Skip to main content

.

Hi,

Circa 2 maanden geleden heb ik met zelfde klacht, slecht bereik, contact opgenomen.

Eerste zijn de instellingen aangepast, dit hielp niet. Daarna heb ik een nieuwe sim kaart gekregen.

Met de nieuwe sim kaart wel ietwat verbetering maar het is nog steeds heel matig. Ondertussen op vakantie geweest.

Er is iets mis met de 4G volgens mij want als ik handmatig de mobiele netwerken naar 2G/3G zet is mobiel bellen iets beter (2, soms 3 streepjes). Zet ik m naar automatisch 4G etc dan springt ie weer naar 1 streepje.

De ontvangst bij andere providers is (veel) beter. Zelf uitgetest met bezoek wat hier komt.

Kan dit aub verbeterd worden graag binnenkort ?

Hoor graag.

 

 

Je geeft aan dat je al wat hebt uitgetest maar heb je de nieuwe simkaart al eens in een goed werkende mobiel gestopt?


Ja de nieuwe sim kaart in mijn telefoon gedaan.

Er is iets mis met de 4G volgens mij want als ik handmatig de mobiele netwerken naar 2G/3G zet is mobiel bellen iets beter (2, soms 3 streepjes). Zet ik m naar automatisch 4G etc dan springt ie weer naar 1 streepje.

Kan dit aub verbeterd worden graag binnenkort ?

Hoor graag.


Ja de nieuwe sim kaart in mijn telefoon gedaan

ik bedoel een andere mobiel om uit te sluiten dat het niet aan jou mobiel ligt😉


Ja de nieuwe sim kaart in mijn telefoon gedaan

ik bedoel een andere mobiel om uit te sluiten dat het niet aan jou mobiel ligt😉

@Ron H zou je als je quote hiervan niets willen verwijderen? Als jij quote verwijder je er schijnbaar iets aan, waardoor deze quote net jouw eerste zin is. Dit leest erg onpraktisch.


Het ligt niet aan mijn mobiel. Familie, vrienden ook met simyo abbo en ook KPN hebben dezelfde ervaring als de mijne. Slechte ontvangst van vooral 4G dus. Kan hier wat aan gedaan worden binnenkort.


@Arjen0741 Als iedereen die bij jou komt met een telefoon op het KPN netwerk problemen ondervindt met de dekking/het bereik dan zal Simyo dit bij KPN moeten gaan neerleggen.

Vandaag zal een van de moderators @Amy @Roeqajja @Seren hier gaan reageren en je vragen een van hen een privebericht te sturen met jouw gegevens, zoals je telefoonnummer en de betreffende postcode. Hierop zal Simyo dan door haar eigen netwerkspecialisten een onderzoek laten doen en dit dan bij KPN gaan neerleggen indien nodig.


@Arjen0741Heb je/jullie dit probleem alleen thuis of op meerdere plaatsen? Wat geeft de KPN dekkingskaart aan op de locatie?

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm


Hoi @Arjen0741,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je slechte ontvangst hebt in Amersfoort. Het is inderdaad belangrijk voor ons om te weten of je dit probleem alleen op 1 specifieke locatie hebt of op meerdere plaatsen. Ook gaf je aan dat meerdere mensen in jouw omgeving hetzelfde probleem hebben. Is dit allemaal op één specifieke locatie? Ik zou hier inderdaad even navraag over moeten doen bij onze netwerkspecialist. Je kunt mij een privé bericht sturen met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens. 

Bedankt voor de hulp/informatie heren! @RicoK @Friesian @Ron H 

Groetjes,
Seren