.

Beantwoord

Kan ik wat tips krijgen mbt databundel?

  • 5 November 2022
  • 5 reacties
  • 73 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

De mobiele abo's van mijn vrouw en mij worden per 1/12 overgezet van KPN naar Simyo. Bij KPN is het zo dat als je je databundel op hebt, dan gaat je internetsnelheid omlaag en heb je dus geen buitenbundelkosten. Bij Simyo heb je in dat geval wel buitenbundelkosten.

Hoe gaan jullie hiermee om? Welke tips hebben jullie om buitenbundelkosten te voorkomen? Iedere dag de Simyo-app checken? Data op je mobiel uitzetten bij 80% verbruik? Andere ideeën/mogelijkheden?

icon

Beste antwoord door wimj12 5 November 2022, 12:28

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Bij een android toestel kan je dit instellen in je toestel. Ik kan dus, als dat goed werkt nooit buiten mijn bundel komen.
Daarnaast controleer ik het regelmatig en gebruik normaal gesproken niet meer dan een paar honderd MB per maand.

 

Welgemeende complimenten voor je oplettendheid. Het forum is bezaaid met postings van mensen die hier helemaal niet over nadenken of aannamen dat er wel iets van bescherming zou zijn.

 

@wimj12  Ik stap over naar Simyo omdat ik daar meer data en meer belminuten krijg voor minder geld in vergelijking met KPN. Maar dat ik bij Simyo moet gaan betalen als ik over de databundel heen ga, dat vind ik van Simyo erg jammer. Dat is bij KPN véél beter geregeld.

Nu heb ik de afgelopen tijd verschillende keren in de Instellingen zitten zoeken waar die “datalimiet” in mijn Motorola zit. Kon het maar niet vinden. N.a.v. jouw bericht nogmaals gezocht enne: gevonden!

  1. Instellingen
  2. Netwerk en internet
  3. Internet
  4. Tandwieltje naast “Naam provider”
  5. Datawaarschuwing/-limiet

(Ik vind het overigens bizar dat als mensen zich op dit forum melden omdat ze flink hebben moeten betalen door die overschrijding, dat ze dan toch gecompenseerd worden. Ondanks dat het gewoon de voorwaarden van Simyo zijn. De mensen die piepen worden gecompenseerd. Mensen die niet piepen niet?

Simyo zou er goed aan doen om dit probleem aan te pakken. Doe het gewoon ala KPN. Dan hoeft Simyo niet achteraf klanten te compenseren, tegen de voorwaarden in.)

Reputatie 7
Badge +7

Dat die enorme buitenbundel kosten mogelijk zijn is bekend op het forum. En mijn mening ook :).

Mooi dat je het hebt gevonden. Dit is ook nog leuk leesvoer:

https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/#android-internetbundel-datalimiet

Denk je er aan dat Simyo bundels de eerste van de maand beginnen, dus als je halverwege de maand abonnee wordt je die maand een halve bundel hebt? Sommige andere providers doen dit weer anders: daar kan je bundel op 23 september of wat dan ook beginnen.

Dat die enorme buitenbundel kosten mogelijk zijn is bekend op het forum. En mijn mening ook :).

Mooi dat je het hebt gevonden. Dit is ook nog leuk leesvoer:

https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/#android-internetbundel-datalimiet

Denk je er aan dat Simyo bundels de eerste van de maand beginnen, dus als je halverwege de maand abonnee wordt je die maand een halve bundel hebt? Sommige andere providers doen dit weer anders: daar kan je bundel op 23 september of wat dan ook beginnen.

Ja, dat topic had ik eerder al gevonden. Toch bedankt 👍

Goed te weten dat Simyo-bundels altijd op de 1e v.d. maand beginnen. Mijn abo gaat precies op 1/12 in, dus dat komt mooi uit. Want dat betekent dat ik nu al die datalimiet kan instellen.

Dank voor jouw reacties @wimj12 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Katana321,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat @wimj12 al de juiste uitleg en tips met je heeft gedeeld, heel erg bedankt! Dit helpt enorm 😊. Mochten er nog vragen zijn laat het dan gerust weten! 

Groetjes,
Amy

Reageer