.

Beantwoord

Wanneer gaat Simyo internet buiten bundel blokkeren/snelheid verlagen?

  • 29 September 2014
  • 107 reacties
  • 4782 Bekeken

Badge
Waarom is het niet mogelijk om bij simyo internetbundel als die op is te laten blokkeren of snelheid te laten verlagen?
Nu is het ongecontroleerd,en kosten kunnen dus echt hoog oplopen.Je krijgt weliswaar waarschuwings sms,maar als dat savonds gebeurd dan kun je alsnog niks.Zelf verbruike data in de gaten houden is niet meer van deze tijd.
Wie deelt mijn zienswijze,wellicht kunnen we simyo op andere gedachten brengen,en dat het op tafel komt.
icon

Beste antwoord door Daisy 8 October 2020, 11:18

Bekijk originele reactie

107 reacties

Reputatie 7

Je komt het dus pas te weten nadat je bent begonnen met het invullen van het formulier? Dat noem ik rijkelijk laat..

Hoezo rijkelijk laat? Het is te vinden bij de Klantenservice in de link die ik had gepost en dus ook nog eens tijdens het aanvraagproces.
Daarnaast, ieder weldenkend mens kan toch weten dat je meerderjarig moet zijn om een financiële verplichting aan te gaan?

Reputatie 3
Badge +1

Je komt het dus pas te weten nadat je bent begonnen met het invullen van het formulier? Dat noem ik rijkelijk laat..

Hoezo rijkelijk laat? Het is te vinden bij de Klantenservice in de link die ik had gepost

 

 

Wie leest van te voren de klantenservice?

 

> en dus ook nog eens tijdens het aanvraagproces.
Daarnaast, ieder weldenkend mens kan toch weten dat je meerderjarig moet zijn om een financiële verplichting aan te gaan?

 

Zou het?

Reputatie 7

@XTF Ik krijg de indruk dat je post om te posten. 
Het antwoord dat je geeft in een vragende vorm geeft op mijn vraag zegt mij helaas genoeg.

Reputatie 3
Badge +1

Je moet toch ergens die badges mee verdienen? ;)

 

Even serieus, dat dit alleen in de klantenservice te vinden is vind ik nogal vreemd.

Maar waar het eigenlijk op gaat is dat Simyo geen abo’s aanbiedt die echt geschikt zijn voor kinderen terwijl ze hier wel mee adverteren.

Reputatie 7
Badge +9

Even serieus, dat dit alleen in de klantenservice te vinden is vind ik nogal vreemd.

Maar waar het eigenlijk op gaat is dat Simyo geen abo’s aanbiedt die echt geschikt zijn voor kinderen terwijl ze hier wel mee adverteren.

Je kunt ook moeilijk alles op die ene pagina zetten, want dan staat het verstopt tussen allerlei andere dingen. De huidige manier kan niet fout gaan, want voordat je kunt bestellen loop je simpelweg tegen die foutmelding aan.

Als minderjarig persoon kun je geen Sim-only afsluiten. Wel prepaid!

In de algemene voorwaarden staat het in juridisch taal overigens ook.
" Wanneer kunnen we uw aanvraag weigeren? ” " We kunnen uw aanvraag voor een abonnement in ieder geval weigeren als: [...] blijkt dat u handelingsonbekwaam bent.” Natuurlijk denk je dan: Daar staat toch niet dat je 18+ moet zijn. Dat klopt, maar minderjarigen zijn (in beginsel) handelingsonbekwaam.

De badges verdien je door specifieke dingen te doen. Voor gewoon veel posten krijg je niet eens zoveel badges!

Reputatie 3
Badge +1

 

Dat klopt, maar minderjarigen zijn (in beginsel) handelingsonbekwaam.

 

Is dat zo?

 

> Volgens artikel 1:234 BW (in Nederland) zijn minderjarigen handelingsbekwaam, mits zij met toestemming van hun wettelijke vertegenwoordiger handelen en voor zover de wet niet anders bepaalt. 

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Handelingsbekwaamheid

 

Reputatie 7
Badge +9

De betekenis van "Mits” is kan voor verwarring zorgen. Laat ik de zin dus maar even omdraaien:

Volgens artikel 1:234 BW (in Nederland) zijn minderjarigen handelingsonbekwaam, tenzij zij met toestemming van hun wettelijke vertegenwoordiger handelen of indien de wet anders bepaalt.

Vandaar de "in beginsel” in mijn vorige zin.

Reputatie 3
Badge +1

Ik weet wat mits betekent. ;)

Het omdraaien betekent (ongeveer) hetzelfde, maar zo staat het dus niet in de wet.

Juist de "in beginsel” zonder kwalificatie zorgt hier voor verwarring.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi XTF,

 

Zoals Scotsman, RicoK en groentjug hebben aangegeven is het wel terug te vinden dat je minimaal 18 jaar of ouder moet zijn om een abonnement af te sluiten. Dit lijkt mij niet iets om over te discussiëren? Het lijk mij ook zoals eerder aangegeven beetje "logisch" nadenken, in mijn ogen is dit niet iets wat Simyo duidelijker of beter kan vermelden. Op welke manier zou jij het graag terug willen zien?  😊

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Daisy,

 

De foutmelding is: “Je moet 18 jaar of ouder zijn. Ben je jonger en wil je een Simyo abonnement? Bespreek dit met jouw ouder(s)!”

Hieruit blijkt niet dat het abonnement helemaal op naam van een ouder moet worden afgesloten. Dat kan beter toch?

Reputatie 7
Badge +6

Eens in de zoveel tijd komt dit persoon hier de boel flink opnaaien, ik snap niet goed dat mensen hier hun tijd en energie nog insteken.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi XTF,

 

Ik snap je punt, ik heb het doorgegeven aan de afdeling die hierover gaat. Mocht ik een terugkoppeling krijgen dan laat ik het weten.

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Ik heb nu ook nog prepaid van Simyo voor onze kids. Ik vind het fijn dat ik ze in bepaalde situaties een telefoon mee kan geven waarmee ze kunnen bellen of gebeld kunnen worden. Ik vind ze nog te jong voor internet, dus dat staat gewoon uit. Maar als ze iets ouder zijn dan wil ik wel een abbo met data voor ze, en dan stap ik zeker over naar een andere provider. Ik ga ze niets meegeven zonder dataplafond, ik ben niet gek! Ik ga ook niet rommelen met allerlei apps en trucjes, die ze waarschijnlijk uiteindelijk zelf ook weer uit kunnen zetten. Ik heb ook nog een Simyo abbo alleen om te sms'sen (zit in mijn alarmsysteem). Simyo is prima zolang je geen data hoeft te gebruiken. Anders zou ik in alle gevallen overstappen naar een provider met dataplafond of knijpen o.i.d. Zeker voor kinderen/pubers!! Het leven is al duur genoeg!!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Mindit,

Bedankt voor je bericht. Ik heb zojuist gereageerd op jouw reactie in dit topic! Wel moet ik je er vriendelijk op wijzen dat het niet de bedoeling is om op meerdere topics dezelfde reacties te plaatsen. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7

@Mindit Het is niet nodig hoor om een zelfde reactie op meerdere plekken te plaatsen. Dit wekt alleen maar verwarring.

Zie: https://forum.simyo.nl/meedenken-met-simyo-106/luister-naar-de-klanten-dataplafond-45529

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor je reactie @RicoK! Onze reacties hebben elkaar net gekruist 😊.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi XTF,

 

Ik snap je punt, ik heb het doorgegeven aan de afdeling die hierover gaat. Mocht ik een terugkoppeling krijgen dan laat ik het weten.

 

Groetjes,

Daisy

In terugkoppelen blijkt Simyo niet zo sterk...

Badge

Ja ik kon het niet meer verwijderen, excuus

Waarom is dit  zo? tenzij alle andere provides een internet plafond hebben ? dit noem ik gewoon  OPLICHTERIJ , SIMYO kan natuurlijk mooier maken   door het zeggen dat de klant heeft de regie in het verbruik van internet en bellen, maar iedereen in dit forum weet dat dit echt ONZIN is , Door dit ben ik net opgestapt naar TMobile ik betaal 1, 50 meer maar krijg wel 2 Giga internet meer ( 12 in totaal) en wat mooier is met INTERNET PLAFOND.

 

Reputatie 3
Badge +1

Goed bezig Robecoju!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @robecoju,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! Wat jammer om te zien dat je hierdoor bent overgestapt naar een andere provider maar ook begrijpelijk dat je opzoek bent gegaan naar een provider die beter bij jouw wensen aansluit. Wie weet wat de toekomst brengt, onze deur staat natuurlijk altijd voor je open mocht je je bedenken 😊.

Groetjes,
Amy 

Helas heb ik al 116 euro verloren , sorry  Amy maar wij allebei weten dat dit is puur om de consument te naaien, nogmaals excuses voor mijn woorden  , maar het is gewoon zo.

Reputatie 7

@robecoju je woordkeus is niet de mijne, maar ik begrijp wat je bedoelt en ga daar dan ook volledig in mee.

Wij, Forum Experts, leggen dit onderwerp al jarenlang op de spreektafel neer, maar onze woorden zijn tegen dovemansoren gezegd.

Moet er wel bij zeggen dat @Amy @Roeqajja @Seren schijnbaar ook niet anders kunnen dan onze berichten door te geven aan de bestuurders in de ivoren toren.

Reputatie 3
Badge +1

Wie weet wat de toekomst brengt, onze deur staat natuurlijk altijd voor je open mocht je je bedenken 😊.
 

Hi Amy,

 

De vraag is eigenlijk wanneer Simyo zich bedenkt.. 

Of anders gezegd, wanneer Simyo stopt met maatchappelijk onverantwoord ondernemen?

Reputatie 3
Badge +1

Helas heb ik al 116 euro verloren , sorry  Amy maar wij allebei weten dat dit is puur om de consument te naaien, nogmaals excuses voor mijn woorden  , maar het is gewoon zo.

Heeft Simyo geen ‘coulance’ beleid meer? Of heb je geen contact opgenomen met de klantenservice?

Reageer