Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Plotseling heel hoog internetverbruik, dat kan toch niet?

  • 4 november 2013
  • 30 reacties
  • 15266 Bekeken

Vanmorgen werd ik onaangenaam verrast door mijn hoge internetgebruik. Ik zou vannacht tussen 00.00 en 01.00 bijna 400.000 MB's mobiel internet verbruikt hebben, terwijl a) mijn telefoon met WIFI verbonden is en b) ik lag te slapen. Ik zou hier erg graag een verklaring voor willen. Dit houdt dus tevens in dat mijn tegoed van 500 MB (waar ik normaal gesproken ruim genoeg aan heb) aan het begin van de maand al bijna op is! 
icon

Beste antwoord door Alex 5 november 2013, 10:00

Welkom op het forum Marjanne1,



Martijn®️ legt hierboven goed uit wat er gebeurd kan zijn. Erg vervelend dat je deze maand nu al veel mb's hebt verbruikt. Ik zie inderdaad dat er veel mb's zijn verbruikt tussen 00:03 en 00:52. Ik zou in het vervolg je data in de nacht gewoon uitzetten via je telefoon. Een datacounter installeren is ook een goede tip. Met Onavo Count of Traffic Monitor kun je controleren welke apps veel data verbruiken. Zo kun je in ieder geval voorkomen dat je telefoon de volgende keer weer zoveel data verbruikt.



Heb je wat aan deze informatie?



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

30 reacties

Sorry, ik bedoel natuurlijk: bijna 400 MB. (400.000 KB). 
Reputatie 3
Badge +9
Beste Marjanne1,

Smartphone's zijn ingewikkelde telefoons die om allerlei, soms duidelijk en soms onduidelijke redenen het internet op willen. Zo zijn er smartphones die 's-nachts gaan kijken of er updates zijn, of andere apps updaten. En in slaapstand gaan te op 3G over in plaats van WI-FI.
Het kan ook nog zijn dat je modem op slaapstand gaat etc.
Ook zijn er bepaalde iPhones die veelvuldig op 3G het internet op gaan terwijl er WI-FI beschikbaar is.
Het enige wat je kan doen is internet uitzetten op je persoonlijke Simyo pagina, maar dan heb je overdag ook geen internet meer. Of je zet deze 's-morgens weer aan. Of je installeert een app om te kijken waar of welk programma dit verbruik veroorzaakt. Een provider kan niet zien welk programma dit veroorzaakt.
P.s. ook kan deze app niet altijd zien welk programma verantwoordelijk is voor dit verbruik 's-nachts, maar het is het proberen waard denk ik.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Marjanne1,

Martijn® legt hierboven goed uit wat er gebeurd kan zijn. Erg vervelend dat je deze maand nu al veel mb's hebt verbruikt. Ik zie inderdaad dat er veel mb's zijn verbruikt tussen 00:03 en 00:52. Ik zou in het vervolg je data in de nacht gewoon uitzetten via je telefoon. Een datacounter installeren is ook een goede tip. Met Onavo Count of Traffic Monitor kun je controleren welke apps veel data verbruiken. Zo kun je in ieder geval voorkomen dat je telefoon de volgende keer weer zoveel data verbruikt.

Heb je wat aan deze informatie?

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
.... Ook zijn er bepaalde iPhones die veelvuldig op 3G het internet op gaan terwijl er WI-FI beschikbaar is....

Naar het schijnt kan een iPhone in standby-/slaapmodus zelfs data verbruiken, omdat deze in standby-/slaapmodus geen gebruik maakt/kan maken van het wel aanwezige WiFi.....
Badge +6
Naar het schijnt kan een iPhone in standby-/slaapmodus zelfs data verbruiken, omdat deze in standby-/slaapmodus geen gebruik maakt/kan maken van het wel aanwezige WiFi.....

Hoi RicoK,

Dat wist ik niet. Bedankt voor het doorgeven. Hier zullen een hoop iPhone gebruikers wat aan hebben.
Hoi RicoK,

Dat wist ik niet. Bedankt voor het doorgeven. Hier zullen een hoop iPhone gebruikers wat aan hebben.


Het verhaal gaat dat het in stand houden van een verbinding via WiFi nogal wat meer stroom vergt dan een 3G verbinding. Dat zou de reden zijn waarom een iPhone in de slaapstand overschakelt op 3G, namelijk om de batterij te sparen, behalve als hij via de oplader met het stopcontact is verbonden.
Reputatie 7
Hmmm, Scotsman, ik zal dit eens in de gaten houden, omdat mijn iPhone volgens mij als deze 's nachts aan de lader hangt toch wel om 00:00 sluipverbruk heeft. Maar zoals gezegd ik zal dit eens gaan monitoren.
Het blijft een eigenwijs kreng die iPhone. Doet gewoon waar hij zelf zin in heeft. Maar wel een mooi kreng...
Reputatie 6
Badge +9
, behalve als hij via de oplader met het stopcontact is verbonden.

Yep, correct.

Ja, mijn iPhone snoept zo ongemerkt wel wat Kb's en Mb's op, Elke dag weer maar niet heel veel.
Mijn Samsung doet dat in het geheel niet.
Reputatie 7
Hmm, dit is toch wel een smetje op mijn plezier van het 'mooie kreng'....🆒
Reputatie 6
Badge +9
Pleur 'm de gracht in. 😛
Reputatie 6
Badge +9
Het verhaal gaat dat het in stand houden van een verbinding via WiFi nogal wat meer stroom vergt dan een 3G verbinding. Dat zou de reden zijn waarom een iPhone in de slaapstand overschakelt op 3G, namelijk om de batterij te sparen.

Yep, en dat is meteen ook een behoorlijk irritante eigenschap van de iphone :mad:. Ik kreeg gisteren en vandaag een serie foto's binnen via iMessage. En dat heeft de iPhone gedaan terwijl 'ie in standby op 3G was overgeschakeld. Hup, zo'n 15 MB verbruikt.
Maar het waren vast wel heeeeele mooie foto's.
Reputatie 6
Badge +9
Yep, van mijn zwagers nieuwe SUV. Mooie auto.🆒
Reputatie 5
Badge +11
Yep, van mijn zwagers nieuwe SUV. Mooie auto.🆒

In dít geval weet je waar het verbruik vandaan komt. Komt ook wel eens anders voor...
Ik heb vandaag hetzelfde probleem gehad. Terwijl ik aan het rennen was, heeft mijn mobiel behoorlijk veel internet verbruikt. Dit terwijl deze thuis lag en dus op het wifinetwerk zat. Aangezien de mobiel (HTC overigens) op dat moment ook nog eens in de lader lag, kan het er niet aan liggen dat deze over is geschakeld op 3G om batterij te besparen. Ik schrok behoorlijk toen ik zag dat mijn internetbundel opeens helemaal verbruikt is terwijl ik normaal meer dan genoeg heb aan deze internetbundel. 
Reputatie 3
Badge +9
Kan je zien  waar dit verbruik heen is gegeaan? update's?
Er zijn apps (onavo, watchdog3g) die dit controleren.
Misschien een handig om dit te installeren en dan eens kijken waar je MB's heen gaan.
Ik heb nu meteen zo'n app geïnstalleerd (traffic monitor), maar ik kan dus helaas niet zien waar dit verbruik aan is opgegaan. Aan de wifi kan het niet liggen, want ik heb, buiten het rennen, bijna de hele dag op mijn laptop gewerkt (via dezelfde wifiverbinding). Ook als ik terug ga kijken in mijn verbruik sinds februari 2012 (toen ik ben overgestapt naar simyo) zie ik nergens dat ik zoveel internet heb verbruikt als gisteren. Ik moet erbij zeggen dat ik altijd erg tevreden was over simyo, altijd goed bereik en weinig problemen gehad, maar hier schrok ik toch wel heel erg van (66 euro in de min). In bijna 2 jaar tijd is mijn hoogste verbruik 393 MB/maand, en gemiddeld zo rond de 225 (berekend over afgelopen jaar). Hoe kan ik dan nu al op de 12e van de maand mijn hele bundel van 500 MB verbruikt hebben? Via het forum zie ik weinig oplossingen voor dit probleem, dus ik heb ook even de klantenservice gebeld om hier naar te kijken. Hopelijk komen zij met een oplossing, zodat ik een tevreden simyo klant kan blijven. 
Reputatie 6
Badge +9
In dít geval weet je waar het verbruik vandaan komt. Komt ook wel eens anders voor...

Dat is waar, alleen kan je bij iMessage niet instellen dat 'ie grote bestanden (foto's in de originele grootte dus) alleen maar binnen mag halen als je op de WiFi zit. Althans, ik kan dat niet vinden.

Overigens....de iPhone zuigt soms ook wel eens 2-3 MB dataverkeer ineens op ergens onderweg, terwijl jij hem niet gebruikt. Onavo count geeft aan 'Apple services'. Applemoes zouden ze ervan moeten maken. :mad:
Reputatie 7
Overigens....de iPhone zuigt soms ook wel eens 2-3 MB dataverkeer ineens op ergens onderweg, terwijl jij hem niet gebruikt.

En, dat vind ik, ook al ben ik nog steeds heel erg gelukkig met m'n iPhone5 (:D) een heel irritante en nare bijkomstigheid van iOS/iPhone!!
Badge +8
Ik heb vandaag hetzelfde probleem gehad. Terwijl ik aan het rennen was, heeft mijn mobiel behoorlijk veel internet verbruikt. Dit terwijl deze thuis lag en dus op het wifinetwerk zat. Aangezien de mobiel (HTC overigens) op dat moment ook nog eens in de lader lag, kan het er niet aan liggen dat deze over is geschakeld op 3G om batterij te besparen. Ik schrok behoorlijk toen ik zag dat mijn internetbundel opeens helemaal verbruikt is terwijl ik normaal meer dan genoeg heb aan deze internetbundel. Ik heb nu meteen zo'n app geïnstalleerd (traffic monitor), maar ik kan dus helaas niet zien waar dit verbruik aan is opgegaan. Aan de wifi kan het niet liggen, want ik heb, buiten het rennen, bijna de hele dag op mijn laptop gewerkt (via dezelfde wifiverbinding). Ook als ik terug ga kijken in mijn verbruik sinds februari 2012 (toen ik ben overgestapt naar simyo) zie ik nergens dat ik zoveel internet heb verbruikt als gisteren. Ik moet erbij zeggen dat ik altijd erg tevreden was over simyo, altijd goed bereik en weinig problemen gehad, maar hier schrok ik toch wel heel erg van (66 euro in de min). In bijna 2 jaar tijd is mijn hoogste verbruik 393 MB/maand, en gemiddeld zo rond de 225 (berekend over afgelopen jaar). Hoe kan ik dan nu al op de 12e van de maand mijn hele bundel van 500 MB verbruikt hebben? Via het forum zie ik weinig oplossingen voor dit probleem, dus ik heb ook even de klantenservice gebeld om hier naar te kijken. Hopelijk komen zij met een oplossing, zodat ik een tevreden simyo klant kan blijven. 

Hoi fiex,

Welkom op het forum :)
Maar jammer dat het voor zo iets frustrerends is als verbruik waarvan je niet weet waar het vandaan komt 😞
Ik ben bang dat ik niet heel veel nieuws te vertellen heb dan je al te horen hebt gekregen. Wat ik kan zien aan het grote verbruik is dat het begon rond half elf 's ochtends. Dat hoeft niet te betekenen dat jij toen ergens op gedrukt hebt op dat moment. Sommige processen beginnen vanzelf te lopen. Zoals je in dit topic ziet, betekent op de wifi zitten lang niet altijd dat je toestel alleen gebruik maakt van wifi. Dat zou echt wel zo moeten zijn natuurlijk, maar blijkt in de praktijk toch vaak anders uit te pakken.
Goed dat je nu zo'n data counter app hebt. Dan heb je toch meer zicht op wat er allemaal gebeurt.
Bij Simyo kun je de internetoptie aan of uit zetten. Hoeveel en wat voor verkeer er met een ingeschakelde optie te verbruiken is, dat kunnen wij niet reguleren helaas. Er zijn wel apps ook, die je internet kunnen afsluiten bij een bepaalde grens.
Ik hoop echt dat je nog kunt achterhalen welke app of welke instelling dit veroorzaakt heeft, zodat je het in de toekomst kunt voorkomen, en weer vol vertrouwen internet kunt gebruiken.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 6
Badge +9
En, dat vind ik, ook al ben ik nog steeds heel erg gelukkig met m'n iPhone5 (:D) een heel irritante en nare bijkomstigheid van iOS/iPhone!!

Dat vind ik dus ook, zoals al gezegd. Applemoes moeten ze ervan maken. :mad:
Badge +8
Dat vind ik dus ook, zoals al gezegd. Applemoes moeten ze ervan maken. :mad:

Maar die van fiex is dus een HTC, en bij Samsungetjes beginnen de 00.00 8.00 20.00 verhalen ook te komen.
Veel te smart, die smartphones.. 😞
Ik heb ook plotseling één dag een heel hoog en ongebruikelijk datagebruik afgelopen maand. Maar dat was niet 's nachts maar overdag. Terwijl ik op de genoemde momenten niet met mijn telefoon bezig was (zat in de auto op snelweg), ook niet aan het streamen was of een nieuwe app heb gedownload of iets dergelijks. Geen verklaring voor te vinden...maar wat kan het dan zijn? Wie heeft een idee?
Reputatie 7
In/bij veel telefoons, zoals de laatste Anroids (vanaf 4.0) en iPhones, kun je achterhalen wat wanneer hoeveel data heeft verstookt.