.

Beantwoord

Internet in het buitenland

  • 19 March 2013
  • 39 reacties
  • 3571 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Is er al iets meer bekend over bellen en internet in het buitenland.
Ik zag dat er in het 1e kwartaal 2013 meer duidelijkheid zou zijn
icon

Beste antwoord door Natascha 20 March 2013, 10:03

Bekijk originele reactie

39 reacties

Reputatie 7
Bellen in het buitenland kan al, maar dan wel tegen de buiten-de-bundel-tarieven.
Internetten in het buitenland kan nog (steeds) niet. Althans niet via het buitenlandse mobiele netwerk. Voor zover mij bekend is Simyo hier nog steeds mee bezig, maar ik hoop wel dat hier vaart achter gaat worden gezet.
Badge +6
Hoi Har & RicoK,

Bij deze welkom op het forum Har!
Simyo werkt er hard aan om het gebruik van het internet mogelijk te maken in het buitenland.
Zodra er een datum bekend is vanaf wanneer dit mogelijk is zal dit bekend worden gemaakt via de site, twitter en het forum.
Hoi moderators. Dit roepen jullie al even maar je wilt toch "Live" voordat het vakantieseizoen begint? als volle zuster van KPN kan dat niet zo moeilijk zijn.

wat mogen we bij benadering verwachten??
Beste moderators,

Laatst voor een jaar bijgetekend... Om er nu achter te komen dat jullie geen dataroaming in het buitenland aanbieden.
Ik vind het niet netjes dat zoiets niet duidelijk vermeld wordt door Simyo en heb om die reden spijt van mijn jaarcontract.

Nu blijkt uit dit forum dat Simyo daar al een hele tijd mee bezig is. Een heel slechte zaak.

Willen jullie zo vriendelijk zijn een datum bekend te maken wanneer dataroaming in het buitenland mogelijk is?
Bied mij anders de mogelijkheid om onder het jaarcontract uit te komen.
Geen dataroaming. Simyo, dat kƔn niet.

Met vriendelijke groet,
Rinus
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum rinusm,

Omdat jouw argument gebaseerd is op een aanname kunnen wij jou hierin helaas niet tegemoetkomen. Zodra het concreet is wanneer internet in het buitenland bij ons beschikbaar wordt zullen wij dit doorcommuniceren.

Zoals je aangeeft is het inderdaad al een hele tijd zo dat wij geen internet in het buitenland aanbieden. Wij zien dit dus ook niet als geldige reden om het jaarcontract te ontbinden. Indien je informatie onder ogen hebt gekregen waaruit blijkt dat wij wel internet in het buitenland aanbieden vernemen wij dit graag.
Ik heb ook onlangs een abonnement afgesloten met internet omdat ik dat via mijn KPN pre-paid niet had.

Gekozen voor Symio vanwege de flexibiliteit en lage kosten, heel tevreden. Tot ik er vorige week in het buitenland achterkwam dat mobiel internet dus niet werkt.
Het zal inderdaad wel "in de kleine letters staan" maar ik weet nu al dat wanneer dit niet veranderd ik overstap naar een andere provider voor de zomer.
Simyo, wee alsjeblieft concreter dan de loze frase:Ā  "als het zover is, hoor je het" dat heeft namelijk een nogal "Duhhhh" gehalte dat niet intelligent over komt. Natuurlijk gaan jullie het melden als het er is anders gaat geen hond het gebruiken.

Productmgt heeft allang een tijdspad waarbinnen dit gerealisseerd moet zijn. Technisch hoeft er niets gedaan te worden en als volle dochter kun je waarschijnlijk zelfs heel veel van de roaming overeenkomsten hergebruiken.

Ga eens wat verder vragen en beantwoord dan op zijn minst dit: Voor of na Q2 2013? en indien erna, voor het einde van het jaar 2013 of nog later?
Reputatie 1
Badge +2
Helemaal mee eens. Laat ik Simyo eens analyseren.

Dochteronderneming van KPN
Lage prijzen
Weinig innovatieve diensten
Voor de "basic" beller

Dus: wanneer je als klant niet veeleisend bent kun je prima zaken doen met deze budgetprovider.

Maar.... (en hier zit de kern van de problemen welke veel klanten ervaren)
anno 2013 vinden we met elkaar dat:

- een app
- in het buitenland internetten
- een realtime status van je belbundel

geen veeleisende zaken, maar doodnormale zaken voor de totaalervaring met een smartphone.

Ik ben express met een lage belbundel gestart zodat wanneer ik ergens een leuke aanbieding zie, ik met een paar tientjes Simyo af kan kopen.

Mijn conclusie: Simyo kan in deze tijd van steeds geavanceerdere smartphones en 4G de boel amper bijbenen.

En die arme moderators.. Die moeten maar die steeds veeleiser wordende klanten aan het lijntje blijven houden met de mededeling: er wordt aan gewerkt....

Tja Simyo, deze werkwijze kun je niet nog jaren volhouden.
Badge +6
Hoi Allemaal,

Wij snappen dat jullie zo snel mogelijk gebruik willen gaan maken van het internet in het buitenland.
Simyo werkt er aan dit echt zo snel mogelijk actief te krijgen voor de klanten.
Beste moderatoren, jullie vallen in herhaling. Kunnen jullie niet iets concreter worden? Ik begrijp dat de eerder genoemde 1e kwartaal 2013 niet haalbaar is gebleken echter nu begrijp ik ook dat het 2e kwartaal ook niet meer haalbaar is? Want anders hadden jullie deze wel durven noemen. Zeg dan dat je voor 2013 geen zekerheid kan bieden dan manage je de verwachtingen een stuk beter. Reken op overstappers naar een andere provider als dit niet voor de zomer is geregeld. Dat zou erg jammer zijn voor ons en voor jullie
Badge
Nou ja, alles heeft zijn prijs. Als je een veeleisende gebruiker bent, dan stap je over naar een provider die allerlei extra's heeft, maar dan betaal je ook wel de hoofdprijs.
Ik ben tot nu toe nog steeds erg tevreden dat Simyo betaalbare abonnementen heeft, met internet bundels die je ook nog eens onafhankelijk van je bel/sms bundel kan aan- of uitzetten of omhoog- of omlaag - dat bieden de "service providers" meestal niet heb ik ervaren.

Dat Simyo desondanks wel werkt aan het aanbieden van extra's is fijn, en helaas voor ons duurt het allemaal lang maar het komt er wel aan.

Ik hou liever de lage tarieven dan dat er flitsende snelle mogelijkheden komen waar een flink prijskaartje aanhangt.

Wel zou het inderdaad sympathiek zijn als we iets concreter geinformeerd worden, zeg maar gerust dat iets nog een paar maanden gaat duren maar dan weten we tenminste waar we aan toe zijn.
Reputatie 1
Badge +2
Als ik een smartphone van 500 Euro heb dan wil ik "stomen"! En ja, dan moet je inderdaad bij de concurrent zijn. Helemaal mee eens.

Simyo is leuk voor je zoon/dochter wanneer hij/zij naar het voortgezet onderwijs gaat of wanneer je verder geen hoge eisen stelt aan je mobiele beleving.
Tja het schiet niet echt op met deze toezeggingen. Zomervakantie breekt binnenkort aan. Wellicht dan toch maar overstappen naar provider met wel internet in het buitenland. Begrijp niet dat dit zo lang moet duren; KPN heeft toch al lang deze techniek binnen.
Reputatie 1
Badge +2
Praat me er niet van. Simyo gedraagt zich als een provider in Roemeniƫ die helemaal alleen de markt moet ontginnen zonder enige kennis en ervaring.

Simyo is pot vol blommen een dochter van de grootste en oudste telecomreus van dit land!!!!! Het KPN logo prijkt zelfs op de site van Simyo. Zo van: kom maar, het is veilig. Wij zijn ook KPN...

Totdat je klant bent. Dan heeft men veel zaken en diensten niet of is dit nog toekomstmuziek..

Tja. Je betaalt weinig en je krijgt dus ook weinig. Ook bij Simyo de waarheid als een KPN koe.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Simyo gebruikers,

Een concrete datum noemen kan ik helaas nog niet. Indien dit wel het geval zou zijn, zou ik dat ook communiceren. Ik wil jullie vragen om wat geduld. Zodra het zover is of meer weten laten we dit weten. We zijn inderdaad een groeiende provider. We proberen zoveel mogelijk aan de wens van de klant te voldoen. Voor sommige klanten gaat dit wellicht niet snel genoeg. De ene verandering of toevoeging heeft meer prioriteit dan de andere. Uiteindelijk gaat het erom dat jullie een goede Simyo aansluiting hebben. Extra opties zijn zeker mogelijk, maar zijn niet altijd even snel haalbaar.

Groetjes,

Alex
Moderators, kap nou eens met alleen maar vaag roepen dat er mischien wat aan komt en stel de vraag aan de productmanager en ga achter je verzoek staan. Het is belachelijk dat dit al een jaar wordt geroepen zonder dat er ook maar iets concreets gezegd wordt. Porducts weet meer, ga het halen! Jullie geloofwaardigheid is al matig. Dit is echt kleuterwerk.

Accepteer zellf ook geen 'vaag gelul' want jullie werk wordt er minder leuk door. Op een gegeven moment ben je uitgezwamd immers end at punt hebben jullie al even bereikt wat mij betreft.

Doe nou eens stoer en stel de vraag 'namens' jullie als moderators op een forum waar steeds meer vragen over deze dienst ontstaan. Duidelijkheid is nodig!

dank alvast

D.
Hoi Simyo gebruikers, Een concrete datum noemen kan ik helaas nog niet. Indien dit wel het geval zou zijn, zou ik dat ook communiceren. Ik wil jullie vragen om wat geduld. Zodra het zover is of meer weten laten we dit weten. We zijn inderdaad een groeiende provider. We proberen zoveel mogelijk aan de wens van de klant te voldoen. Voor sommige klanten gaat dit wellicht niet snel genoeg. De ene verandering of toevoeging heeft meer prioriteit dan de andere. Uiteindelijk gaat het erom dat jullie een goede Simyo aansluiting hebben. Extra opties zijn zeker mogelijk, maar zijn niet altijd even snel haalbaar. Groetjes, Alex



Krijg wel de indruk dat we aan het lijntje worden gehouden.
Ik ga maar weer een simkaart kopen in Frankrijk, dit is ook nog eens voordeliger internetten.
Mvg,
Har
Reputatie 7
Badge +9
Dat is zeker de beste (goedkoopste) oplossing. Als Simyo ooit internet in het buitenland gaat aanbieden kun je er vanuit gaan dat daar een indrukwekkend prijskaartje aan zal hangen. Niet voor niets heeft Simyo herhaaldelijk verklaard dat ze zich voornamelijk richten op goedkoop bellen in internetten in Nederland. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hier waar ik woon een Nederlandse sim te gaan gebruiken.
Badge +6
Hoi Simyo gebruikers,

Zoals moderator Alex al heeft aangegeven kunnen wij geen concrete datum geven vanaf wanneer het mogelijk is om gebruik te maken van het internet in het buitenland. Zodra dit bekend is laten wij dit weten.
zo snel mogelijk? waar werken ze dan aan? wees CONCREET! ajb
Reputatie 5
Badge +10
Hoi DaBuzzzzz,

Concreter dan de berichten die je tot nu toe hebt gelezen, kunnen we helaas niet zijn. Ik zou heel graag een meer bevredigend antwoord willen geven als het kon.

Groetjes,

Alex
Heb Simyo sinds een maand of 5 en ben grotendeels goed te spreken over het dagelijks gebruik.
Ik moet echter zeggen dat het voor mij ook een onprettige verrassing was om er achter te komen dat internet in het buitenland alleen via WiFi mogelijk is. Ik verblijf bij buitenlands bezoek hoofdzakelijk in buitengebied en heb dus nauwelijks toegang tot WiFi. Het zal vast ergens in de kleine lettertjes genoemd zijn maar ik heb het gemist. Mijn fout..

Dat de mods alleen kunnen zeggen 'we werken er aan' is natuurlijk behoorlijk de houdbaarheidsdatum voorbij. Als het beleid is om alleen Nederlandse diensten te bieden zeg dat dan, dan kijk ik ( en veel mensen ws) eens rond voor een andere provider. Als er werkelijk aan gewerkt wordt vertel dan eens wat dat werk inhoudt. Wat moet daarvoor gedaan worden en hoever zijn jullie daar dan ongeveer mee?Ā 

Klanten worden nu aan het (virtuele) lijntje gehouden en dat gaat klanten kosten binnenkort. Waarschijnlijk gokt Simyo er op dat stoppende klanten voor het grootste deel bij KPN zullen terecht komen/blijven, wat dus een vestzak-broekzak verhaal is. Lang leve de productdifferentiatie.

Ferdinand
Dat dus, dank voor je mooie bewoording. Dit is exact wat ik in andere woorden in de diverse buitenland topics heb gezegd.
Dat dus, dank voor je mooie bewoording. Dit is exact wat ik in andere woorden in de diverse buitenland topics heb gezegd.


Met elkaar komen we er wel 😮
Met elkaar komen we er wel :o

Tenminste, dat hoopte ik. De mods houden zich stil, dat is niet een goed teken.

Antoinettte H. maar eens bellen denk ikĀ ;)

Reageer