Skip to main content

.

Goedemorgen,

Ik kreeg gisteren om 17:26 een SMS’je met dat ik 80% van mijn databundel verbruikt heb, met een minuut later een SMS’je dat ik 100% verbruikt heb. Ik had meteen daarna mijn 4G uitgezet om verdere kosten te besparen. Vervolgens kreeg ik om 17:52 een SMS’je met dat mijn SIM-kaart is geblokkeerd door hoge kosten in korte tijd. Nu ben ik volgens jullie 180€ over mijn internetbundel heen gegaan. En volgens de SMS’jes zou ik 1,6 GB in één minuut hebben verbruikt, terwijl mijn normale gebruik per dag niet eens over de 1 GB heen gaat. Ik heb al vaker problemen ervaren met simyo, en daardoor heb ik alle automatische dingen op mijn telefoon uitstaan.

 

Ik heb hier met een apple-specialist naar gekeken, want ik heb een iPhone 12, en hun zeiden dat dit niet aan mijn telefoon ligt. Het is onmogelijk om met mijn normale gebruik in een keer meer dan 6 GB op één dag, en sterker nog in twee minuten, te verbruiken. Ik zie dat er hier bij jullie meerdere klachten over binnenkomen, en ik wil hier graag een verklaring voor. 

 

Hoi @lotteh,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de kosten buiten je bundel! Wij sturen daarom inderdaad altijd 2 waarschuwing sms'jes. 1 bij 80% verbruik en 1 bij 100% verbruik van de internetbundel. Hierin staat vermeld dat je verder kan internetten met een stabiele Wifi verbinding of dat je extra MB's kan bijkopen via Mijn Simyo. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie word ondernomen betaal je het buitenbundeltarief van €0,15 per MB. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende link met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Zolang je internet op je simkaart aanstaan kan het voorkomen dat er internet wordt geregistreerd op je simkaart. Dit kan je uitschakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen. Het kan inderdaad gebeuren dat er buiten jouw weten om internet is verbruikt. Dit kan bijvoorbeeld komen door het onbewust aan staan, updaten of uploaden van een App. Wegens privacy redenen kunnen wij niet inzien waaraan dit internet is verbruikt.

Ik kijk graag even met je mee om te zien wat ik voor je kan betekenen wat betreft de kosten. Zou je mij hiervoor een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Zullen we afspreken dat we het via de privé box verder oplossen? Ik zag namelijk dat je via Twitter ook contact met ons had opgenomen en zo kunnen we eventuele verwarring voorkomen 😊

Groetjes,
Amy