Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Ondanks internetbundel kosten voor internetverkeer


Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Ik heb al geruime tijd een internetbundel. De voorbije twee weken zijn ineens forse bedragen voor internetverkeer aangerekend. Hoewel in het buitenland geen dataverkeer mogelijk is, heb ik afgelopen week toen ik in het buitenland was toch internetverkeer gehad. Ik denk dat er iets goed fout is in de Verbruyik-registratie en dus ook in de automatische afboekingen.
Heeft iemand dezelfde ervaring?
icon

Beste antwoord door Alex 10 april 2012, 16:41

Welkom op het forum CJJ,



Ik heb het e.e.a. voor je nagekeken. Ik zie dat je een internet maandbundel hebt (afgesloten op op 13/3). Met deze maandbundel kun je toch 200 mb internetten. Volgens onze gegevens heb je inmiddels meer dan 200 mb geïnternet. Het verbruik na 200 mb valt dan buiten de bundel. Het is technisch gezien onmogelijk om in het buitenland te internetten. Dit is ook niet te zien in ons systeem.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum CJJ,

Ik heb het e.e.a. voor je nagekeken. Ik zie dat je een internet maandbundel hebt (afgesloten op op 13/3). Met deze maandbundel kun je toch 200 mb internetten. Volgens onze gegevens heb je inmiddels meer dan 200 mb geïnternet. Het verbruik na 200 mb valt dan buiten de bundel. Het is technisch gezien onmogelijk om in het buitenland te internetten. Dit is ook niet te zien in ons systeem.

Groetjes,

Alex
hallo,

Ik heb voor mijn blackberry een bundel van 50 min en 10 sms en 1000 blackberry internet.
maar nou staat er bij mijn verbruik dat er bedragen achter staan als ik buiten de bundel ge smst heb of geinternet maar dat heb ik binnen me bundel gedaan hoe kan dat?

groetjes
Badge +2
Beste quidel,

Wij zullen dit voor je rechtzetten. Door een storing is het abonnement niet goed geactiveerd. Over een uur vallen alle gesprekken en internetsessies binnen je bundel. De kosten buiten de bundel voor deze tijd zullen wij kwijtschelden.

Groetjes,

Arie
Bedankt voor de snelle reactie
Ik zal vanavond kijken of het recht gezet is
bedankt
Reputatie 2
Badge +4
Beste Quidel,

Uit ons systeem blijkt dat de facturatie van het verbruik inmiddels correct verloopt. Wij gaan er hiermee vanuit dat het probleem is verholpen.

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha
Badge +1
vorige maand blackberry bundel afgesloten zie deze maand dat bb bundel niet actief is en ineens een internetbundel geactiveerd is per 1-7-2012 ik heb deze foput vorige maand al gemeld maar hoefde me geen zorgen te maken nu betaal ik dus voor gebruik van internet met bb en dat is niet de bedoeling
kan de bundel ook niet wijzigen wie helpt
De nieuwe belbundel (120 min/sms) heb ik in laten gaan op 1 juli. En gisteren daarbij een internetbundel geactiveerd. Die doet het en geeft ook weer wat er is verbruikt. De belbundel staat alleen nog steeds op de oude (250 sms/min). Bovendien zijn er verbruikskosten in rekening gebracht (de juni bundel was op) terwijl per 1 juli gewoon de nieuwe bundel had moeten ingaan. Ik snap er niks van.....
Badge +1
hallo ik heb een vraag vorige maand heb ik een simyo weinig icl blackberry bundel afgesloten maar toen zag ik in mijn overzicht dat de er een internetbundel werd geactiveerd per 1-7-2012 en mijn blackberry bundel per 30-6-2012 afliep.
ik heb toen bij simyo ook al geinformeerd hoe dit kon er werd mij gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken dat alles correct geactiveerd werd maar per 1-7-2012 is dit dus niet het geval.tevens zie ik ineens kosten die ik moet betalen voor internetgebruik terwijl er een bundel van 1000mb is hoe kan dit.
Ik wil graag mijn bb bundel weer geactiveerd en geen gewoon internet maar kan dit zelf niet wijzigen.
Reputatie 5
Badge +10
vorige maand blackberry bundel afgesloten zie deze maand dat bb bundel niet actief is en ineens een internetbundel geactiveerd is per 1-7-2012 ik heb deze foput vorige maand al gemeld maar hoefde me geen zorgen te maken nu betaal ik dus voor gebruik van internet met bb en dat is niet de bedoeling
kan de bundel ook niet wijzigen wie helpt


Bedoel je met afgesloten dat je de Blackberry bundel hebt beëindigd? Ik zie namelijk terug dat de Blackberry bundel per 1/7/12 is beëindigd. Vervolgens is er via je persoonlijke pagina een normale internet bundel toegevoegd.

De nieuwe belbundel (120 min/sms) heb ik in laten gaan op 1 juli. En gisteren daarbij een internetbundel geactiveerd. Die doet het en geeft ook weer wat er is verbruikt. De belbundel staat alleen nog steeds op de oude (250 sms/min). Bovendien zijn er verbruikskosten in rekening gebracht (de juni bundel was op) terwijl per 1 juli gewoon de nieuwe bundel had moeten ingaan. Ik snap er niks van.....

We hebben eerder deze week een probleem gehad met ons systeem waardoor de weergave en het actief zijn van de juiste bundels niet correct stonden. Dit probleem is inmiddels verholpen. Het verbruik is inmiddels aangepast op je persoonlijke pagina. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Beste Alex,
Ik bedoel dus idd dat mijn bb bundel gestopt is en een internetbundel gewoon geactiveerd is ja kan dit nog verholpen worden ik weet niet wat er fout ging
op mijun persoonlijke pagina maar dit was ni8et de bedoeling.
Het is mijn bedoeling om een blackberry bundel geactiveerd te laten samen met simyo weinig.

mvg Brenda Gijsen
Heb afgelopen week een abbo besteld 300min en BB bundel, krijg alleen geen BB bundel maar ''internetbundel vaak''
Niet gekregen wat ik besteld heb moet ik nu 1 maand betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak?

mvg Daniel
Reputatie 5
Badge +10
Beste Alex,
Ik bedoel dus idd dat mijn bb bundel gestopt is en een internetbundel gewoon geactiveerd is ja kan dit nog verholpen worden ik weet niet wat er fout ging
op mijun persoonlijke pagina maar dit was ni8et de bedoeling.
Het is mijn bedoeling om een blackberry bundel geactiveerd te laten samen met simyo weinig.

mvg Brenda Gijsen


Het is helaas niet mogelijk om dit deze maand nog te wijzigen zodat het direct ingaat. Je kunt eventuele wijzigingen wel per 1/8/12 in laten gaan.

Heb afgelopen week een abbo besteld 300min en BB bundel, krijg alleen geen BB bundel maar ''internetbundel vaak''
Niet gekregen wat ik besteld heb moet ik nu 1 maand betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak?

mvg Daniel


Welkom op het forum Danieljnsn,

Volgens onze gegevens heb je een internet bundel Vaak besteld. Zo zou het ook in je contract moeten staan. Klopt dit?

Groetjes,

Alex
Badge +1
Beste Alex,
Ik bedoel dus idd dat mijn bb bundel gestopt is en een internetbundel gewoon geactiveerd is ja kan dit nog verholpen worden ik weet niet wat er fout ging
op mijun persoonlijke pagina maar dit was ni8et de bedoeling.
Het is mijn bedoeling om een blackberry bundel geactiveerd te laten samen met simyo weinig.

mvg Brenda Gijsen


Beste Alex
ik begrijp dat ik de bb bundel deze maand niet meer geactiveerd krijg heb nu dus idd via persoonlijke pagina mijn bundel geweizigd in simyo geregeld per 1-8-2012 maar krijg geen bb bundel geactiveerd per 1-8-2012 zou je dit kunnen verhelpen zodat ik dan ook per 1-8-2012
de bb bundel krijg
mvg B.Gijsen
Reputatie 5
Badge +10
Beste Alex
ik begrijp dat ik de bb bundel deze maand niet meer geactiveerd krijg heb nu dus idd via persoonlijke pagina mijn bundel geweizigd in simyo geregeld per 1-8-2012 maar krijg geen bb bundel geactiveerd per 1-8-2012 zou je dit kunnen verhelpen zodat ik dan ook per 1-8-2012
de bb bundel krijg
mvg B.Gijsen


Hoi brenjos,

Ik heb je telefoonnummer doorgegeven aan de technische dienst. Dan kunnen ze er even naar kijken. Zodra ik terugkoppeling heb, laat ik dit weten.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Beste Alex

imiddels contact gehad met de klantenservice en alles opgelost
bedankt gr b.Gijsen
Badge +6
Beste Brenjos,

Blij te horen dat het is opgelost.
Bij verbruik zag ik dat kosten voor internet in rekening worden gebracht, terwijl mijn internetbundel nog niet verbruikt is. Hoe kan dat???
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ell,

Dit is een fout in ons systeem. Dit wordt automatisch hersteld. Het zal dan ook niet berekend worden op je factuur. Excuses voor de verwarring.

Groetjes,

Alex
Hoe kan dat als ik een internet bundel heb. Er kosten worden berekend als ik een MMS of E-mail verstuur?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi gerritneut,

Het versturen van een MMS kost altijd 0,50 cent. Dit staat verder los van het wel/niet hebben van een internetbundel. Wanneer je nog genoeg mb's over hebt en een email verstuurd, zullen hiervoor geen kosten in rekening worden gebracht.

Ik vermoed dat je vraag voortkomt uit de 1 euro internetkosten welke je op je verbruik terug ziet. Dit is een fout van Simyo, maar wordt automatisch hersteld door ons. Deze euro wordt dus niet in rekening gebracht. Excuses voor de verwarring.

Groetjes,

Alex

Reageer