.

Beantwoord

Internet uit en toch verbruik, hoe kan dit?

  • 8 November 2022
  • 5 reacties
  • 92 Bekeken

Al enige tijd gebruik ik een esim van Simyo als tweede nummer op mijn iphone. Ik heb vanaf dag 1 het internet gebruik uit gezet in de app van Simyo. Dit omdat ik als primair nummer een kpn simkaart heb met oneindig data. Vandaag ontving ik ineens een sms met daarin: '’Let op! Je betaalt 15 cent per MB, want je verbruikt data zonder bundel'’. Tot mijn verbazing was ik ineens internet gaan gebruiken vanaf mijn esim van Simyo. Ik keek direct in de instellingen van de Simyo app. Het internetten in Nederland schuifje stond nog steeds op uit… Na verder zoeken in mijn Iphone bleek dat mijn primaire simkaart met oneindige databundel niet actief was (herstart na update en geen pincode ingevoerd). In de instellingen van de iphone stond ineens de esim van Simyo als primair nummer en verbruikte zo toch data. Hoe kan het ondanks dat ik de '’Internetten in Nederland'’ optie al vanaf dag 1 uit heb staan er toch gebruik gemaakt kan worden van data?? En ik nu 10,55 euro!!! voor 71 mb!!! heb verbruikt?? Je zou denken dat als je je esim juist blokkeert dat er geen data kan worden verbruikt dit ook echt niet kan, mits je je data weer aanzet?? Deze optie functioneert dus kennelijk niet goed. Als ik het forum door spit, zie ik wel de optie wifi assistentie uitzetten. Maar feit blijft, als je je data op je sim uitzet, je toch op geen enkele mogelijke manier data zou kunnen gebruiken?

icon

Beste antwoord door Roeqajja 8 November 2022, 13:05

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @JJOD,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je internetverbruik hebt terwijl je de optie “internet” via Mijn Simyo uitgeschakeld hebt! Dit zou niet mogelijk moeten zijn.

Ik heb je aansluiting er even bij gepakt en ik zie dat je in het verleden deze optie te snel aan en uit hebt gezet, waardoor dit in ons systeem vast is komen te zitten. Hierdoor is de optie niet goed uitgeschakeld terwijl dit wel zo werd weergegeven. Ik raad aan om in het vervolg even te wachten voordat je de optie aan zet nadat je deze hebt uitgeschakeld (en omgekeerd) zodat dit dan goed gaat. Zojuist heb ik een reset uitgevoerd zodat dit in de toekomst goed moet gaan, ook heb ik een vergoeding ingediend voor de €10,55 wat er is verbruikt. Dit wordt teruggestort als beltegoed. Binnen één week ontvang je een e-mail hierover ter bevestiging.

Indien er vragen zijn, dan hoor ik dat graag! 

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7

….. Hierdoor is de optie niet goed uitgeschakeld terwijl dit wel zo werd weergegeven. Ik raad aan om in het vervolg even te wachten voordat je de optie aan zet nadat je deze hebt uitgeschakeld (en omgekeerd) zodat dit dan goed gaat. …..

@Roeqajja Sorry?!?! Dit is wel de omgekeerde wereld hoor!

Simyo moet haar proces verbeteren! Als het in de app of waar dan ook goed lijkt te staan dan mag je hier ook vanuit gaan!

Excuses voor het herhaaldelijk gebruik van het uitroepteken, maar dit slaat echt nergens op.

Reputatie 7
Badge +6

Tja dit is wel een dingetje 🙊🤨

Reputatie 7
Badge +6

Hi @RicoK, het klopt inderdaad dat er geen internetverbruik plaats mag vinden als deze optie uit staat. Daar heb je helemaal gelijk in! Vandaar dat wij de gemaakte kosten ook 100% vergoeden in dit geval.

De processen zullen ook zeker verbeterd worden in de toekomst. Echter geef ik @JJOD en eventuele andere lezers het advies om dit in het vervolg te voorkomen, dat is namelijk wel handig om te weten. Het is ook niet zo dat het altijd gebeurd dat de optie vast komt te zitten nadat je de optie te snel aan en uit zet, maar dit is iets wat helaas wel kan gebeuren. 

Bedankt voor het uitzoeken. Wel vreemd dat zoiets kan gebeuren. Hopelijk kan Simyo dit proces verbeteren zodat anderen niet voor deze verrassing komen te staan :-) Gelukkig worden de kosten vergoed. Ik wacht het mailtje af.

Reageer