.

[Poll]Welke bescherming zouden jullie waarderen/willen tegen hoge datakosten?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo forummers,

Stel Simyo zou plannen smeden om iets te doen aan bescherming tegen hoogverbruik door data.
Wat zou jullie voorkeur hebben?

  • Een dataplafond.
  • Geen dataplafond.
  • Dataverkeer knijpen bij bereik van limiet, optioneel data los bij kunnen kopen. (Geen buitenbundel kosten)
  • Geen mening.
  • Anders, omschrijf.

Graag jullie reactie.

Bescherming hoge kosten vanwege datagebruik.


61 reacties

@koorelle en Ernst....



🆒
Reputatie 6
Badge +10

Hoi Tiury.

De tijd zal het leren, maar ik blijf mijn bedenkingen houden. :)


Je kunt als bedrijf niet iedereen tevreden stellen 🙂. Dit is nu eenmaal het product uit de afwegingen die er zijn gemaakt.

Groetjes, Tiury
Beste Tiury,

Ik begrijp zeer goed dat een moderator loyaal moet zijn aan zijn bedrijf. Een zeer prijzenswaardige instelling, wat dat betreft alle lof voor jou en de anderen. Je begrijpt wel dat ik daarvoor respect heb ! Echter mijn mening zal daardoor niet veranderen, en dat zal jij en ieder ander ook (moeten) respecteren.
Een vraag die ik mezelf stel is maar dat hoort niet in dit topic...
Eerste sms was eerst bij 50% en nu bij 80. Dit betekent dat de space tussen sms 1 en 2 met 30% is verkleind. Is dat niet veel?
Deze vraag is dus niet een vraag die beantwoord moet worden.

Hoppaardjuhhop 1tjuh meer alweer.:P

@de leon.
Mocht je het lezen, tisniegelukt met de 2500 vasthouden. Nargh, wat een dag. :D:D
Reputatie 5
Badge +11
Is dat niet veel?

Hoe werkt dit dan?
Deze vraag is dus niet een vraag die beantwoord moet worden.

Hoe werkt dit dan?
Deze vraag is dus niet een vraag die beantwoord moet worden.


Een vraag die ik mezelf stel🆒
:?:)
Reputatie 6
Badge +10
Ja :? ?
Knijpen (met los data bijkopen) kreeg de meeste stemmen gevolgd door dataplafond. Maar nu stel ik een vervolg vraag....
Je krijgt een sms bij 80 en 100% bundelverbruik.
Stel data zou worden geknepen tegen buiten bundelkosten 0.15 eur per MB, wanneer je (nog) geen extra mb's hebt gekocht.
Hoe staan jullie daar tegenover?
Reputatie 5
Badge +6
Hoi iedereen,

ik zou het het beste vinden indien je een data abonnement hebt of data gebruikt dat je meteen een toelichting krijgt hoe je teveel(ongewild) data kunt voorkomen. Zoals een app aanbevelen zoals Dataeye of Opera Max voor android. IOS weet ik zo uit mijn hoofd niet. En als dat mogelijk is bijvoorbeeld als iemand in 10 minuten 1 GB verbruikt dan is dat wel heel veel. dus binnen een bepaaldee tijd bijvoorbeeld 5 minuten een limiet instellen zoals 50MB.

Groet Paul
Reputatie 3
Badge +5
Hoi PaulH,

Dat is een tip waar we zeker wat mee kunnen! Ik ga het doorgeven aan mijn collega's die hierover gaan. Wellicht dat dit een enorm goede aanpassing kan worden.

Groetjes,
Ilias
. En als dat mogelijk is bijvoorbeeld als iemand in 10 minuten 1 GB verbruikt dan is dat wel heel veel. dus binnen een bepaaldee tijd bijvoorbeeld 5 minuten een limiet instellen zoals 50MB.

Groet Paul

Probleem is dat Simyo met vertraging de gegevens krijgt van pa KPN en die dus ook met vertraging kan verwerken.
Daarom de 80 en 100% waarschuwing.
Reputatie 5
Badge +6
. En als dat mogelijk is bijvoorbeeld als iemand in 10 minuten 1 GB verbruikt dan is dat wel heel veel. dus binnen een bepaaldee tijd bijvoorbeeld 5 minuten een limiet instellen zoals 50MB.

Groet Paul

Probleem is dat Simyo met vertraging de gegevens krijgt van pa KPN en die dus ook met vertraging kan verwerken.
Daarom de 80 en 100% waarschuwing.


Ja dat had ik al in mijn hoofd maar misschien is er iets mogelijk om dit toch voor elkaar te krijgen.

Groet Paul
Een ander verhaal, nog meer vertraging, valt te bezien medio 2017 met de EU wijziging roaming tarieven.
Vandaag werd ik door Friesian op dit topic gewezen, dus vandaar deze late reactie.

Ik heb gestemd op 'Anders'. Ik zou graag een optioneel data-plafond hebben, zodat iedere gebruiker voor zichzelf kan beslissen of hij/zij een data-plafond wil of niet. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die graag de vrijheid hebben om door te internetten als de bundel leeg is. Ik zou voor mijn kinderen liever een data-plafond hebben (zeker omdat zij geen internetbundel hebben). De persoonlijke keuze voor wel of geen data-plafond lijkt me dan het beste voor iedereen.

Als het data-plafond bereikt is, zou het mijn voorkeur hebben dat internet geknepen wordt zodat ik nog even wat MB's bij kan kopen, maar helemaal geen internet zou voor mij een acceptabel alternatief zijn. Voor mijn kinderen zou ik liever helemaal geen internet hebben.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Malthus,

Dankjewel voor je feedback! 🙂 Ik hang dit op de 'Wall of Change' - de wand waar alle goede ideeën en wensen opgeplakt worden. Dan wordt ernaar gekeken door de afdelingen die hierover gaan.

Ik wil je dit blog nog wel even meegeven, omdat je daar allemaal tips krijgt om je instellingen zodanig in te stellen dat je het meeste uit je databundel haalt.

Laat je het weten als je nog andere ideeën of vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Dank je wel, Jihane!

Om een idee te krijgen: hoeveel ideeën en wensen hangen er nu zoal op die 'Wall of Change'? Hebben jullie nog veel nieuwe ideeën of moeten wij snel allemaal nieuwe wensen indienen? 🙂
Ik zou zeggen, maak een foto lui ! 🙂
Badge +7
Hoi Malthus,

Dit is zoals hij er nu bij hangt: De ideeën die hingen onder 'Willen we doen' hebben ze toevallig vanochtend weer bijgewerkt. Die 6 post-its zijn dus alleen al vandaag ;)



Krijg je zo een idee?

Groetjes,
Samantha
Reputatie 7
Badge +7
Ik sluit me aan bij Malthus.

Die Wall of Change bevat trouwens wel heel veel zaken. Jammer dat de papiertjes niet te lezen zijn.
Ik ben wel benieuwd naar die willen doen.. Of is dat "staatsgeheim" ? 😛
Reputatie 7
Badge +7
Er kunnen trouwens best zaken tussen staan die alleen voor intern bestemd zijn. Wie weet moeten ze nu voor een SIM reset inloggen op een ander systeem, handmatig een nummer over tikken en vervolgens Yes antwoorden op de vragen "Is dit het goede nummer", gevolgd door "weet je zeker dat je een reset wilt doen".

Dat gaat vervelen na een tijdje.
Badge
Een mooie optie zou zijn databundel op dan geen data meer, zou bv een optie kunnen worden net als data aan of uit in de simyo instellingen.
Nu ik dit topic doorlees dan zie ik dat er vanwege aanlevering kpn wat vertraging inzit dan dus bv bij +/- 90% een sms met de melding let op uw data wordt uitgeschakeld, mocht uw wel nog data willen dan handmatig weer inschakelen.

Gr Harold
Reputatie 6
Badge +7
Hoi allemaal,

De papiertjes zijn inderdaad niet leesbaar omdat er met pen op is geschreven. :D

Al moet ik zeggen dat het niet erg handig is om de Wall of Change online te zetten, omdat wij intern bezig zijn met het verbeteren van bepaalde processen. Veel wijzigingen zijn ook niet interessant (voor jullie als klant), omdat het om technische aanpassingen gaat of om content op de website.

Het gaat hier trouwens alleen om suggesties die vanuit de Klantenservice wordt gedaan. Andere aanpassingen (nieuwe bundels bijvoorbeeld), staan hier niet op.

@ Luna-Linde, bedankt voor de feedback! Ik zal het op de Wall of Change plaatsen.

Het is goed om te weten dat de waarschuwingssms'jes vanuit het netwerk worden gestuurd. Dit betekent dat je de waarschuwing realtime ontvangt. Het verbruik op Mijn Simyo daarentegen wordt vertraagd bijgewerkt.

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +7
Een nadeel van dit soort systemen is dat met een forse windvlaag alles weg is. Persoonlijk heb ik dan ook een voorkeur voor een systeem met issue trackers oid. Minder glossy, maar minder windgevoelig. En ook te bekijken vanachter je buro plus de mogelijkheid van statistieken.
Het gaat hier niet om issue trackers of de 1of andere wand want;) dat is niet de reden van de topic start.
Wel on topic blijven lui... Soms moet je streng zijn. :8

Reageer