Hey,
Heb sinds gister een Simyo abonnement met een 500 MB internet bundel, maar het is echt extreem traag. Ik haal snelheden tm 0.19 Mbps internet. Waar ik ook ben (binnen Zaandam). Ik weet dat de beloofde snelheid 2 Mbps is, maar hier haal ik dus nog niet eens een tiende van.
Ik heb verder nog gebeld met de klantenservice, die gaven aan dat mijn APN instellingen verkeerd waren. Ik heb het dus volgens de juiste instellingen ingesteld, maar ik haal nog steeds dezelfde snelheden.
Alvast bedankt voor eventuele oplossingen
Bladzijde 1 / 1
Ik krijg nu geen eens internet meer met de aanbevolen instellingen, heel raar dit.
Iemand enig idee wat er mis kan zijn?
Hoi Staalborstel,
Graag verneem ik van je van welk merk toestel je gebruik maakt zodat ik je de juiste instellingen kan sturen voor je toestel.
Graag verneem ik van je van welk merk toestel je gebruik maakt zodat ik je de juiste instellingen kan sturen voor je toestel.
Dit is mijn telefoon:
http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_2-4928.php
Gelet op de frequenties zou het gewoon goed moeten werken verder. Ik heb het ingesteld volgens de instellingen van de Galaxy S3, die overeen kwam met bijna alle andere Android toestellen. Ik ging er dus maar van uit dat die instellingen ook voor mijn toestel zouden opgaan.
http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_2-4928.php
Gelet op de frequenties zou het gewoon goed moeten werken verder. Ik heb het ingesteld volgens de instellingen van de Galaxy S3, die overeen kwam met bijna alle andere Android toestellen. Ik ging er dus maar van uit dat die instellingen ook voor mijn toestel zouden opgaan.
Heeft iemand enig idee wat ik mogelijk fout heb gedaan?
Je begint bij het Startscherm
Ga naar het Hoofdmenu
Kies Instellingen
Kies Draadloos en netwerken
Kies Mobiele netwerken
Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan
Kies Namen toegangspunten
Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
(Lukt het verwijderen van de KPN APN niet dan KPN APN bewerken).
Kies de menu-toets en kies Nieuw Toeganspunt
Bij Naam, voer Mobiel Internet in
Bij APN, voer internet in
Bij Proxy, voer niets in
Bij Poort, voer niets in
Bij Gebruikersnaam, voer niets in
Bij Wachtwoord, voer niets in
Scroll naar beneden
Bij MCC, voer 204 in
Bij MNC, voer 08 in
Bij Verificatietype, kies PAP
Bij APN-type, kies internet
Kies de menu-toets
Kies Opslaan
Kies Mobiel Internet en stip deze aan
Keer terug naar het Hoofdmenu
Kies Internet
Kies de menu-toets, Meer en kies Instellingen
Scroll naar beneden
Kies Startpagina instellen
Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK
Keer terug naar het Startscherm
Startscherm
Zet de Samsung Galaxy Y uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Met deze instellingen krijg ik dus helemaal geen signaal.
Ga naar het Hoofdmenu
Kies Instellingen
Kies Draadloos en netwerken
Kies Mobiele netwerken
Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan
Kies Namen toegangspunten
Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
(Lukt het verwijderen van de KPN APN niet dan KPN APN bewerken).
Kies de menu-toets en kies Nieuw Toeganspunt
Bij Naam, voer Mobiel Internet in
Bij APN, voer internet in
Bij Proxy, voer niets in
Bij Poort, voer niets in
Bij Gebruikersnaam, voer niets in
Bij Wachtwoord, voer niets in
Scroll naar beneden
Bij MCC, voer 204 in
Bij MNC, voer 08 in
Bij Verificatietype, kies PAP
Bij APN-type, kies internet
Kies de menu-toets
Kies Opslaan
Kies Mobiel Internet en stip deze aan
Keer terug naar het Hoofdmenu
Kies Internet
Kies de menu-toets, Meer en kies Instellingen
Scroll naar beneden
Kies Startpagina instellen
Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK
Keer terug naar het Startscherm
Startscherm
Zet de Samsung Galaxy Y uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Met deze instellingen krijg ik dus helemaal geen signaal.
Nadat ik begon te twijfelen of het misschien een bug van Android kon zijn, heb al mijn gegevens gewiped vanuit recovery.. internet is nu sneller (128 kbps download). Is nog steeds niet heel snel, maar toch een vooruitgang. Jammer dat er zoveel vreemde bugs zitten in Android.
Sorry voor de vele posts.. maar ik heb me vergist - het is nog steeds traag ( 0.11 mbps). Ik had de instellingen in speedtest op een andere eenheid ingesteld, wat me niet was opgevallen. Sorry voor deze vergissing.
Ik ervaar dezelfde problemen. Eind December geupgrade van een Prepaid naar een Abonnement met de 500 MB internet bundel. Sinds een week of 2 was ik benieuwd waarom mijn internet zo traag was. Dus speedtest.net gedownload en uitgevoerd op verschillende plekken zoals Utrecht, Amsterdam en in mijn woonplaats Nieuwegein. Echter heb ik overal een snelheid van 0.14 - 0.19 Mbps downloadsnelheid. Verschillende instellingen, die op het forum te vinden zijn, uitgeprobeerd, maar heeft niet mogen baten.
Het toestel wat ik op dit moment gebruik is een 'HTC Desire HD' en heb tijdens de testen gebruik gemaakt van het netwerk H, wat volgens mij gemakkelijk hogere snelheden moet kunnen doorgeven.
Mijn broertje heeft tegelijker tijd met mij ook zijn prepaid geupgrade naar een Abonnement met een 500 mb bundel en hij ervaart ook dezelfde problemen. Hij heeft weer een andere toestel namelijk de 'Sony Ericsson Xperia Play'. Zodra hij ook de speedtest uitvoert op het H netwerk behaald hij precies dezelfde snelheden als ik, dus ook tussen de 0.14 - 0.19 Mbps.
Hoe kan dit probleem opgelost worden?
Het toestel wat ik op dit moment gebruik is een 'HTC Desire HD' en heb tijdens de testen gebruik gemaakt van het netwerk H, wat volgens mij gemakkelijk hogere snelheden moet kunnen doorgeven.
Mijn broertje heeft tegelijker tijd met mij ook zijn prepaid geupgrade naar een Abonnement met een 500 mb bundel en hij ervaart ook dezelfde problemen. Hij heeft weer een andere toestel namelijk de 'Sony Ericsson Xperia Play'. Zodra hij ook de speedtest uitvoert op het H netwerk behaald hij precies dezelfde snelheden als ik, dus ook tussen de 0.14 - 0.19 Mbps.
Hoe kan dit probleem opgelost worden?
Ik kom ook van prepaid internet. Verder werkt het internet nu dus wel op de "aanbevolen" instellingen, wat denk ik enige vorm van vooruitgang is (die van kpn.nl met portalmmm.nl als APN). Mijn toestel is dan wel buitenlands, maar ik heb van meerdere mensen vernomen dat hun 3G gewoon werkt in Nederland.
Ik maak ook gebruik van het netwerk H+ / 3G, heb ook 2G geprobeerd. Alles resulteert in dezelfde snelheid. Misschien gaat er iets fout bij het overstappen van prepaid naar Sim Only? Lijkt er op dit moment in ieder geval erg op.
Is er geen simyo moderator die hier naar kan kijken?
Ik maak ook gebruik van het netwerk H+ / 3G, heb ook 2G geprobeerd. Alles resulteert in dezelfde snelheid. Misschien gaat er iets fout bij het overstappen van prepaid naar Sim Only? Lijkt er op dit moment in ieder geval erg op.
Is er geen simyo moderator die hier naar kan kijken?
Je weet dat Speedtesten niet echt de snelheid weergeven?
Weet ik van een KPN monteur die hier laatst was.
Maar goed, ik had via Speedtest.net op mijn iPhone4 op 18-1-2013 19.68 down en 4.62 up
zojuist 14.29 down en 4.61 up.
Weet ik van een KPN monteur die hier laatst was.
Maar goed, ik had via Speedtest.net op mijn iPhone4 op 18-1-2013 19.68 down en 4.62 up
zojuist 14.29 down en 4.61 up.
speedtest geeft wel een redelijk beeld van de snelheid
Maar is niet nauwkeurig.
Maar wel redelijk nauwkeurig.
Hahaha leuke discussie.
@Staalborstel. Heb je mijn reactie op jouw opmerking uit dit topic gelezen?
Groetjes,
Alex
@Staalborstel. Heb je mijn reactie op jouw opmerking uit dit topic gelezen?
Groetjes,
Alex
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.