Skip to main content
Vraag

Buitenbundelkosten zonder actie van mij

• May 26, 2026
  • 1 reactie
  • 2 Bekeken

Dag Simyo,

Vandaag zat ik in de trein met ruim 3GB aan data over. Een college stuurde mij een website door met de vraag of ik deze kon bekijken. Vervolgens heeft die website (een homepagina van een ander bedrijf) zonder dat ik het wist binnen 2 minuten 3.5GB aan data verbruikt. Dat lijkt me niet gebruikelijk (of aanvaardbaar?) en heb ik ook nog nooit eerder meegemaakt. Ik was er daardoor ook niet op voorbereid en heb daardoor best behoorlijke buitenbundelkosten gemaakt, zonder mijn geweten of intentie.

Het lijkt me best achterwaards dat ik €30 moet betalen voor het feit dat een andere website slecht ontworpen, terwijl ik nog nooit eerder buitenbundelkosten ergens anders heb gemaakt. Is er hierin coulantie te vinden? Anders moet ik misschien op zoek naar een andere provider die niet zo’n hoge kosten per MB rekent.

1 reactie

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • May 26, 2026

Hoi ​@NH137,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp goed dat dit erg vervelend is, zeker omdat je niet had verwacht dat één website in zo’n korte tijd zoveel data zou verbruiken. Hoewel dataverbruik soms onverwacht hoog kan oplopen door bepaalde websites, video’s of automatische processen op een pagina, snap ik dat dit in jouw situatie als een nare verrassing voelt, vooral wanneer dit direct heeft geleid tot buitenbundelkosten.

Ik kijk graag met je mee naar je verbruik en de mogelijkheden hierin. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens.

Groetjes,
Khadija