.

Vraag

kosten door data verbruik buiten de bundel, hoe voorkom ik dit?

  • 29 April 2023
  • 6 reacties
  • 249 Bekeken

Hoi, 

Mijn dochter heeft hoge verbruikskosten gemaakt buiten de bundel. Ik kreeg een bericht van simyo dat haar nummer is geblokkeerd. Minimaal 100,- aan extra kosten. Dat was schrikken.  En ook fijn dat simyo haar nummer blokkeerde. Echter ook jammer dat dat niet eerder gebeurt. Waarom pas na minimum 100,-???  Ik lees op het forum dat zij niet de eerste is en ook niet de laatste zal zijn. Ondanks het goede advies met apps en eigen verantwoordelijkheid. Het lijkt me fijn als simyo in de mijn simyo app een knop maakt waarmee je data verbruik buiten de bundel kan blokkeren. Zekervoor vaders met minder verantwoordelijke dochters. Verder las ik een bericht waarin simyo een vriendelijke oplossing had voor iemand die 5 jaar geleden dit probleem had. Ik zou ook graag benaderd worden, voor een klantvriendelijke oplossing. 

 

Hg,

Marvin.


6 reacties

Hallo @Marvin6754986533 Simyo stuurt altijd een paar SMS'jes tegen het einde van de bundel, bij 80% en bij 100% verbruik. Dus men wordt gewaarschuwd.

Om (hoge) kosten voor een volgende keer te voorkomen kun je in een Android telefoon een databeperking instellen.

Stel je hebt een databundel van 10GB, stel dan een waarschuwing in bij 9GB en een blokkade bij 9,5GB.

Ga dan verder via wifi of koop een losse bundel bij.

Een moderator gaat hier ook nog reageren na het weekend.

Succes.

 

Hoi jan, 

Bedankt voor je reactie. Heb je zelf kinderen? :)

Daarnaast vindt ik de kosten buiten de bundel niet proportioneel. 

Niet klantvriendelijk. 

En dus een knop in de mijn simyo app om datagebruik buiten bundelte voorkomen zou in dit geval zeer welkom zijn. Vooral voor ouders met kinderen die wat minder voorzichtig zijn.

Denk je ook niet?

Reputatie 7
Badge +6

Geloof me die knop gaat er niet komen, trek je conclusies zeker met kinderen.😉

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Marvin6754986533,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat er kosten zijn gemaakt vanwege dataverbruik buiten de bundel! 

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Door middel van een aanbetaling via Mijn Simyo kun je je simkaart dan inderdaad weer deblokkeren. Indien je je telefoon opnieuw opstart zou alles weer moeten werken.

Ik zie dat @JanD een aantal handige tips met je heeft gedeeld, heel erg bedankt hiervoor Jan 😊! Indien je dochter een Android telefoon hebt, raad ik inderdaad aan om een datalimiet in te stellen op je telefoon. Met een iPhone is dit helaas niet mogelijk. Op onze website hebben wij een handige blog met databesparingstips, misschien handig om door te nemen!

Wij kunnen het ons voorstellen dat het een keer mis kan gaan en willen daarom graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kunnen wij samen naar de mogelijkheden kijken :).

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 3
Badge +1

 

En dus een knop in de mijn simyo app om datagebruik buiten bundelte voorkomen zou in dit geval zeer welkom zijn. Vooral voor ouders met kinderen die wat minder voorzichtig zijn.

Denk je ook niet?

 

Providers zoals Lebara hebben wel zo’n knop.. overstappen is waarschijnlijk de beste oplossing, totdat Simyo ‘wakker’ wordt.

Reputatie 7
Badge +6

Wakker zijn ze wel hoor want het verdient namelijk zo lekker😝

Reageer