mijn bundel head verbruikt.

Er gaat dus ergens bij Simyo iets enorm mis, het gevolg is wel dat ik nu al 2 weken compleet door mijn bundel heen ben en al 3x 500 mb heb moeten bijkopen. Dit is natuurlijk ondoenlijk en gewoon niet ok.

Graag aangeven hoe ik dit kan oplossen met Simyo

3 reacties

JanD
  • May 25, 2026

Beste ​@AntonD zet in ieder geval dataplafond aan in MijnnSimyo en dat gaat dan per 1 juni a.s. in.

Bij een Android telefoon kun je ook een datawaarschuwing en -blokkade instellen.

Op app-niveau kun je zien waar de data aan verstookt en en daar actie op ondernemen.

Vanaf morgen is de klantenservice via de reguliere kanalen weer bereikbaar.

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • May 26, 2026

Dit is onmmogelijk zoveel dat in half uur zou zijn gebeurd, technish jkan dat niet eens.

Welkom bij Simyo..

Waarom denk je dat dat technisch onmogelijk zou zijn?

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • May 26, 2026

Hoi ​@AntonD,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp goed dat dit erg schrikken is, vooral als je ziet dat er in korte tijd zo’n grote hoeveelheid data is verbruikt en dit niet overeen lijkt te komen met wat je zelf herkent. Ik kan me goed voorstellen dat dit vragen oproept, zeker wanneer een andere app een lager verbruik aangeeft. Houd er wel rekening mee dat verschillende apps het dataverbruik op een andere manier meten en dat deze niet altijd exact overeenkomen met de metingen van Simyo.

Zoals ​@JanD aangeeft (bedankt!), raad ik je inderdaad aan om voor de toekomst een dataplafond in te stellen of te gebruiken om dit soort situaties beter te voorkomen.

Daarnaast kijk ik graag even met je mee. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens?

Groetjes,
Khadija