Skip to main content
Beantwoord

beltegoed verbruikt in plaats van databundel

• August 23, 2026
  • 14 reacties
  • 76 Bekeken

Ik heb onbeperkt internetl bundel, maar hij gebruikt als nog mijn beltegoed. Het lijkt als of mijn bundel niet eenw actief is.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Enes,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat er alsnog beltegoed wordt afgeschreven voor het internet! 

Ik heb even meegekeken op je aansluiting en ik zie dat er inderdaad wat internet verbruik is afgeschreven net voordat de internetbundel werd geactiveerd. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of we iets kunnen betekenen in het tegoed dat is afgeschreven van je beltegoed. 

Groetjes,
Amy

14 reacties

JanD
  • August 23, 2026

Beste ​@Enes Simyo kent geen onbeperkte internetbundel, ben je niet in de war met KPN?

Friesian
  • Forum Expert
  • August 23, 2026

Hoi, morgen ​@JanD  

Simyo prepaid kent wel onbeperkt internetbundel maar dan wel tegen een lage snelheid. 👍

https://www.simyo.nl/prepaid/internet

**

https://www.simyo.nl/prepaid/onbeperkt-internet

@Enes morgen.

Ik zou voor de zekerheid via WhatsApp contact opnemen met de klantenservice of anders reageert morgen een moderator, medewerker om mee te kunnen kijken in het systeem. 

• auteur
  • Beginner
  • August 23, 2026

Ik heb een lage snelheid onbeperkt mb gekocht voor een maand, maar waarom wordt mijn beltegoed verbruikt ipv mijn bundel?

Friesian
  • Forum Expert
  • August 23, 2026

Ik heb een lage snelheid onbeperkt mb gekocht voor een maand, maar waarom wordt mijn beltegoed verbruikt ipv mijn bundel?

Er lijkt iets niet goed te zijn gegaan met het actief zijn van de bundel. Je bevindt je bijvoorbeeld wel in Nederland of in zone 1 buitenland? Want dan zou de bundel wel gebruikt worden. 

JanD
  • August 23, 2026

Als je meteen geschreven had dat je een prepaidkaart hebt, had ik anders gereageerd ​@Enes .

Door onduidelijkheid krijg je verwarring, helaas.

Friesian
  • Forum Expert
  • August 23, 2026

Hoi Jan.

Beltegoed is toch van toepassing bij een prepaid simkaart?

Fijne dag nog ​@Enes en ​@JanD .

• auteur
  • Beginner
  • August 23, 2026

De voorwaarde voor het nemen van een maand internet bundel is dat het beltegoed positief moet zijn. Maar het lijkt erop dat mijn bundel niet actief is ofzo.

JanD
  • August 23, 2026

Hoi Jan.

Beltegoed geldt ook bij post-paid, zelf heb ik nog XXX minuten tegoed volgens de app.

Friesian
  • Forum Expert
  • August 23, 2026

Hoi Jan.

Beltegoed geldt ook bij post-paid, zelf heb ik nog XXX minuten tegoed volgens de app.

Ik geloof dat we van mening verschillen, maar goed ieder zijn ding. 

Sim only kent in mijn optiek belminuten /SMS en GB data.

Prepaid kent beltegoed / prepaid saldo. 

JanD
  • August 23, 2026

Beste ​@Friesian kijk maar in de app, daar staat XXX tegoed van de 400 min/sms

Friesian
  • Forum Expert
  • August 23, 2026

Beste ​@Friesian kijk maar in de app, daar staat XXX tegoed van de 400 min/sms

Beste ​@JanD .

Waar jij het over hebt is geen beltegoed dat je kunt opwaarderen zoals het beltegoed bij Prepaid.  En de onbeperkte internetbundel is er zoals al gezegd bij Prepaid wel. 👍 

@Enes Sorry voor het offtopic zijn! 

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • August 24, 2026

@Friesian Maar de Simyo app heeft het in beide gevallen over “tegoed”. En bij een abo kun je ook extra bundels kopen, al is dat een dure grap.

Friesian
  • Forum Expert
  • August 24, 2026

Beste ​@XTF en ​@JanD .

Wij hebben het over een andere discussie.bij Prepaid koop je een simkaart met beltegoed of andere geformuleerd een simkaart met prepaid tegoed dus geen post paid tegoed. 2 verschillende vormen in mijn benadering. 

Maar goed.... 

Ik wil me graag weer richten tot ​@Enes .

De voorwaarde voor het nemen van een maand internet bundel is dat het beltegoed positief moet zijn. Maar het lijkt erop dat mijn bundel niet actief is ofzo.

Klopt, wanneer je een Prepaid internetbundel koopt is het ook nodig dat je beltegoed daarna hoger is dan €0,-

Ik gaf in mijn eerdere reactie op jouw reactie nog wat punten aan die ook kunnen spelen. Buiten de EU (buiten zone 1)  kun je niet gebruik maken van je bundel en gaat het eenvoudig gezegd van je beltegoed. 

Een medewerker, moderator van Simyo zal vandaag sowieso contact met je opnemen en meekijken in het systeem. 

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • August 24, 2026

Hoi ​@Enes,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat er alsnog beltegoed wordt afgeschreven voor het internet! 

Ik heb even meegekeken op je aansluiting en ik zie dat er inderdaad wat internet verbruik is afgeschreven net voordat de internetbundel werd geactiveerd. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of we iets kunnen betekenen in het tegoed dat is afgeschreven van je beltegoed. 

Groetjes,
Amy