.

Beantwoord

Netwerkselectie werkt niet optimaal. Hoe kan dit?

  • 26 April 2022
  • 8 reacties
  • 231 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Wij gebruiken een iPhone 7Plus en een iPhone 12 Pro in het buitenland. Op beide toestellen staat netwerkselectie op automatisch. Op de iPhone 7 wordt steeds het sterkste netwerk automatisch geselecteerd. Op de 12 wordt steeds een minder sterk netwerk geselecteerd. Hoe kan ik de iPhone 12 zo instellen dat ook deze het sterkste netwerk automatisch selecteert?

icon

Beste antwoord door Seren 26 April 2022, 12:35

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi @jolouv,

Bedankt voor je bericht. Ik heb dit zojuist voor je uitgezocht en op het internet kan ik helaas niks terug vinden hierover. Normaal gesproken zou een iPhone automatisch verbinding moeten maken met het sterkste netwerk. Zover ik kan lezen zijn hier verder geen speciale instellingen voor. Wellicht kun je even contact opnemen met Apple support. Het enige wat ik mij kan bedenken is dit misschien ligt aan een verouderd simkaartje in je iPhone 12 waardoor deze minder goed verbinding legt met het netwerk. 

Groetjes,
Seren 

Reputatie 1
Badge

Hi Seren, 

dank voor je reactie. Ik zal Apple contacteren. Het overigens een e sim. 
hartelijke groet,

 jo

Reputatie 7
Badge +6

Hi jo

mocht er nog iets uitkomen bij Apple misschien kun je dit dan hier delen.

Ben namelijk wel benieuwd wat dit eventueel zou kunnen zijn.

groet Ron

Reputatie 7
Badge +6

Hi @jolouv,

Ik ben zoals @Ron H ook benieuwd wat dit eventueel zou kunnen zijn! Het zou inderdaad fijn zijn als je de uitkomsten met ons zou kunnen delen 😊.

Groetjes,
Seren 

Reputatie 1
Badge

ga ik doen; duurt nog even want ik heb volgende week pas tijd hiervoor.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @jolouv,

Fijn, dankjewel!


Groetjes,
​​​​​​​Seren ​​​​​​​

Reputatie 1
Badge

Apple Support kent het probleem eigenlijk niet. De medewerker heeft me aangeraden om de SIM te verwisselen met een andere van dezelfde provider en dan te kijken of het probleem zich herhaalt. Als het probleem dan is verdwenen, dan ligt het bij de provider. Is het niet verdwenen, dan raadt hij me aan om het toestel te wissen en opnieuw in te richten zonder de backup terug te zetten. Ik ga beide opties proberen zodra het zich weer voordoet. Wordt vervolgd. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @jolouv,

Bedankt voor de update! Benieuwd naar de uitkomst van de kruistest 😉.

Groetjes,
Seren

Reageer