.

Is Simyo Internet Oplichterij?


Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Beste Simyo,
Ik heb op de 24ste en de 25ste in de trein naar online DJ mixes geluisterd. Ik had geen flauw idee dat ik over mijn internet limiet heen was. Ik heb nog voor de resterende 7 dagen van deze maand meer dan 1000 belminuten.
Op vrijdag jl kreeg ik een sms dat mijn abbonement geblokeerd wordt binnen een paar minuten. Ik kon volgens het sms bellen naar een 0800nummer. Deze was al echter afgesloten en weer op werkdagen beschikbaar. Hele weekend dus niet bereikbaar.
Op zaterdag werd mij opeens duidelijk dat anderen mij ook niet meer kunnen bellen. Mijn nummer is gewoon uit de lucht gehaald. Zojuist heb ik online gekeken en de 24ste en 25ste heb ik €160,- aan internet gebruikt.
Dit is absolute oplichterij en diefstal !!!
1. Ik heb geen feedback van Simyo gekregen dat ik over mijn internet limiet heen was.
2. Simyo heeft mij nooit ingelicht over kosten van internet als je over je limiet heen bent.
3. Vervolgens zomaar je nummer uit de lucht halen, terwijl je altijd je rekeningen hebt betaald. Het is veel vriendelijker om je te laten bellen en over de situatie in te lichten.
Als ik wist wat de gevolgen zouden zijn van het online naar muziek luisteren, dan had ik thuis gewoon een MIX gedownload en op mijn mooie samsung note gezet. Nu wordt van mij verwacht om 160 euro te betalen voor het luisteren een dj mix.

Ik ga dit verhaal op alle mogelijke klachtensites neerzetten!!! Ik vind dit echt wonderbaarlijk. Ik kan het nog steeds niet geloven.
Met vriendelijke groet,

s.

21 reacties

Badge
Je hebt toch mogelijkheid om zelf de mb's bij te houden?
Lijkt me je eigen verantwoordelijkheid hoor.
Badge
Je hebt toch mogelijkheid om zelf de mb's bij te houden?
Lijkt me je eigen verantwoordelijkheid hoor.


Leuk voor je snelle reactie. Zoiets is mij nooit eerder overkomen. Is leuk om achteraf zoiets te zeggen. Als ik wist wat de gevolgen waren dan had ik het online wel bijgehouden.
Maar hoe kan je 160,- in rekening brengen voor het luisteren naar muziek?
Hoe kan je zomaar iemand telefoon afsluiten zonder waarschuwing?
Is leuk dat mijn hele verhaal in twee zinnen door de grond boort, maar dit is geen eerlijke manier van zaken doen.
Badge
Er zijn mogelijkheden zat om een mb meter gratis te installeren.
Je kan deze instellen op verschillende percentages qua verbruikslimiet.
Op zo'n moment krijg je dan een berichtje.

Ik snap dat je het niet leuk vind, maar in dit geval kan je (vind ik) maar één iemand iets verwijten.....
Badge
Beste TurtleSpeed,
Ik had in eerste instantie een ONBEPERT internet en telefoon abbonement van TRINGG. TRINGG is vervolgens overgenomen door SIMYO en zo ook mijn abbonement.

Als je in eerste instantie een ONBEPERKT abbonenemt hebt die overgenomen is door een ander bedrijf ga je je niet druk maken om het installeren van gebruiksmeters.
Ik ben het niet met je eens. Als bedrijf moet je schade aan je klanten voorkomen.
Badge
Kijk dat veranderd de zaak!
Als je eerst oorspronkelijk een onbeperkt abb. Van tringg had en dat deze is overgenomen door simyo geeft dit inderdaad een verplichting aan simyo.
In je openingspost had je dit niet vermeld, vandaar mijn reactie.

Greetz,

Turtle
Goedemiddag,



Je bent niet de enige. Geconfronteerd met overige kosten voor dataverbruik. Daar waar ik een internetbundel heb die ook sinds 02-05-2012 actief staat!

Heel bizar allemaal. Er werd wel vermeld dat buiten de bundel bellen voordat mijn nummer word overgezet voor mijn eigen rekening zou zijn. Daar kan ik me ook wel in vinden aangezien ik daar eerder van op de hoogte ben gesteld. Maar over dataverbruik is met geen woord gesproken en dan word je verwezen naar mijn SIMYO! en daar staat mijn internetbundel gewoon actief!

Er word uiteindelijk door simyo geconcludeerd dat zij niet tot een coulance over zullen gaan. Heb inmiddels mijn beklag bij diverse sites geplaatst, en zal dit ook blijven doen. Overigens is de klantenservice zo slecht bereikbaar. Kortom alle kenmerken voor een negatieve overstap!
Badge
Goedemiddag,



Je bent niet de enige. Geconfronteerd met overige kosten voor dataverbruik. Daar waar ik een internetbundel heb die ook sinds 02-05-2012 actief staat!

Heel bizar allemaal. Er werd wel vermeld dat buiten de bundel bellen voordat mijn nummer word overgezet voor mijn eigen rekening zou zijn. Daar kan ik me ook wel in vinden aangezien ik daar eerder van op de hoogte ben gesteld. Maar over dataverbruik is met geen woord gesproken en dan word je verwezen naar mijn SIMYO! en daar staat mijn internetbundel gewoon actief!

Er word uiteindelijk door simyo geconcludeerd dat zij niet tot een coulance over zullen gaan. Heb inmiddels mijn beklag bij diverse sites geplaatst, en zal dit ook blijven doen. Overigens is de klantenservice zo slecht bereikbaar. Kortom alle kenmerken voor een negatieve overstap!






Help misschien een ombudsman? Ik zit al een beetje rond te mailen, maar door pinksteren werkt niemand.
Het ergste vind ik dat niemand mij kan bellen. Hebben ze jou nummer ook helemaal uit de lucht gehaald?
Hey S.,

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. En heb ook contact gehad met de klantenservice. Ik heb de instructie gekregen om een gedeelte te betalen en dat ik daarna weer geheractiveerd zou worden. Na een paar keer contact te hebben opgenomen hebben ze mij dus uitgelegd dat dit waarschijnlijk de oorzaak was van streamen. Ik had mijn toestel uitgeleend aan een minderjarige en die heeft waarschijnlijk filmpjes gekeken. Nadat ik dit voorgelegd had aan andere mensen die ook simyo hebben werd mij verteld dat dat niet mogelijk is omdat er normaal gesproken een notificatie kwam van het verbruik. Dus toen ik dit uitlegde aan de klantenservice werd mij verteld dat ik niet geheel simyo klant was maar meer Tringg. Dus ik verwees naar dat een jaar geleden Simyo ermee aankwam dat Tringg niet meer bestond en alles overgezet was naar Simyo dus ook naar de systemen van simyo. Volgens deze medewerker is dat dus niet zo en loopt ipv andere simyo klanten het netwerk van voormalig Tringg gewoon door als tringg. Ik heb toen kenbaar gemaakt dat ik hier niet tevreden over was en dat ik 170 veelste veel vond en vooral voor mobiel internet. Ik heb ook verwezen naar de tarieven van prepaid dat ik zelfs meer dan prepaid moest betalen voor het verbruik. Wat ik kreeg te horen was een bevestiging van ja dat als abonnement klant ik dus een hoger tarief moest betalen. Nadat ik gevraagd had om met een leidinggevende te spreken werd mij verteld dat dit toch geen nut had en dat ik dan hetzelfde te horen zou krijgen. Ik heb toen ook gezegd dat ik vond dat ik zwaar benadeeld ben als klant en dat ik toch een wat klantvriendelijke reactie had verwacht van Simyo op zijn minst een temoetkoming of iets dergelijks. Ik heb nog 925 belminuten en ik ben helemaal afgesloten. Niks hebben ze gedaan en lieten mij met een gevoel achter dat Simyo helemaal niks geeft om zijn klanten. Ik heb inmiddels 100 euro betaald en ben weer aangesloten. Maar ik heb nog 70 euro te gaan plus de abonnementskosten. Voor iets dat heel simpel voorkomen had kunnen worden doordat ze mij en alle andere voormalige Tringg klanten als een normale simyo klant zouden behandelen en een notificatie hadden gestuurd. Het dataverbruik is nogal moeilijk na te gaan. Maar gezien de internet snelheid van mobiel zou ik niet verwachten dat het mogelijk zou moeten kunnen zijn om bijna 500 mb binnen 2 uur tijd te verbruiken toch? Ik heb dat nagekeken in mijn verbruik en dat is schijnbaar wanneer ik ineens geblokkeerd werd. Ondertussen 170 euro later.
Badge
hoi,



De enige optie is om dit soort praktijken kenbaar te maken bij de OPTA

dit is de overkoepelende organisatie die de telecom bedrijven in het gareel houd en anders aanmelden bij programma op de TV zoals bv Kassa

medestanders vind je hier volop denk ik ik ben er zeker bij

bij mij worden internet kosten in rekening gebracht terwijl ik dit eens niet heb op mijn telefoon SIMYO zelf zegt ook van ja u heeft het niet aanstaan raar toch. misschien moeten ze mij maar inhuren als interim op de zaken eens op orde te brengen.
wist je dat simyo een samenwerkings verband heeft met een incassobureau!!
te weten IIm nederland dus er moet wel effe een paar centjes worden verdiend.
vandaar het hele dure internet.
veel sterkte.
Jij heb zeker heel veel vrijetijd???
Badge
hoi henk

ik weet niet of je het over mij vrije tijd hebt maar die heb ik niet ik werk veel voor overheden als interim ook om reorganisaties door te voeren dit zowel in binnen als buitenland
maar het is toch raar dat je voor iets betaald wat er niet is dus betalen voor gebakken lucht.
ik zal zeker niet bevestigen dat SIMYO mensen oplicht ik heb daar zelf geen ervaring mee en kan mij ook niet voorstellen dat ze dat doen
waar ik wel van overtuigd ben is dat ze de administratie aangaande afgeloten abonnementen niet op orde hebben.
Badge
Je bent inderdaad niet de enige, ik heb niet het probleem dat ik over mijn bundel heen ga, maar ik krijg gewoon geen internet! Ik betaal er wel voor, dus anders ga ik wel ergens anders heen, naar een andere provider...
Badge
Ik heb precies het zelfde ik was 12 euro over mijn bundel gegaan terwijl ik ziek thuis zat en constant wifi had. Toen heb ik mijn internet uit gezet en nu krijg ik aan het einde van de maand een rekening dat ik er 36 euro overheen gegaan ben?!?! dus terwijl mijn internet uit staat verbruik ik 24 mb aan internet?
Heb het per direct opgezegd, ik ga geen 50 euro per maand betalen voor een mobiel abo terwijl ik thuis op wifi zit.


Pure oplichting.
Badge
Ja inderdaad, heb ook andere goede providers gezien.
Badge +1
goedemorgen samen
Bij mij hetzelfde spelletje,zit op zit thuis op wiffi van ziggo,telf.reset. pang!! 70 Euro dokken aan kpn.
Dank je wel,roaming en pakketdienst,stonden uit.......ta?????
opa ziet dan wel niet meer zo goed,maar kan nog net mijn bankrekening lezen

Badge
ik zou elke maand 1000mb internet ontvangen, daar betaal ik wel voor, maar elke mb die ik gebruik wordt in rekening gebracht ( en nee, ik gebruik geen 1000mb)
Ik ben op 25 mei definitief naar Simyo overgegaan, omdat op die dag mijn telefoonnummer zou worden overgezet. Daarvoor heb ik mijn simkaartje van T-Mobile gebruikt en slechts 1 keer even kort mijn nieuwe kaartje van Simyo om te kijken of alles werkte. Even in en uit het toestel bijna.
Heel vreemd, maar in mijn overzicht op de website staat dat ik internet op mijn mobiel heb gebruikt voor € 64,73 op 15 mei. Dit zal de dag zijn geweest denk ik dat ik even testte of alles werkte. Ik snap niet waar ze dat bedrag dus vandaan halen!!

Ik ben eerst gaan bellen, maar om 9.00 uur (ze zijn net begonnen!?) is het al zo druk met bellers dat ik het advies krijg het later nogeens te proberen. Op mijn vraag via de mail wordt niet geantwoord, alleen een opmerking dat het zo druk is, ik kan nog wel even wachten. Na 8 dagen ben ik zelf weer gaan bellen, maar kom er niet met de juffrouw uit: "Ja meneer, wij krijgen die gegevens, dus die moeten kloppen". Je kunt niet eens een klacht bij een onafhankelijk bureau indienen! Ik ben ontzettend kwaad over deze gang van zaken. Stelletje oplichters!
Reputatie 5
Badge +10
Beste Simyo,
Ik heb op de 24ste en de 25ste in de trein naar online DJ mixes geluisterd. Ik had geen flauw idee dat ik over mijn internet limiet heen was. Ik heb nog voor de resterende 7 dagen van deze maand meer dan 1000 belminuten.
Op vrijdag jl kreeg ik een sms dat mijn abbonement geblokeerd wordt binnen een paar minuten. Ik kon volgens het sms bellen naar een 0800nummer. Deze was al echter afgesloten en weer op werkdagen beschikbaar. Hele weekend dus niet bereikbaar.
Op zaterdag werd mij opeens duidelijk dat anderen mij ook niet meer kunnen bellen. Mijn nummer is gewoon uit de lucht gehaald. Zojuist heb ik online gekeken en de 24ste en 25ste heb ik €160,- aan internet gebruikt.
Dit is absolute oplichterij en diefstal !!!
1. Ik heb geen feedback van Simyo gekregen dat ik over mijn internet limiet heen was.
2. Simyo heeft mij nooit ingelicht over kosten van internet als je over je limiet heen bent.
3. Vervolgens zomaar je nummer uit de lucht halen, terwijl je altijd je rekeningen hebt betaald. Het is veel vriendelijker om je te laten bellen en over de situatie in te lichten.
Als ik wist wat de gevolgen zouden zijn van het online naar muziek luisteren, dan had ik thuis gewoon een MIX gedownload en op mijn mooie samsung note gezet. Nu wordt van mij verwacht om 160 euro te betalen voor het luisteren een dj mix.

Ik ga dit verhaal op alle mogelijke klachtensites neerzetten!!! Ik vind dit echt wonderbaarlijk. Ik kan het nog steeds niet geloven.
Met vriendelijke groet, S.


Beste TurtleSpeed,
Ik had in eerste instantie een ONBEPERT internet en telefoon abbonement van TRINGG. TRINGG is vervolgens overgenomen door SIMYO en zo ook mijn abbonement.

Als je in eerste instantie een ONBEPERKT abbonenemt hebt die overgenomen is door een ander bedrijf ga je je niet druk maken om het installeren van gebruiksmeters.
Ik ben het niet met je eens. Als bedrijf moet je schade aan je klanten voorkomen.


Allereerst vervelend om te horen dat je veel internet kosten hebt gemaakt. Bij Tringg heb je net als bij Simyo een limiet van 1 GB gehad. Dit is nog steeds terug te vinden in de voorwaarden van Tringg welke nog op hun website terug te vinden zijn. Dat je geen bericht ontvangt als je je mb's verbruikt hebt, is per email en brief aangegeven. Deze email en brief is speciaal opgesteld voor alle klanten welke overgestapt zijn van Tringg naar Simyo. Dit bericht is vorig jaar naar alle ex-Tringg klanten gestuurd. Daarnaast dien je er rekening mee te houden dat het streamen van muziek en video veel dataverbruik veroorzaakt.

Goedemiddag,

Je bent niet de enige. Geconfronteerd met overige kosten voor dataverbruik. Daar waar ik een internetbundel heb die ook sinds 02-05-2012 actief staat!

Heel bizar allemaal. Er werd wel vermeld dat buiten de bundel bellen voordat mijn nummer word overgezet voor mijn eigen rekening zou zijn. Daar kan ik me ook wel in vinden aangezien ik daar eerder van op de hoogte ben gesteld. Maar over dataverbruik is met geen woord gesproken en dan word je verwezen naar mijn SIMYO! en daar staat mijn internetbundel gewoon actief!

Er word uiteindelijk door simyo geconcludeerd dat zij niet tot een coulance over zullen gaan. Heb inmiddels mijn beklag bij diverse sites geplaatst, en zal dit ook blijven doen. Overigens is de klantenservice zo slecht bereikbaar. Kortom alle kenmerken voor een negatieve overstap!


Ook dit is een vervelende situatie. Als je gebruik maakt van nummerbehoud, gaat het Simyo abonnement pas in als je telefoonnummer is over gezet. Zo hoef je geen dubbele abonnementskosten te betalen. Het zou vreemd zijn als je van de Simyo diensten (bel/sms, internet etc.) gebruik kan maken zonder dat je abonnement is ingegaan. Je betaalt immers geen abonnementskosten. Het hanteren van het buiten de bundel tarief wordt door Simyo per mail, brief en via de website kenbaar gemaakt. Om deze reden kunnen we geen coulance aanbieden.

ik zou elke maand 1000mb internet ontvangen, daar betaal ik wel voor, maar elke mb die ik gebruik wordt in rekening gebracht ( en nee, ik gebruik geen 1000mb)

Ik heb even naar je aansluiting gekeken, maar ik zie nergens staan dat er kosten voor internet gebruik in rekening zijn gebracht. Kan je me anders laten weten welke en waar de kosten in rekening zijn gebracht?

Voor alle overige situaties en klanten is het belangrijk om te weten dat telefoons tegenwoordig snel verbinding maken met internet. Automatische updates en mail ophalen zijn daar voorbeelden van. Wat daarnaast belangrijk is:

Als de optie internet op de mobiel is geactiveerd en je verbinding maakt via het WIFI netwerk, wordt er automatisch overgeschakeld naar het Simyo netwerk als de verbinding wegvalt of niet sterk genoeg is. In dit geval wordt het dataverbruik in rekening gebracht. Je kunt dit voorkomen door op uw persoonlijke pagina de optie internet op de mobiel uit te schakelen of de mobiele dataverbinding vanuit je toestel uit te zetten.

Simyo biedt sinds begin dit jaar nieuwe internet bundels aan (basis, regelmatig, vaak en altijd). Als je van één van deze bundels gebruik maakt, ontvang je van Simyo een bericht zodra je data op is. Bij de andere internet bundels (o.a. Simyo Tringg internet bundel) ontvang je deze melding niet.

Groetjes,

Alex

2022-10-07 Geen idee van wanneer deze klachten zijn, maar bij mij gebeurt steeds precies hetzelfde. De datalimiet wordt overschreden en er wordt minimaal gewaarschuwd, bij KPN wordt het internet heel langzaam zodat je weet dat je de datalimiet overschrijdt en dat je mb’s kan bijkopen. Bij Simyo is dit juist het verdienmodel, (0verschreiding datagebruik) en dan als je kijkt, zie je elke keer pas na heel veel tijd de update van wat je in die tussentijd hebt gebruikt. Niet op elk moment van de dag wordt het gemeten en weergegeven, maar heel af en toe, en elke mb kost 0,15 cent. Dus als je even buiten je bundel werkt met je data en je hebt het smsje gemist, tja kijk dan maar op de rekening hoe hun verdienmodel in elkaar steekt. Paar uurtjes is dan snel 40 of 50 euro. En nee, dat kun je niet checken omdat het niet wordt weergegeven, pas als alles al gebeurd is….. als je een grotere bundel koopt, lijkt het of die meteen in gaat, maar dat is ook niet zo. Dus de app of mijn simyo werkt niet,,, Simyo beweegt met je mee (hun slogan) nee ik dacht het niet!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Agneta van der Elzst,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je schrikt van de hoge kosten! Ik heb jouw vraag beantwoord in dit topic. Ik heb daar gevraagd of je mij een privébericht wilde sturen met jouw persoonlijke gegevens om te kijken of ik iets voor je kon betekenen. Helaas heb ik nog geen bericht van je mogen ontvangen. Hopelijk zie ik alsnog je bericht tegemoet zodat we tot een oplossing kunnen komen!

Groetjes,
Amy

Reageer