.

Vraag

Meer dan €1000 euro extra kosten

  • 12 October 2022
  • 1 reactie
  • 61 Bekeken

Nadat we de simkaart even in een ander toestel hadden gedaan om mee te kunnen geven aan de kleine (gebruiken ze wanneer ze zelf in de stad moeten fietsen en wij hun route kunnen zien) begon ie binnen no-time de hele bundel leeg te trekken. Kreeg ‘n smsje dat ie geblokkeerd was omdat er “ruim €100 euro” aan extra kosten gemaakt waren. Was al geblokkeerd dus kon er toen al niks meer aan doen, maar een paar dagen later bleek dat meer dan €1000 euro geweest te zijn.

 

Allemaal leuke antwoorden hoor, bepaalde functies op je toestel uitzetten etc., maar het zou toch nooit maar dan ook nooit moeten kunnen dat je na zo’n actie ineens je hypotheek niet meer kan betalen. Echt belachelijk. Die simkaart van Simyo durf ik ook nergens meer in te douwen nu, want dat is gewoon dood eng.

Ik hoop (en neem een klein beetje aan) dat Simyo dat gaat corrigeren. Het ging om een simkaart die voor de “familie telefoon” gebruikt werd, en er maanden waren met nagenoeg nul MB verbruik. Dus voelt dit enorm onredelijk.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Timm49,

Bedankt voor je bericht. Jeetje, ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van deze kosten! Wij blokkeren de simkaart inderdaad bij een buitenbundel bedrag van €100,00. Omdat het verbruik met een vertraging binnenkomt kan het zijn dat het bedrag hoger oploopt. Buiten de bundel betaal namelijk €0,15 per MB! Wij sturen altijd 2 waarschuwing sms'jes. 1 bij 80% verbruik en 1 bij 100% verbruik van de internetbundel. Hierin staat vermeld dat je verder kan internetten met een stabiele Wifi verbinding of dat je extra MB's kan bijkopen via Mijn Simyo. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie word ondernomen betaal je het buitenbundeltarief van €0,15 per MB. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende link met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel. 

Op sommige Android toestellen is het mogelijk om een datalimiet in te stellen via de instellingen van het toestel zelf. Ook kan je op sommige toestellen terugzien waar het internetverbruik aan heeft plaatsgevonden. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen!

Groetjes,
Amy

Reageer