hallo,
ik heb een samsung galaxy s3 (los) en een sim only van simyo :rolleyes:
Elke keer als ik data verbruik lukt dat (H+) bovenin het scherm, echter als die H+ overschakelt naar 3G (doet me telefoon automatisch na 5-10 seconden)(bovenin me scherm) heb ik geen verbindingen meer. (berichten van whatsapp e.d.) komen niet meer binnen. Vervolgens moet ik dan eerst weer een ander persoon aanklikken zodat de internet verbinding weer tot stand komt (hij moet de tijd ophalen wanneer die persoon voor het laatst online was), vervolgens stromen mn whatsapp berichten weer binnen zolang de H+ bovenin staat. als 3G er weer staat moet ik bovenstaande stap herhalen.
Ik heb alle internet instellingen meerdere malen geprobeerd (en zelf ben ik ook nog wel redelijk slim met telefoons) alleen het lost het probleem niet op, ik heb ook al eens een nieuwe simkaart besteld, maar ook dat loste het probleem niet op.
M'n simkaart in een andere telefoon doen lost ook niks op, heb dezelfde problemen op de andere telefoon (wat dus aangeeft dat het niet aan mn telefoon kan liggen).
iemand enig idee hoe ik dit oplos?
mvg,
Roel
Bladzijde 1 / 1
Hoi 038roel, en welkom op ons forum :)
HSDPA (H+) is een type verbinding dat 'bovenop' het 3G netwerk zit. Feitelijk is het hetzelfde, maar is H+ de snellere variant.
Wanneer je telefoon verbinding heeft met h+ en deze 'switcht' over naar 3G, verandert er niets in de verbinding met internet. Wat jij aangeeft, dat je dat geen internet hebt, klinkt me ook niet bekend in m'n oren
Wat me niet duidelijk wordt in de omschrijving van je probleem, is of je dit enkel met Whatsapp hebt, of dat heel internet niet meer werkt. Andere apps of je browser bijvoorbeeld ook niet meer. Bijzonder is ook dat je via Whatsapp wél weer een verbinding tot stand kunt brengen.
Ook wil ik graag weten of je dit op 1 locatie hebt, of overal?
Ik heb al wel even contact gehad met een netwerk specialist, en wat opviel is dat je ongelofelijk veel kleine internet sessies maakt. Om de minuut, of paar minuten. En dan variërend van een paar KB (typisch voor een Whatsapp bericht) tot een paar MB (Een foto via Whatsapp?). Al die verbindingen zijn via het 3G netwerk en worden vanuit je toestel aan- en uitgezet.
Verder vragen we ons af wanneer je je simkaart in een ander toestel hebt geprobeerd. Heb je misschien de dag/datum/tijdstip? Of wil je het nog eens proberen, en dan de dag/datum/tijdstip doorgeven?
Ook zou je eens kunnen proberen om Whatsapp opnieuw te installeren of misschien een factory reset uit te voeren van je toestel?
Je zou ook eens een kijkje kunnen nemen in dit topic. Misschien staat er nog iets dat nu niet goed staat in je instellingen.
HSDPA (H+) is een type verbinding dat 'bovenop' het 3G netwerk zit. Feitelijk is het hetzelfde, maar is H+ de snellere variant.
Wanneer je telefoon verbinding heeft met h+ en deze 'switcht' over naar 3G, verandert er niets in de verbinding met internet. Wat jij aangeeft, dat je dat geen internet hebt, klinkt me ook niet bekend in m'n oren
Wat me niet duidelijk wordt in de omschrijving van je probleem, is of je dit enkel met Whatsapp hebt, of dat heel internet niet meer werkt. Andere apps of je browser bijvoorbeeld ook niet meer. Bijzonder is ook dat je via Whatsapp wél weer een verbinding tot stand kunt brengen.
Ook wil ik graag weten of je dit op 1 locatie hebt, of overal?
Ik heb al wel even contact gehad met een netwerk specialist, en wat opviel is dat je ongelofelijk veel kleine internet sessies maakt. Om de minuut, of paar minuten. En dan variërend van een paar KB (typisch voor een Whatsapp bericht) tot een paar MB (Een foto via Whatsapp?). Al die verbindingen zijn via het 3G netwerk en worden vanuit je toestel aan- en uitgezet.
Verder vragen we ons af wanneer je je simkaart in een ander toestel hebt geprobeerd. Heb je misschien de dag/datum/tijdstip? Of wil je het nog eens proberen, en dan de dag/datum/tijdstip doorgeven?
Ook zou je eens kunnen proberen om Whatsapp opnieuw te installeren of misschien een factory reset uit te voeren van je toestel?
Je zou ook eens een kijkje kunnen nemen in dit topic. Misschien staat er nog iets dat nu niet goed staat in je instellingen.
Ik heb dit met alle internetvormen, whatsapp, tumblr (zodra alles geladen is gaat het tekentje over naar 3G), zodra ik weer nieuwe afbeeldingen moet laden wordt het weer H+. En ik heb dit overal in het land (telefoon is niet 4g ready).
facebook (opnieuw naar H+ zodra ik meer berichten ga laden), gewoon internet (als ik nieuw adress intyp gaat hij weer naar H+)
dus eigenlijk met alles.
De tijd en datum van het andere toetstel weet ik niet meer. daarom doe ik het nu even opnieuw
check de tijden van 22.14 tot 22.23 op 04-03-2014 (een andere samsung galaxy s3) Rond 22:22 gebruik is whatsapp , dan heb ik exact dezelfde problemen. de andere data's zijn tumblr, gewoon internet etc.
facebook (opnieuw naar H+ zodra ik meer berichten ga laden), gewoon internet (als ik nieuw adress intyp gaat hij weer naar H+)
dus eigenlijk met alles.
De tijd en datum van het andere toetstel weet ik niet meer. daarom doe ik het nu even opnieuw
check de tijden van 22.14 tot 22.23 op 04-03-2014 (een andere samsung galaxy s3) Rond 22:22 gebruik is whatsapp , dan heb ik exact dezelfde problemen. de andere data's zijn tumblr, gewoon internet etc.
Hi 038roel,
Dank je dat je je simkaart in een andere telefoon hebt getest.
Met de gegevens die je hierboven doorgeeft heb ik weer contact opgenomen met een netwerk specialist.
Deze ziet inderdaad de wissel van toestel, maar kan verder ook niets vinden wat niet klopt. Wat ie wél wist te melden is dat wanneer er géén lopende internetverbinding is je standaard het 3G icoontje in beeld ziet. Wanneer je vervolgens verbinding gaat maken gaat dat via H+ en komt dát icoontje in beeld.
Als het te lang duurt voordat die internetverbinding werkt, lijkt volgens deze specialist te duiden op een langzaam toestel. Ook het feit dat je dit overal in Nederland meemaakt lijkt niet te duiden op een netwerkprobleem, dan hadden alle klanten op het KPN netwerk hier namelijk last van moeten hebben...
Ik kan me voorstellen dat je het jammer vind dat dit je probleem niet oplost 😞
Dank je dat je je simkaart in een andere telefoon hebt getest.
Met de gegevens die je hierboven doorgeeft heb ik weer contact opgenomen met een netwerk specialist.
Deze ziet inderdaad de wissel van toestel, maar kan verder ook niets vinden wat niet klopt. Wat ie wél wist te melden is dat wanneer er géén lopende internetverbinding is je standaard het 3G icoontje in beeld ziet. Wanneer je vervolgens verbinding gaat maken gaat dat via H+ en komt dát icoontje in beeld.
Als het te lang duurt voordat die internetverbinding werkt, lijkt volgens deze specialist te duiden op een langzaam toestel. Ook het feit dat je dit overal in Nederland meemaakt lijkt niet te duiden op een netwerkprobleem, dan hadden alle klanten op het KPN netwerk hier namelijk last van moeten hebben...
Ik kan me voorstellen dat je het jammer vind dat dit je probleem niet oplost 😞
Hoi Roel en Ernst,
Ik heb nu een maand een abonnement bij Simyo en ervaar ook dezelfde problemen die Roel beschrijft. Als mijn telefoon op H+ staat, kan ik gebruik maken van internet. Echter wanneer er 3G staat, ontvang ik niks en wanneer ik een bericht verstuur/site open, schakelt mijn telefoon op H+.Â
Ik vind dit erg vervelend, omdat ik eerst iemand anders een bericht moet sturen, zodat ik van 3G naar H+ ga, en dan kan ik pas berichten ontvangen (WhatsApp).
Ik denk niet dat het aan mijn telefoon ligt, want ik heb net een maand een nieuwe Samsung Galaxy S4 mini.
Ik hoop dat er toch een oplossing voor is.
MVG,
Dylan
Ik heb nu een maand een abonnement bij Simyo en ervaar ook dezelfde problemen die Roel beschrijft. Als mijn telefoon op H+ staat, kan ik gebruik maken van internet. Echter wanneer er 3G staat, ontvang ik niks en wanneer ik een bericht verstuur/site open, schakelt mijn telefoon op H+.Â
Ik vind dit erg vervelend, omdat ik eerst iemand anders een bericht moet sturen, zodat ik van 3G naar H+ ga, en dan kan ik pas berichten ontvangen (WhatsApp).
Ik denk niet dat het aan mijn telefoon ligt, want ik heb net een maand een nieuwe Samsung Galaxy S4 mini.
Ik hoop dat er toch een oplossing voor is.
MVG,
Dylan
Dit probleem wordt helaas niet verholpen, erg jammer.
Heb mijn telefoon gereset naar factory instellingen. had ik beter niet kunnen doen, veel tijd door kwijt en het lost niks op
Kunnen jullie (simyo) niet gewoon mijn internet instellingen bij julie resetten?
Heb mijn telefoon gereset naar factory instellingen. had ik beter niet kunnen doen, veel tijd door kwijt en het lost niks op
Kunnen jullie (simyo) niet gewoon mijn internet instellingen bij julie resetten?
Ik heb nu een maand een abonnement bij Simyo en ervaar ook dezelfde problemen die Roel beschrijft. Als mijn telefoon op H+ staat, kan ik gebruik maken van internet. Echter wanneer er 3G staat, ontvang ik niks en wanneer ik een bericht verstuur/site open, schakelt mijn telefoon op H+.Â
Ik vind dit erg vervelend, omdat ik eerst iemand anders een bericht moet sturen, zodat ik van 3G naar H+ ga, en dan kan ik pas berichten ontvangen (WhatsApp).
Ik denk niet dat het aan mijn telefoon ligt, want ik heb net een maand een nieuwe Samsung Galaxy S4 mini.
Ik hoop dat er toch een oplossing voor is.
MVG,
Dylan
Hoi 93-Dylan,
Welkom op het forum 🙂
Om uit te sluiten of het aan de simkaart ligt of aan het toestel, wil ik je vragen de simkaart in een ander toestel te proberen. Dan kunnen we merken of het daar ook gebeurt.
Je hebt niet toevallig een batterij-besparend programma op je toestel staan wat dit zou kunnen veroorzaken?
Ik hoor het graag van je,
Groetjes,
Charlene
Heb mijn telefoon gereset naar factory instellingen. had ik beter niet kunnen doen, veel tijd door kwijt en het lost niks op
Kunnen jullie (simyo) niet gewoon mijn internet instellingen bij julie resetten?
Hoi 038roel,
Toch goed dat je het hebt geprobeerd. Wel jammer dat het niets heeft opgeleverd.
Ik ga inderdaad de internetoptie een reset geven. Wil jij daarom je toestel even uitschakelen, batterij er ook uit, en dan na een paar minuutjes weer aanzetten. Dan kun je merken of dat heeft geholpen.
Laat je het weten?
Groetjes,
Charlene
nee, het heeft niks geholpen.
Ben echter wle van plan binnenkort een Samsung galaxy S5 te kopen, heeft 4g ook zoiets als H+ variant of niet?
of iets anders waar ik dan op moet gaan letten?
Ben echter wle van plan binnenkort een Samsung galaxy S5 te kopen, heeft 4g ook zoiets als H+ variant of niet?
of iets anders waar ik dan op moet gaan letten?
Ben echter wle van plan binnenkort een Samsung galaxy S5 te kopen, heeft 4g ook zoiets als H+ variant of niet?
of iets anders waar ik dan op moet gaan letten?
Hoi 038roel,
Erg jammer dat niets lijkt te helpen 😞
De Samsung Galaxy S5 is wel een hele mooie telefoon 🙂 Het is helaas nog niet bekend of het toestel de 4G frequenties van KPN kan ontvangen... Het 4G netwerk heeft geen H+ variant, H+ is namelijk een uitbreiding van 3G. Het 4G netwerk heeft een hele andere frequentie 🙂
zijn daar ook nog weer verschillen in dan?
Ik neem aan dat het waarschijnlijk wel kan. maar wanneer wordt zoiets bekend? ik neem aan enkele dagen na de release?
Ik neem aan dat het waarschijnlijk wel kan. maar wanneer wordt zoiets bekend? ik neem aan enkele dagen na de release?
Hoi 038roel,
In 3G zijn inderdaad verschillen, H+ is sneller dan H en 3G, of bedoelde je dat niet?
Wij vinden zelf deze site erg handig om telefoonspecificaties te bekijken van een telefoon, zoals je ziet zal de 4G frequentie wisselend zijn per land.
Misschien dat Samsung je er nu al wel wat meer over kan vertellen? Als dat het geval is, dan horen we dit graag van je! 😉
In 3G zijn inderdaad verschillen, H+ is sneller dan H en 3G, of bedoelde je dat niet?
Wij vinden zelf deze site erg handig om telefoonspecificaties te bekijken van een telefoon, zoals je ziet zal de 4G frequentie wisselend zijn per land.
Misschien dat Samsung je er nu al wel wat meer over kan vertellen? Als dat het geval is, dan horen we dit graag van je! 😉
aangezien een andere KPN netwerk provider hem al aanbied, had ik verwacht dat de S5 sowieso in nederland wel zou gaan werken. waarom zou het ineens anders zijn?
Hoi 038roel,
Oei, daar zeg je me wat, dat wist ik niet :eek: In dat geval zal de Samsung S5 ook bij ons op het 4G netwerk werken! 🙂
Oei, daar zeg je me wat, dat wist ik niet :eek: In dat geval zal de Samsung S5 ook bij ons op het 4G netwerk werken! 🙂
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.