Skip to main content

.

Ik heb zelden internet aan staan want ik ben altijd thuis en gebruik wifi.

Toch zie ik constant dat er om de zoveel minuten, elke dag steeds 1Mb van mijn tegoed wordt afgehaald.

Of opeens een hele lijst met exact dezelfde hoeveelheid Mb's.

Hoe kan dat en waarom gebeurt dat?

Met 2000 Mb ben ik er opeens heel wat kwijt terwijl ik die dus niet gebruik. Toeval zag ik het omdat ik per ongeluk de app opende.

Binnen je mobiel kun je op app-niveau zien waar die data aan besteed wordt @Klant PrePaid 

Klopt.

En daar klopt ook niks van.

Er staan apps tussen die ik never nooit gebruik. En als ik internet al aan heb staan dan doe ik dat alleen als ik weet dat ik ergens een melding van moet krijgen. Bijv. een pakketdienst.

Ik gebruik geen enkel app.

Alleen achtergrond draait mogelijk iets.

Dat lijstje verklaart alle keren met 1 Mb totaal niet. Dagelijks 1 Mb.

Wat op de achtergrond draait verbruikt dus data @Klant PrePaid 

Dat weet ik.

Maar als je je internet helemaal niet aan hebt staan moet dat niet afgeschreven worden.

Deze maand heb ik op 2 dagen internet via Simyo gebruikt maar elke dag worden er sessies van 1 Mb van het saldo afgehaald.

Dat klopt niet.

Uit is uit.

Wacht s.v.p. de reactie van een moderator af, zij weet misschien een verdere oorzaak en een mogelijke oplossing @Klant PrePaid 

Succes.

Thanks!

Ik heb de zelfde vraag: er wordt om de zoveel tijd (ik heb er nog geen regelmaat in kunnen ontdekken) 1Mb verbruikt, terwijl ik op wifi zit.

Sowieso lijkt 1Mb me nou niet echt een logische hoeveelheid data voor een handeling zelfs als je niet op wifi zit.

Ben heel benieuwd hoe Simyo dat gaat verklaren want hier rennen de Mb's weg.

Heel raar.

Hoi @Klant PrePaid & @PaulGR,

Bedankt voor jullie bericht. 

Je toestel is constant op zoek naar een netwerk. Omdat je telefoon via het 4G netwerk contact maakt, registreert je toestel deze poging met 1 MB of minder (vaak een aantal kB). Hiermee meld je toestel zich aan op het netwerk. 

Een andere oorzaak voor sporadisch verbruik kan wifi assistentie zijn. Hier schakelt je verbinding automatisch terug naar 4G als je wifi verbinding minder is. Zoals @J.D.L. ook aangaf kunnen apps op het achtergrond ook data verbruiken ongeacht of je actief bezig bent met de app. Denk hier bijvoorbeeld aan het ophalen van berichten. Bedankt voor je hulp! 😊

Wil je er zeker van zijn dat er geen mobiele data gebruikt kan worden zet deze optie dan uit in je mijn Simyo instellingen. Ook is het handig om de wifi assistentie uit te zetten en in je toestelinstellingen achtergrond verbruik van apps op mobiele data uit te zetten.

Groetjes,
Ashley

Hallo Ashley

Maar…

Als je 'mobiele gegevens' uit hebt staan.

Geen locatie aan.

Geen 'wifi assistent' aan (Nooit aan.)

Helemaal niks aan.

100% uit.

Ook wifi uit.

Ik ga om 22.00 uur naar bed en pas na 11.00 uur de volgende ochtend gaat de telefoon weer aan, en dan nog alleen op wifi!

Hoe kan het dan toch dat er midden in de nacht rond 02.00 uur, vaak op exact dezelfde tijd, er verbruik te zien is.

Tevens zijn er dagen dat er v.a. midden in de nacht constant 59Mb wordt afgeschreven.

En ook dat weer constant op de zelfde tijd. Bijv. 3 juli: 02.25 en dar tig keer om 10.05.

Als ik de deur uitga staat naast 4G en mobiele gegevens ook wifi uit.

Ik zet 'mobiele gegevens' alleen aan als dat noodzakelijk is en dat is vrijwel nooit. Daarom heb ik ook maar 2Gb. Maar daarvan moet niet op e.o.a. vage manier Mb's worden afgeschreven.

Wat ook opvalt is dat het sinds een aantal maanden is. Begin van het jaar was dit nog niet te zien.

Hoop op uitleg want dit klopt niet.

Hoi @Klant PrePaid,

Bedankt voor je reactie. Ik kan het me voorstellen dat je hier vragen over hebt.

Het is zo dat je smartphone vrijwel altijd internet verbruikt. Zelfs als je slaapt kan je nog steeds MB's verbruiken in kleine hoeveelheden. Als je er zeker van wilt zijn dat je helemaal geen MB's kan verbruiken, raad ik aan om je internetoptie uit te schakelen via Mijn Simyo bij Instellingen> Internet en bellen> Internetten in Nederland, zoals mijn collega Ashley ook aangaf.

Wij kunnen vanwege de privacywetgeving helaas niet inzien waar je MB's aan zijn verbruikt. Als je vaak op precies dezelfde tijdstippen internetverbruik hebt terwijl je slaapt, dan zal dit hoogstwaarschijnlijk liggen aan een bepaalde instelling in je telefoon zelf. Je kunt soms via de instellingen in je telefoon zien waar je MB's aan worden verbruikt, afhankelijk van welke telefoon je hebt.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer