.

Beantwoord

Waarom is de gratis 1000 mb voor mijn 8e simyaardag niet bruikbaar?

  • 16 July 2022
  • 1 reactie
  • 61 Bekeken

Badge

Ik kreeg begin juli een sms-je met de mededeling dat ik voor mijn 8e simyaardag 1000mb gratis zou ontvangen. Dit kreeg ik ook maar ik kon er niets mee. Ik heb eerst uren geprobeerd om het op mijn Sony Experia XA-1 voor elkaar te krijgen zodat ik hopelijk de 1000mb zou kunnen gebruiken. Helaas lukte dit niet zodat ik naar Simyo heb gebeld waar ik ene Mitschel aan de telefoon kreeg. Ik heb zijn aanwijzingen opgevolgd (duurde best lang aan de telefoon!) en nadat ik een kwartier de telefoon uit moest doen en daarna weer opstarten zou hij mij terug bellen. Dit heeft hij NIET gedaan, dit terwijl ik dit hem expliciet had gevraagd! Ik ben al jarenlang klant bij Simyo en dan verwacht ik toch wel een beetje service! Gelukkig kon ik toen ik mijn smartphone weer opstartte wel de gratis mb gebruiken maar helaas was het maar van korte duur want momenteel staat er op mijn smartphone een raar getal wat niet klopt bij mijn verbruik. Er staat dat ik 324 kb verbruikt met een volledig blanco balkje erbij zodat het lijkt alsof ik niets verbruikt heb. Maar ik heb in werkelijkheid 102mb verbruikt en er stond eerder dan ook in het balkje een gekleurd stukje van het aantal mb (102) dat ik had verbruikt. Nu staat er dus een helemaal blanco balkje wat erop lijkt dat ik niets verbruikt zou hebben op mijn smartphone, met verbruik 324kb erbij. Daarom ben ik bang dat dit, ALS ik dit nu wel zou gebruiken extra duur zal moeten betalen omdat dit waarschijnlijk niet van mijn gratis 898 mb wat ik nog over heb af zal gaan, maar een ander soort, extra duur internet is! Hierom durf ik het nu niet meer te gebruiken! Ik had er al een foto van gemaakt hoe de vermelding van die 324 kb eruit ziet maar ik kan hier niets toevoegen in een bijlage en ik weet ook niet hoe ik het ergens anders naar jullie kan versturen zodat ik het jullie kan laten zien wat ik bedoel. Wat kan ik nu doen zodat er toch weer 102 mb verbruik bij de data op mijn smartphone komt te staan met een gekleurd stukje in de balk wat ik verbruikt heb in plaats van 324 kb met een volledige blanco balk? En dat ik met een gerust hart de rest van mijn gratis mb (898 mb) nog kan gebruiken?

icon

Beste antwoord door Seren 18 July 2022, 15:47

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Poedel,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat je een negatieve ervaring hebt gehad met onze service, mijn welgemeende excuses hiervoor. Ik ben het compleet met je eens dat een terug bel afspraak een stukje service is van Simyo. Nogmaals mijn welgemeende excuses hiervoor. 

Het lijkt erop dat dit een toestel gerelateerd probleem is, helaas kan ik geen antwoord geven op jouw vraag over waarom er een raar getal staat bij het verbruik in jouw toestel. In Mijn Simyo kun je jouw verbruik altijd in de gaten houden, hou er wel rekening mee dat dit verbruik niet 'live' word weergeven. Daarnaast sturen wij altijd twee waarschuwing sms'jes wanneer je 80% en 100% hebt verbruikt van je internetbundel. Je kunt dus gewoon met een gerust hart internetten tot je deze sms'jes ontvangt 😊. 

Ik heb je aansluiting ook even bekeken en ik zie dat je op dit moment nog 898 MB over hebt, je hebt dus op dit moment voldoende MB's om nog te gebruiken!

Groetjes,
Seren​

Reageer