Zaterdagavond 24 september:
Email van Simyo dat het dataverbruik van de telefoon (van mijn 10 jarige dochter) te hoog is, en de sim uit voorzorg geblokkeerd is, en dat er 100€ betaald moet worden om deze te ontgrendelen.
Op het eerste gezicht denk je dat dit een phishing email is van een of andere oplichter.
Maar het emailadres lijkt echt.
Dan maar eens het werkelijke dataverbruik in de Simyo app bekijken. En warempel, er staat een bedrag open van 204 € extra. WTF. Lekker dan, not...!
Nader onderzoek leert dat vanaf 3 september de extra gekochte (back up) 1000 MB al bijna op was, en er dus geen SMSen voor 80 & 100% dataverbruik sindsdien ontvangen zijn.
De enige smsen van Simyo in de telefoon zijn een data aankondiging van mei jl en de bevestiging van hoog dataverbruik en blokkering van deze avond.
Totaal gefrustreerd en vol ongeloof en na een slechte nacht zijn er dus de vragen die opdoemen:
1. Waarom geen smsen versturen (lees ontvangen) bij 80 & 100 % van gekochte data bundel ?
2. Waarom wordt bij een abonnement van 9€ per maand het dataverbruik buiten de bundel niet beperkt of geblokkeerd bij VEEL hogere bedragen dan de gebruikelijke abonnementskosten (zelfs op jaarbasis !) ?
3. Waarom wordt ik pas na 100+ € kosten geïnformeerd over giga kosten en duurt het dan nog 100+ € voordat de stekker eruit getrokken wordt ?
4. Waarom wordt de hele telefoon geblokkeerd ipv alleen data / internet ?
Ik neem geen 9€ abonnement als ik daarnaast meer dan 100€ per maand data ga verbruiken.
Dat snapt toch iedereen...
En waarom zou ik na waarschuwingen geen data bijkopen voor veel kleine bedragen, als dat nodig mocht zijn.
Zoals jullie begrijpen is dit alles te gek voor woorden, vooral in deze moeilijke tijden waarin alles al veel duurder is of wordt.
Simyo, doe hier alstublieft iets aan, want negatieve reclame is geen goede marketing.
En de klanten gaan zo op zoek naar andere aanbieders met veel meerwaarde communicatie, informatie en instellingen om dit soort hoge kosten te voorkomen voor hun klanten.