.

Vraag

Ontevreden over klantenservice en waarom heb ik gigantische overschrijding van de datakosten?

  • 29 November 2022
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

  • Beginner
  • 0 reacties

Op maandag 28 november raakte mijn Simkaart opeens geblokkeerd. Toen ik vervolgens inlogde op de Simyo website kwam ik een overschrijding van de datakosten van 190 euro tegen! Na het bekijken van mijn dataverbruik stond er dat ik op zaterdag 26 november boven de 500 mb had gebruikt. Dit terwijl ik de hele dag nauwelijks op mijn telefoon bezig ben geweest ivm mijn werk. Vervolgens heb ik de klantenservice proberen te bereiken via Whatsapp. Deze reageerde kortaf en niet behulpzaam. In mijn SMS inbox heb ik ook een vaag bericht ontvangen dat ik mijn bundel van 500 mb had overschreden. Dit terwijl ik een bundel heb van 4 GB per maand. Het overige datagebruik lijkt ook vrijwel buiten proportie. Ik ben vrijwel altijd op locaties waar ik 24/7 wifi aansluiting heb, en toch heb ik ineens bijna 1,5 GB aan data overschreden. Ik hoop dat er iets kan worden geregeld met betrekking tot de torenhogen kosten van deze overschrijding. Wellicht dat ik het verbruik kan compenseren in de komende maanden. 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @LWS,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan schrikt! Wat jammer dat je niet goed te woord bent gestaan op ons WhatsApp kanaal, ik zal hier dan ook een melding van maken. Het kan altijd voorkomen dat er internet wordt verbruikt op de simkaart buiten jou weten om. Als het 4G netwerk sterker is dan de Wifi dan schakelt dit automatisch over naar je internetbundel. Dit noemen we ook wel Wifi-assistentie. Als je er zeker van wilt zijn dat je alleen gebruik maakt van de Wifi dan kan je het beste op dat moment de mobiele data uitschakelen. 

Heb je onze waarschuwing sms'jes voorbij zien komen? Wij sturen altijd 2 waarschuwing sms'jes. 1 bij 80% verbruik en 1 bij 100% verbruik van de internetbundel. Hierin staat vermeld dat je verder kan internetten met een stabiele Wifi verbinding of dat je extra MB's kan bijkopen via Mijn Simyo. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie word ondernomen betaal je het buitenbundeltarief van €0,15 per MB. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende link met je: https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/.

Het is bij ons niet mogelijk om een datalimiet in te stellen. Wel kan dit op sommige Android toestellen via de instellingen van het toestel zelf. Heb je wellicht extra 500 mb bijgekocht waardoor je de melding kreeg dat deze bijna of helemaal verbruikt waren? Ik kijk graag even met je mee. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Hopelijk kan ik nog iets voor je betekenen in de kosten 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer