.

Waar komt mijn hoge internet verbruik vandaan?

  • 30 July 2022
  • 3 reacties
  • 584 Bekeken

Ik had mijn iPhone ff gebruikt als hotspot voor mijn laptop om in mijn werkomgeving in te loggen. Ik stuurde een paar mailtjes. Voor ik t wist 1,8 GB kwijt. Is niet normaal. 
dan zie ik snachts 60 mb in 1 paar seconden. Terwijl de iPhone aan de WiFi is. 
dan overdag in auto. Alleen Flitsmeister aan. In kwartier 700 MB weg. 
dat had ik vroeger nooit met andere provider. 
het lijkt erop dat mijn telefoon dataverkeer heeft zoals iCloud bijwerken ofzo. 
maar de MB s die verdwijnen zijn belachelijk hoog. 
Ik kan er niet achter komen waar t in zit. 
 

Amy 1 jaar geleden

Hoi @Emmerich

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je wilt weten waaraan die MB's zijn verbruikt. Voor een paar mailtjes versturen klinkt 1,8 GB inderdaad wel veel. Ik vermoed dat er op de achtergrond van jouw laptop of telefoon iets anders heeft afgespeeld waardoor er zoveel MB's zijn verbruikt.

Wij kunnen wegens de privacy wetgeving niet zien waaraan jouw MB's zijn verbruikt. Dit kun je gelukkig wel altijd in jouw toestel achterhalen. Hoe je dit precies kunt doen kan je teruglezen in deze blog: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel. Hopelijk kun je op deze manier achterhalen welke app(s) er zoveel MB's verbruiken. Heb je ook gekeken of de optie WiFi assistentie aanstaat op jouw iPhone? Met deze instelling kan jouw toestel namelijk als deze aanstaat gebruik maken met het 4G netwerk ondanks dat je bent verbonden met de WiFi. Ik adviseer je om deze uit te schakelen als deze aanstaat. Zo voorkom je dat je per ongeluk internet verbruikt zonder dat je het door hebt. 

Groetjes,
Amy

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Emmerich

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je wilt weten waaraan die MB's zijn verbruikt. Voor een paar mailtjes versturen klinkt 1,8 GB inderdaad wel veel. Ik vermoed dat er op de achtergrond van jouw laptop of telefoon iets anders heeft afgespeeld waardoor er zoveel MB's zijn verbruikt.

Wij kunnen wegens de privacy wetgeving niet zien waaraan jouw MB's zijn verbruikt. Dit kun je gelukkig wel altijd in jouw toestel achterhalen. Hoe je dit precies kunt doen kan je teruglezen in deze blog: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel. Hopelijk kun je op deze manier achterhalen welke app(s) er zoveel MB's verbruiken. Heb je ook gekeken of de optie WiFi assistentie aanstaat op jouw iPhone? Met deze instelling kan jouw toestel namelijk als deze aanstaat gebruik maken met het 4G netwerk ondanks dat je bent verbonden met de WiFi. Ik adviseer je om deze uit te schakelen als deze aanstaat. Zo voorkom je dat je per ongeluk internet verbruikt zonder dat je het door hebt. 

Groetjes,
Amy

Bedankt. Ik denk dat hotspot met laptop risico geeft omdat je niet weet wat je werkomgeving doet. Daarnaast heb ik een paar dingen uitgezet. Ook iCloud etc. Want ik denk dat synchronisatie van video’s en foto’s veel data kost. 
 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Emmerich,

Daar heb je inderdaad gelijk in! Het kan inderdaad helpen om bepaalde opties of apps uit te schakelen voor internet gebruik 😊. 

Groetjes,
Amy

Reageer