.

Beantwoord

Waarom heb ik enkel internetbereik E/GPRS?

  • 13 January 2015
  • 3 reacties
  • 611 Bekeken

Hallo,

Sinds een maand heb ik op mijn telefoon (iPhone 4S) slechts 'E' of 'GPRS' internetbereik.
Hiervoor kon ik altijd prettig gebruik maken van mijn 3G netwerk.
Het ligt er niet aan dat mijn bundel op zou zijn, ik heb mijn telefoon al regelmatig volledig afgesloten, alle instellingen staan goed (zowel in de telefoon als bij Simyo) en ik heb een maand geleden ook niets speciaals gedaan. Ook maakt het niet uit in welk deel van het land ik ben, ik heb nergens meer 'normaal' bereik.
Mijn bel- en smsbereik is overigens prima.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat er aan de hand is en hoe dit op te lossen is?

Groetjes,
Door.
icon

Beste antwoord door Ernst 14 January 2015, 14:31

Bekijk originele reactie

3 reacties

Hoi Door,

Welkom op het forum. 

Bij iphone wil het wel eens helpen als je de telefoon uitzet, sim eruit haalt voor 15 minuten, sim er weer in en de telefoon weer aanzet.

Groet,

Ray
Hoi Ray,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb het gelijk geprobeerd, maar helaas heeft het niet geholpen.

Heeft iemand nog andere ideeën?

Groetjes,
Door.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Doorf, welkom op het Simyo forum!

Het is best vervelend als je enkel maar verbinding krijgt met E of GPRS. We hebben het allemaal wel eens meegemaakt, ik weet hoe het voelt.
Op zich was de tip van Raytje zo ongeveer het eerste wat je moet doen als er iets hapert; uit- en aanzetten. Mocht er namelijk een proces niet goed draaien, wordt dat dan weer opnieuw opgestart. Het kan sowieso geen kwaad dat iets vaker te doen.
Ik heb contact gehad met een Netwerkspecialist van KPN om na te gaan of jouw aansluiting helemaal goed staat, en het bleek dat jouw telefoon ruim 23 dagen achter elkaar aan heeft gestaan. En dat is eigenlijk te lang, maar is niet de veroorzaker van jouw probleem.
Je aansluiting is op netwerktechnisch niveau in orde.

Als je instellingen helemaal correct zijn, dan kunnen er nog drie mogelijke oorzaken zijn:
Bij Instellingen > Mobiel netwerk kan het schuifje 'Schakel 3G in' grijs zijn. Die moet echt groen zijn, anders krijg je geen 3G.
De UMTS ontvanger van je telefoon kan stuk zijn, dit test je door je simkaart in een andere telefoon te doen. Krijg je dan wél 3G, dan ligt het aan je telefoon.
Krijg je dan géén 3G, dan hebben we mogelijkheid 3; je simkaart is stuk. Je kunt dan een vervangende simkaart bestellen op Mijn Simyo. Dit heb je een paar jaar geleden ook al gedaan, dus je weet hoe dat werkt ;)

Laat je nog even weten of je erachter bent gekomen wat de oorzaak is?

Reageer