.

Beantwoord

Wanneer gaat Simyo internet buiten bundel blokkeren/snelheid verlagen?

  • 29 September 2014
  • 107 reacties
  • 4782 Bekeken

Badge
Waarom is het niet mogelijk om bij simyo internetbundel als die op is te laten blokkeren of snelheid te laten verlagen?
Nu is het ongecontroleerd,en kosten kunnen dus echt hoog oplopen.Je krijgt weliswaar waarschuwings sms,maar als dat savonds gebeurd dan kun je alsnog niks.Zelf verbruike data in de gaten houden is niet meer van deze tijd.
Wie deelt mijn zienswijze,wellicht kunnen we simyo op andere gedachten brengen,en dat het op tafel komt.
icon

Beste antwoord door Daisy 8 October 2020, 11:18

Bekijk originele reactie

107 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Daisy,

 

Echter hebben wij (moderators van het forum) het niet voor het zeggen en kunnen dit niet zo voor je in orde maken.

 

Kan degene die het wel voor het zeggen heeft hier eens antwoord op geven dan?

 

Wat betreft het buiten bundel tarief is iedere provider daar vrij in dit zelf te bepalen, zo gebruiken andere providers deze (soortgelijke) tarieven ook.

 

“Maar mama, hij deed het ook!” is nooit een sterk argument geweest. ;)

Ik als “baas” ben hier natuurlijk niet blij mee…

 

Fijn weekend!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi XTF,

 

Helaas hebben we geen ander antwoord voor je dan deze die te vinden zijn in dit topic, ik kan er niks anders van maken. Zoals vaker benoemd heb ik je feedback en wensen doorgegeven. 

 

Bedankt voor je begrip!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Daisy,

 

Dat ‘doorgeven’ is nu net het probleem. Dat is vier jaar geleden ook gebeurd en vervolgens hebben we er niks meer van gehoord...

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Daisy,

 

Dat ‘doorgeven’ is nu net het probleem. Dat is vier jaar geleden ook gebeurd en vervolgens hebben we er niks meer van gehoord...

Ik zou niet weten wat moderators verder kunnen doen, zij zijn slechts een doorgeefluik voor ideeën en suggesties van klanten richting Simyo bovenbazen, en als die daar niets mee doen om welke reden dan ook dan houdt het op.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi XTF,

 

Wat Scotsman aangeeft klopt inderdaad, meer dan we al doen kunnen we niet doen. Het is in ieder geval door middel van dit topic en de meerdere reacties al opnieuw bespreekbaar gemaakt. 

 

Bedankt Scotsman!

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Daisy,

 

Hier nog iemand die een hoge internet rekening voor zijn kiezen heeft gekregen, in dit geval een vader over het abonnement van zijn zoon. En hier is precies waar het fout gaat, wellicht dat je in de communicatie “naar boven” hier een andere wending aan kan geven.

 

Natuurlijk, formeel gezien heeft Simyo niks fout gedaan, er is gewaarschuuwd etc etc dus dat gaat goed. Alleen in dit geval is het gebeurd bij mijn zoon, van 11. Ja, ook 11 jarigen hebben tegenwoordig een telefoon nodig, zo speciaal is dat niet.

Maar verwachten van een 11 jarige dat hij jullie melding ziet (en er op acteert) is natuurlijk een brug te ver. Die telefoons zijn al een kerstboom van meldingen, het is vaak ook niet te zien.

Nu,

  • ik had op de telefoon (Xiaomi) een dataplafond ingesteld, in de gedachte dat dit een limiet zou zijn, echter dit blijkt alleen een waarschuwing te zijn.
  • Simyo’s (sms) waarschuwing is ook alleen maar een waarschuwing, en lopt ook achter op de werkelijkheid
  • Simyo biedt geen mogelijkheid om een hard dataplafond in te stellen waarop internet wrdt geblokkeerd, zoals we uiteraard in dit forum al jaren bespreken

met andere woorden, er is technisch niets in te regelen om dit te blokkeren, er wordt geheel uit gegaan van de oplettendheid van de mens. Iets wat ik bij een volwassene nog wel kan verwachten, maar bij een kind niet.

Ik zie ook nergens abonnenementen, waarbij er een soort Ouder/kind abonnenment is, waarbij er veel meer ingegrepen kan worden op het “kind abonnement”

 

Maar goed, we hebben hier zal zoveel over gesproken, en Simyo biedt hier geen tools voor aan. Ik ben dus genoodzaakt om naar een andere provider te stappen, een die dit wel beter geregeld heeft. Het duurt nog een aantal jaren voordat ik mijn zoon hier wel in vertrouw.

Ik wens jullie dan ook nog een succesvolle bedrijfsvoering, maar zodra de looptijd van mijn zoon's  abonnement ten einde is gekomen, ben ik zonder verbetering weg.

 

groet Koen

 

 

met andere woorden, er is technisch niets in te regelen om dit te blokkeren, er wordt geheel uit gegaan van de oplettendheid van de mens. Iets wat ik bij een volwassene nog wel kan verwachten, maar bij een kind niet.

Om die reden is de minimale leeftijd voor een abonnement 18 jaar. 

Ik zie ook nergens abonnenementen, waarbij er een soort Ouder/kind abonnenment is, waarbij er veel meer ingegrepen kan worden op het “kind abonnement”

 

in de MijnSimyo app is er de mogelijkheid om meerdere accounts te beheren.

Maar verwachten van een 11 jarige dat hij jullie melding ziet (en er op acteert) is natuurlijk een brug te ver. 

Dat verwachten providers en in dit geval Simyo ook niet wegens de eerder genoemde minimale leeftijd. 

 

Verder ben ik het wel mee eens dat er veel dingen beter kunnen op dit vlak. 

Reputatie 7
Badge +9

Simyo’s (sms) waarschuwing is ook alleen maar een waarschuwing, en lopt ook achter op de werkelijkheid

De waarschuwings-sms is wel real-time.

De meeste android toestellen kunnen wel daadwerkelijk een datalimiet instellen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi initcool,

 

Ik snap dat je dit punt opnieuw aankaart met deze nieuwe ervaringen. Ik zie dat Groentjuh en Ray al het een en ander hebben toegelicht, bedankt!

 

Ik snap inderdaad dat jongeren (onder de 18) tegenwoordig ook een telefoon hebben met alles erop en eraan, maar dat is inderdaad niet iets geks meer. Logisch ook, wij verwachten dan ook niet in dit geval een 11 jarige zich bewust is van deze verantwoordelijkheid en hier op ook actie onderneemt. Dit is ook een van de redenen waarom het niet mogelijk is om een abonnement af te sluiten bij Simyo als je minderjarig bent. Ik kan me voorstellen dat de waarschuwing sms'jes onder alle andere meldingen een beetje verdwijnen.

 

Neemt niet weg dat Simyo wel op tijd informeert over de internetbundel, deze sms'jes worden trouwens wel real time vanaf het netwerk verstuurd. Het verbruik in Mijn Simyo kan wel eens achter lopen, maar de sms'jes niet zoals Groentjuh al aangaf. Verder bied Simyo wel de mogelijkheid het verbruikt van gezinsleden in de gaten te houden in de app. Ik snap dat het in deze situatie een beetje anders is. Uit je verhaal begrijp ik dat jullie de nodige maatregelingen hebben uitgevoerd en het uiteindelijk misschien toch geen juiste match is bij Simyo. Logisch dat dit op deze manier bij een andere provider beter werkt. 

 

Wel super jammer, we zien je in de toekomst graag terug mocht je van gedachte veranderen. Maar ik snap de keuze! Mocht ik nog iets kunnen beteken in de kosten, kijk ik graag mee wat mogelijk is. Stuur mij in dat geval een privéberichtje met adresgegevens en het nummer waar het omgaat.:blush:

 

Groetjes,
Daisy

 

Dank Daisy, maar jullie voorwaarden waren duidelijk (pas achteraf zo duidelijk begrepen) en het is te overkomen. Daarnaast, een volgende keer ligt, als ik het aan het menselijk (kind) inzicht over moet laten, nog wel in het verschiet.

 

Maar of dit nou een best business-plan is, ik denk dat elke ouder van kinderen rond deze leeftijd wel met dit soort zaken worstelen, en Simyo's beleid komt ze niet tegemoet. JIk begrijp uit je woorden dat kinderen tot 18 jaar eigenlijk bij Simyo niks te zoeken hebben. En tja, om nou de hele dag de Simyo app open te hebben staan om “realtime” het verbuik van mijn kind in de gaten te houde...

Maar goed, ik heb nog een kind, moet ook binnenkort aan de gsm, en je raadt het al, die komt niet bij Simyo. Maar wie weet, mochten jullie een datablock wel mogelijk maken, kunnen de kaarten nog eens anders komen te liggen.

Reputatie 7
Badge +6

Ik snap dat het in dit geval niet de juiste match is. Mocht het in de toekomst anders zijn dan zijn ze uiteraard welkom bij Simyo!

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Daisy,

 

Dat ‘doorgeven’ is nu net het probleem. Dat is vier jaar geleden ook gebeurd en vervolgens hebben we er niks meer van gehoord...

Ik zou niet weten wat moderators verder kunnen doen, zij zijn slechts een doorgeefluik voor ideeën en suggesties van klanten richting Simyo bovenbazen, en als die daar niets mee doen om welke reden dan ook dan houdt het op.

Dat is ook zo’n typisch ‘probleem’ van moderne bedrijven.

Zij die communiceren gaan nergens over en zij die ergens over gaan, communiceren niet..

Reputatie 3
Badge +1

met andere woorden, er is technisch niets in te regelen om dit te blokkeren, er wordt geheel uit gegaan van de oplettendheid van de mens. Iets wat ik bij een volwassene nog wel kan verwachten, maar bij een kind niet.

Om die reden is de minimale leeftijd voor een abonnement 18 jaar. 

 

Ik lees daar niks over @ https://www.simyo.nl/sim-only

Onder “Belangrijke informatie” zie ik het ook niet staan.. lijkt mij toch vrij belangrijk.

Kijk ik ergens over heen?

 

Reputatie 7
Badge +9

In de Algemene Voorwaarden staat:

 

1.4 Wanneer kunnen we uw aanvraag weigeren?

We kunnen uw aanvraag voor een abonnement in ieder geval weigeren als:
• uit de risicobeoordeling blijkt dat er risico’s zijn die wij

niet willen accepteren.

 

Dit is een soort catch-all voorwaarde, het geeft Simyo het recht om klanten om diverse, niet nader genoemde redenen als klant te weigeren. Klaarblijkelijk vindt Simyo dat het een te groot risico is om iemand die nog geen 18 is als sim-only klant te accepteren. Maar die onderste leeftijdgrens van 18 jaar staat inderdaad nergens expliciet vermeld, voor zover ik kan zien. Het zou goed zijn als dit in de Algemene Voorwaarden zou worden opgenomen, dan weten mensen die zich als sim-only klant willen aanmelden waar zij aan toe zijn.

Dit vond ik;

Wat is de minimum leeftijd?

Ben je 18 jaar of ouder? Dan kun je bij Simyo een Sim Only abonnement bestellen.

 

Wil je toch klant worden bij Simyo, maar ben je nog geen 18 jaar? Dan kunnen enkel je ouder(s) voor jou bestellen. De naam waarop de aansluiting wordt besteld, dient precies overeen te komen met de naam waarop het bankrekeningnummer geregistreerd staat. Het abonnement komt dan op naam van (één van je) ouder(s) te staan.

 

Je kunt er eventueel voor kiezen om de kosten zelf te betalen. Zodra je toegang hebt tot Mijn Simyo kun je het rekeningnummer wijzigen. Dat doe je onder het kopje Instellingen - Persoonlijke gegevens.

 

Zodra je 18 jaar oud bent geworden, kun je het contract op je eigen naam zetten. Lees meer hierover in dit artikel.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-is-de-minimum-leeftijd-13

Reputatie 3
Badge +1

Hier nog iemand die een hoge internet rekening voor zijn kiezen heeft gekregen, in dit geval een vader over het abonnement van zijn zoon. En hier is precies waar het fout gaat, wellicht dat je in de communicatie “naar boven” hier een andere wending aan kan geven.

 

Geen coulance van Simyo?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi XTF,

 

Op de aansluiting te zien is er geen coulance gegeven, maar Daisy schreef dit in een van haar vorige berichten: 

Wel super jammer, we zien je in de toekomst graag terug mocht je van gedachte veranderen. Maar ik snap de keuze! Mocht ik nog iets kunnen beteken in de kosten, kijk ik graag mee wat mogelijk is. Stuur mij in dat geval een privéberichtje met adresgegevens en het nummer waar het omgaat.:blush:

 

Groetjes,
Daisy

 

Ik weet niet of ze al een bericht heeft ontvangen van @initcool. Ze is op dit moment ook op vakantie, dus ik kan dat niet bij haar checken. Dus Koen mag mij ook nog een privébericht sturen. Dan kijk ik graag nog een keertje mee. 

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Tessanne,

 

Weet jij misschien hoe het zit met de leeftijdsgrens bij Simyo?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi XTF,

 

Om een abonnement af te sluiten bij Simyo moet je minstens 18 jaar oud zijn. Val je onder deze grens dan kan een van de ouders een abonnement voor de minderjarige afsluiten, op eigen verantwoordelijkheid.

 

Groetjes,

Daisy 

Reputatie 3
Badge +1

 

Hoi XTF,

 

Om een abonnement af te sluiten bij Simyo moet je minstens 18 jaar oud zijn.

 

Hoi Daisy,

 

Waar blijkt dat uit? We konden het nergens terugvinden.

 

BTW, fijne vakantie gehad?

Reputatie 7

@XTF zie: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/wat-is-de-minimum-leeftijd-13

 

Reputatie 3
Badge +1

Dat hoort dan toch gewoon in de algemene voorwaarden en op de sim only informatie pagina zelf te staan?

Klantenservice is ter verduidelijking, niet de bron van regels voor zover ik weet.

Reputatie 7

@XTF Ik heb zojuist een testaanvraag gedaan voor een simonly aansluiting. Zodra ik bij het ingeven van de geboortedatum een datum ingeef waaruit blijkt dat ik jonger ben dan 18 jaar, dan krijg ik de opmerking in het rood te zien, dat ik minimaal 18 jaar moet zijn. Heel veel duidelijker kan het toch niet, lijkt mij ;)

Reputatie 3
Badge +1

Je komt het dus pas te weten nadat je bent begonnen met het invullen van het formulier? Dat noem ik rijkelijk laat..

Reputatie 3
Badge +1

Een linkje in de foutmelding met meer uitleg zou ook wel handig zijn..

 

> “Je moet 18 jaar of ouder zijn. Ben je jonger en wil je een Simyo abonnement? Bespreek dit met jouw ouder(s)!”

Reageer