.

Beantwoord

Kan ik ook weer terug van 4G naar 3G als mijn dataverbruik te hard gaat?

  • 4 September 2019
  • 5 reacties
  • 458 Bekeken

Twee jaar geleden werd gezegd dat je terug kan gaan naar 3G
zie

https://forum.simyo.nl/4g-100/kan-ik-ook-weer-terug-van-4g-naar-3g-als-mijn-dataverbruik-te-hard-gaat-37695

als ik nu kijk in mijn simyo, zie ik helemaal geen optie om 4G uit te zetten. Klopt dat of mis ik wat?

Dan zou het alleen via de telefoon kunnen, maar het gaat om de telefoon van mijn dochter, die dat gewoon weer aanzet. Is er geen enkele optie om het gebruik van je kind onder controle te houden?
icon

Beste antwoord door Kevin 5 September 2019, 08:21

Bekijk originele reactie

5 reacties

Dat topic stamt uit de tijd dat 4g nog een optie was tegen betaling. Simyo zou eens oude niet relevante topic moeten wissen. Dit schept verwarring..

Helaas is het alleen mogelijk om dit in de telefoon te doen.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi GGoeij,

Welkom op het Simyo forum!

Via ons heeft tegenwoordig inderdaad iedereen 4G, in je toestel kun je dit gelukkig wel aanpassen. Deze optie heet de netwerkmodus. Wat voor toestel heeft je dochter? Dan ga ik even op zoek naar de plek waar deze optie in haar toestel staat.

Hoi Ray, ik ga dit inderdaad even bespreken. Het forum hoort natuurlijk altijd terug te lezen te zijn. Maar het maakt het lastig als hier juist verwarring door ontstaat!

Groetjes,

Kevin
Ha Kevin , dank. Een iPhone 5c, maar zoals gezegd heb ik dat gewijzigd maar wijzigt zij dat gewoon terug. En dat kun je in de telefoon niet blokkeren.
het is niet in het belang van Simyo om het gebruik van kinderen door ouders te laten beperken dus dat zal wel nooit veranderen, hoewel het bij tmobile wel kan...
Het lijkt me dat je ook als benadering kunt gebruiken dat bij hetzelfde gebruik van de gebruiker dat 4G geen verhoging van aantal MB oplevert. Misschien heb je voor je dochter de verkeerde provider gekozen.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi GGoeij,

Wij hebben die mogelijkheid inderdaad niet. Bij ons is het ook pas mogelijk om vanaf je 18e een abonnement af te sluiten.

De netwerkmodus is in een iPhone gewoon aan te passen via:

• Instellingen
• Ga naar 'Mobiel Netwerk'
• Tik op 'Opties mobiele data'
• Vervolgens heb je de keuze tussen 2G, 3G en 4G

Het is goed mogelijk dat de iPhone deze gegevens weer terug wijzigt na een update. Dit kunnen wij helaas niet voorkomen. Ook heeft Friesian een goed punt. Met 3G en 4G verbruik je exact hetzelfde aantal MB's, alleen zullen deze MB's met 3G minder snel geladen worden.

Je kunt ook eens kijken naar een app die je verbruik monitort, je kunt dan zien waar je verbruik aan op gaat en kan je extra waarschuwingen sturen wanneer je bijna door je data heen bent.

Groetjes,

Kevin

Reageer