.

Beantwoord

Internet gebruik kan niet kloppen

  • 4 February 2013
  • 29 reacties
  • 1965 Bekeken

Badge
Als ik op mijn simyo kijk dan zou ik in de eerste 3 dagen van deze maand ruim 65 MB aan internet hebben gebruikt.
Dat is niet mogelijk, ik ben veel thuis geweest en dan zit ik op wifi, bovendien geeft mijn iPhone zelf aan hoeveel er is gebruikt, ik reset die teller altijd op de eerste van de maand en de telefoon geeft nog geen 15 MB aan plus ik heb Dataman meedraaien en die geeft ook iets minder dan 15 MB aan.
Hoe kan dit nu?
icon

Beste antwoord door Natascha 6 February 2013, 15:55

Bekijk originele reactie

29 reacties

Badge +1
Dit heb ik ook, mijn overzicht 'zegt' dat ik vandaag 2 mb heb gebruikt, terwijl ik mn simkaart UIT mn iPhone heb gelaten vandaag??? Zeer vreemd.... Graag snel antwoord, anders ben ik meteen weer weg naar een andere provider....
Mijn internet gebruik klopt ook van geen kant.
Ik heb sinds half januari een abonnementje van Simyo met een internetbundel van 500mb.
Uitgaande van een halve maand heb ik dus een tegoed gehad van ongeveer 250mb.
Volgens mijn Data appje had ik tot 29 januari enkele tientallen mb's verbruikt.
Op de 30e kreeg ik prompt een bericht van Simyo dat ik aan 75% en een paar seconden later aan 100% van mijn verbruik zat. Lachen.

Vermoedelijk donderdag of vrijdag is mijn abonnement volledig afgesloten. Volgens de voorwaarden gebeurt dit bij meer dan 75e extra verbruik.
Uitgaande van 0,15e per mb, betekent dit dat ik minstens een 500mb overschrijding heb gehad. TOTALE WAANZIN.
Bij mijn vorige provider ben ik in 2,5 jaar tijd niet 1x over de 300mb per maand heengegaan, laat staan 700mb in een dag. En het leukste is nog wel dat ik in de genoemde periode constant op een wifi netwerk aangesloten ben geweest (ik weet dat smartphones als ze inactief zijn van 3g gebruik kunnen maken). Helaas geeft Simyo geen inzicht in het verbruik van de vorige maand......

Afgaande op andere berichtgevingen op dit forum lijkt er iets niet helemaal te kloppen bij Simyo. Ik verwacht dan ook dat mijn blokkade snel opgeheven en mijn vermeende overschrijding geschrapt worden.
Badge +1
Geen reactie? Goede service!
Reputatie 7
Badge +9
Dit heb ik ook, mijn overzicht 'zegt' dat ik vandaag 2 mb heb gebruikt, terwijl ik mn simkaart UIT mn iPhone heb gelaten vandaag??? Zeer vreemd.... Graag snel antwoord, anders ben ik meteen weer weg naar een andere provider....

Het is bekend dat het overzicht op de Simyo website altijd achterloopt, de 2 Mb verbruik die vermeld wordt slaat op data die je eerder dan vandaag hebt verbruikt.
Badge +6
Als ik op mijn simyo kijk dan zou ik in de eerste 3 dagen van deze maand ruim 65 MB aan internet hebben gebruikt.
Dat is niet mogelijk, ik ben veel thuis geweest en dan zit ik op wifi, bovendien geeft mijn iPhone zelf aan hoeveel er is gebruikt, ik reset die teller altijd op de eerste van de maand en de telefoon geeft nog geen 15 MB aan plus ik heb Dataman meedraaien en die geeft ook iets minder dan 15 MB aan.
Hoe kan dit nu?


Hoi SnijdeA3,

Wanneer het WIFI signaal te zwak word en je toestel de mogelijkheid heeft te schakelen naar het 3G netwerk dan zal je toestel dit doen. De teller op je toestel en die van de app zijn geen officiële applicaties van Simyo. Aan de informatie die de app je laat zien kan je rechten aan ontlenen omdat dit niet door Simyo ondersteunt wordt. Je persoonlijke pagina laat zien wat je actuele verbruik is.
Simyo is bezig een eigen app te ontwikkelen zodat je dit beter in de gaten kunt houden. In dit topic kan je lezen wat voor veel verbruik van internet kan zorgen.
Badge +6
Dit heb ik ook, mijn overzicht 'zegt' dat ik vandaag 2 mb heb gebruikt, terwijl ik mn simkaart UIT mn iPhone heb gelaten vandaag??? Zeer vreemd.... Graag snel antwoord, anders ben ik meteen weer weg naar een andere provider....

Hoi Pim Oomen,

Het verbruik wordt met vertraging verwerkt op je persoonlijke pagina. Kan je mij voorzien van datum en tijdstip dat je toestel uitstond en er verbruik heeft plaatsgevonden dan kan ik er naar gaan kijken.
Badge +6
Mijn internet gebruik klopt ook van geen kant.
Ik heb sinds half januari een abonnementje van Simyo met een internetbundel van 500mb.
Uitgaande van een halve maand heb ik dus een tegoed gehad van ongeveer 250mb.
Volgens mijn Data appje had ik tot 29 januari enkele tientallen mb's verbruikt.
Op de 30e kreeg ik prompt een bericht van Simyo dat ik aan 75% en een paar seconden later aan 100% van mijn verbruik zat. Lachen.

Vermoedelijk donderdag of vrijdag is mijn abonnement volledig afgesloten. Volgens de voorwaarden gebeurt dit bij meer dan 75e extra verbruik.
Uitgaande van 0,15e per mb, betekent dit dat ik minstens een 500mb overschrijding heb gehad. TOTALE WAANZIN.
Bij mijn vorige provider ben ik in 2,5 jaar tijd niet 1x over de 300mb per maand heengegaan, laat staan 700mb in een dag. En het leukste is nog wel dat ik in de genoemde periode constant op een wifi netwerk aangesloten ben geweest (ik weet dat smartphones als ze inactief zijn van 3g gebruik kunnen maken). Helaas geeft Simyo geen inzicht in het verbruik van de vorige maand......

Afgaande op andere berichtgevingen op dit forum lijkt er iets niet helemaal te kloppen bij Simyo. Ik verwacht dan ook dat mijn blokkade snel opgeheven en mijn vermeende overschrijding geschrapt worden.


Hoi Gjwn,

Ik zie in het systeem dat je abonnement is in gegaan op 14 januari. Je hebt voor de maand januari geen volledige internetbundel gekregen omdat je halverwege de maand klant bent geworden. Je hebt meer internet verbruikt dan je had in de bundel voor de maand januari. Wanneer het WIFI signaal te zwak wordt en je toestel kan schakelen naar het 3G netwerk dan zal je toestel dit doen.
Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker. Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker. Wat op het netwerk geregistreerd wordt is correct. De blokkade zal niet worden verwijderd van je aansluiting. Het verbruik van de maand januari zal zichtbaar zijn op de factuur die over anderhalve week online komt te staan.

In dit topic kan je lezen wat voor veel verbruik van het internet kan zorgen.
Bedankt voor je reactie Natascha.

Allemaal leuk en aardig. Ik weet dat ik maar een halve bundel had en ik weet dat simkaarten niet zelf nadenken, maar ik weet ook heel goed wat ik wel en niet doe met mijn telefoon, en ik weet ook heel goed dat ik op de 30e niet anders dan anders heb gehandeld. Hoe verklaar je dat ik in 2,5 jaar tijd bij mijn vorige provider niet 1x in de buurt van 500mb ben gekomen. Daar zaten dagen en dus maanden tussen waarin ik vele malen meer gebruik maakte van maps, streaming, updates, etc. dan nu. Ik vind het erg opvallend dat ik twee weken bij jullie zit en meteen een gepeperde rekening van 113 euro voorgeschoteld krijg.

Als je dan geen gedetaileerde specificatie van mijn verbruik kunt sturen, kun je me dan wel vertellen in hoeveel minuten en op welk(e) tijdstip(pen) dit waanzinnige verbruik is 'gemaakt'?

Dank
Badge +1
Hoi Gjwn,

Je kunt je verbruik van janauri inzien op je factuur. Je factuur zal de derde week van februari zichtbaar zijn. Hier kun je zien op welke momenten hoeveel internet is verbruikt.
Badge +1
Dit heb ik ook, mijn overzicht 'zegt' dat ik vandaag 2 mb heb gebruikt, terwijl ik mn simkaart UIT mn iPhone heb gelaten vandaag??? Zeer vreemd.... Graag snel antwoord, anders ben ik meteen weer weg naar een andere provider....

Hoi Pim Oomen,

Het verbruik wordt met vertraging verwerkt op je persoonlijke pagina. Kan je mij voorzien van datum en tijdstip dat je toestel uitstond en er verbruik heeft plaatsgevonden dan kan ik er naar gaan kijken.


Dit was vorige zondag, dus de 3de, en het was de hele dag.
Ik heb nu echter nog een probleem.... mn internet (GPRS en 3G) werkt sinds vandaag niet.... 
Met mn oude T-Mobile simkaart werkt het nog wel, dus aan mn toestel ligt het niet 😉 Ik hoop dat je me kan helpen
Reputatie 2
Badge +1
Hey Pim Oomen,

Volgens onze gegevens heb je na het posten van dit bericht weer gebruik van internet kunnen maken. Klopt het dat je inmiddels weer gebruik van het internet kan maken?
Badge
Mijn verbruik wordt op 2 manieren gemeten op mijn iPhone, de iPhone zelf meet het en dataman meet het en de gemeten getallen wijken af van wat Simyo zegt dat mijn verbruik is.
2 jaar lang klopte het elke maand bij Hi en opeens, bij Simyo, wijkt het af.
Simyo zegt dat zij gelijk hebben en daar moet ik het dan maar mee doen.
Rug tegen de muur en ja en amen zeggen.
Dit welles/nietes spelletje win je niet.
Badge +1
Hey Pim Oomen,

Volgens onze gegevens heb je na het posten van dit bericht weer gebruik van internet kunnen maken. Klopt het dat je inmiddels weer gebruik van het internet kan maken?


Ja klopt, maar nu werkt het weer niet meer :S....
Badge +1
Hey Pim Oomen,

Volgens onze gegevens heb je na het posten van dit bericht weer gebruik van internet kunnen maken. Klopt het dat je inmiddels weer gebruik van het internet kan maken?


Ja klopt, maar nu werkt het weer niet meer :S....


En nu weer wel??
Reputatie 1
Badge +2
Bij bijna ieder bericht in dit forum wanneer er geklaagt wordt over een hoog verbruik wat ongewenst is betreft het een Iphone...
Reputatie 5
Badge +10
Hoi SnijdeA3,

Simyo zal binnenkort met een eigen app komen. Je kunt je verbruik dan gemakkelijk op je telefoon in de gaten houden.

@Pim Oomen. Als je dit op meerdere plekken ervaart, wil ik je vragen een ander toestel te proberen. Als je dit op een bepaalde plek ervaart, ben ik benieuwd naar de postcode van de plek. Dan kan ik de technische dienst een postcode check laten doen.

Groetjes,

Alex
Badge
Als ik op mijn simyo kijk dan zou ik in de eerste 3 dagen van deze maand ruim 65 MB aan internet hebben gebruikt.
Dat is niet mogelijk, ik ben veel thuis geweest en dan zit ik op wifi, bovendien geeft mijn iPhone zelf aan hoeveel er is gebruikt, ik reset die teller altijd op de eerste van de maand en de telefoon geeft nog geen 15 MB aan plus ik heb Dataman meedraaien en die geeft ook iets minder dan 15 MB aan.
Hoe kan dit nu?


Hi!
Ik heb hetzelfde probleem en ik krijg dezelfde argumenten van simyo terug zoals hieronder.
Zelfs krijg ik "een simkaart kan niet voor zichzelf denken dus het moet wel waar zijn" terug van een van de medewerkers per mail. Ik vind dit geen argument.
In nog geen anderhalf uur zou ik 1.3 GB verbruikt hebben. Een specificatie van de kosten is niet mogelijk vanuit simyo vanwege bescherming van mijn privacy.
Inmiddels ben ik stappen aan het ondernemen omdat ik kosten aan internet van 404 euro in anderhalf uur onacceptabel vind ook omdat ik zeker weet dat ik dit nooit zou kunnen hebben verbruikt en totaal ook niet in de lijn der verwachtingen ligt aangezien ik nooit hoge internetkosten heb.
Ik wens je veel sterkte en ik zie ook wel weer dat ze voor iedere klant met dit probleem dezelfde argumenten erop loslaten.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi lisanne2012,

Als je als klant niet meer weet waar je mb's aan zijn verbruikt, is het voor Simyo helaas niet mogelijk om een ander antwoord te geven. In ons antwoord kunnen we slechts voorbeelden noemen van mogelijke oorzaken, omdat wij niet mogen registreren welke apps en sites iemand gebruikt. Wellicht dat dit topic je kan helpen te achterhalen waar het aan heeft gelegen.

Groetjes,

Alex
Badge
Hi Alex,

Aan voorbeelden heb ik natuurlijk niets. Voorbeelden zijn geen rechtmatige bewijzen zoals je misschien zult weten.
Ik kan met al mijn argumenten jullie voorbeelden weerleggen maar jullie blijven met voorbeelden komen waar ik niets mee kan behalve dan ze weer te weerleggen.
In ieder geval bedankt voor je reactie maar het is duidelijk dat ik inderdaad andere stappen moet ondernemen.



Hoi lisanne2012,

Als je als klant niet meer weet waar je mb's aan zijn verbruikt, is het voor Simyo helaas niet mogelijk om een ander antwoord te geven. In ons antwoord kunnen we slechts voorbeelden noemen van mogelijke oorzaken, omdat wij niet mogen registreren welke apps en sites iemand gebruikt. Wellicht dat dit topic je kan helpen te achterhalen waar het aan heeft gelegen.

Groetjes,

Alex
Ik haak ook maar even in op dit topic.
Ik heb sinds afgelopen dinsdag een nieuw sim only abbo van Simyo. Ik weet dat het tegoed van deze maand naar rato is en ben dus erg alert op het feit dat ik het mobiele netwerk op mijn iphone uitschakel als ik thuis ben. Groot was dus mijn verbazing dat ik afgelopen nacht, toen ik lag te slapen, er zeker 9x verbinding is gemaakt via het mobiele netwerk. Dit kan dus helemaal niet! Verder lijkt mij de kans wel heel erg klein dat daarvan 6x exact dezelfde hoeveelheid MB's is verbruikt (60001 kB). Simyo wat kunnen jullie doen? (Internet via 'mijn simyo' is nu uit voorzorg uitgeschakeld maar lijkt mij geen structurele oplossing).
Reputatie 1
Badge +2
Ik denk bij het lezen van dit topic: daar gaan we weer... Laat me raden: een (te) hoog dataverbruik en een Iphone. En ja hoor.

Simyo: maak voort met de Simyo app zou ik zeggen. Op mijn Samsung Galaxy S2 (en volgens mij op bijna iedere smartphone) kun je je dataverbruik controleren en een limiet instellen. Limiet bereikt? Geen mobiel dataverbruik meer mogelijk. Hierdoor nooit over mijn databundel heen. Ik snap dus niet dat er telkens weer klanten worden afgesloten vanwege hoog verbruik.
Reputatie 1
Badge +2
Bovendien vind ik het zeer bijzonder (neutraal geformuleerd) dat mensen met een beschuldigende vinger naar hun provider wijzen wanneer zij (te) veel data hebben gebruikt. Waanzin. Waarom? Heel simpel. Zie jij jezelf al verwijten maken aan het adres van het waterbedrijf wanneer je aan het einde van het jaar moet bijbetalen omdat je waterverbruik veel hoger was dan het voorschot wat je hebt betaald? Zo van: het is jullie schuld dat ik zoveel water heb verbruikt. Nee, natuurlijk niet! Exact hetzelfde met een smartphone en mobiel internet.
Badge
Bovendien vind ik het zeer bijzonder (neutraal geformuleerd) dat mensen met een beschuldigende vinger naar hun provider wijzen wanneer zij (te) veel data hebben gebruikt. Waanzin. Waarom? Heel simpel. Zie jij jezelf al verwijten maken aan het adres van het waterbedrijf wanneer je aan het einde van het jaar moet bijbetalen omdat je waterverbruik veel hoger was dan het voorschot wat je hebt betaald? Zo van: het is jullie schuld dat ik zoveel water heb verbruikt. Nee, natuurlijk niet! Exact hetzelfde met een smartphone en mobiel internet.

Helemaal met je eens, ALS je er vanuit kunt gaan dat de metingen kloppen.  Door alle berichtjes op het forum begin ik hier wat twijfels over te krijgen. (Zelf tot nu toe nog niet zoiets gehad gelukkig). Bijv. hier: https://forum.simyo.nl/internet-62/overmatig-dataverbruik-401-euro-binnen-anderhalf-uur-9649/#post30901 staat een berichtje van iemand die een hoge rekening heeft gehad, terwijl de monitor app zegt dat er maar 65 mb is gebruikt.
Ik begin hier een beetje zenuwachtig van te worden.  Ik heb zelf wel een monitor app, en zowiezo staat mobieledata altijd uit, maar toch.  Wat als het systeem van simyo een bug heeft en ineens toch data in rekening gaat brengen? Je krijgt nooit gelijk.
Ik heb prepaid, dus ik had (toen ik dit aanschafte) gedacht dat zowiezo zo'n fout nooit meer zou kosten dan wat er op de kaart stond, maar dat blijkt nu dus ook niet zo te zijn, want je komt gewoon in de min!
Bovendien vind ik het zeer bijzonder (neutraal geformuleerd) dat mensen met een beschuldigende vinger naar hun provider wijzen wanneer zij (te) veel data hebben gebruikt. Waanzin. Waarom? Heel simpel. Zie jij jezelf al verwijten maken aan het adres van het waterbedrijf wanneer je aan het einde van het jaar moet bijbetalen omdat je waterverbruik veel hoger was dan het voorschot wat je hebt betaald? Zo van: het is jullie schuld dat ik zoveel water heb verbruikt. Nee, natuurlijk niet! Exact hetzelfde met een smartphone en mobiel internet.

Volgens mij heb je niet goed gelezen. Ik heb het mobiele netwerk uitgeschakeld en kan dus technisch gezien niet zo'n hoog verbruik hebben. Om het voor jou een beetje te verduidelijken: er is dus een lek in de waterleiding voordat deze mijn huis binnenkomt en ik krijg de rekening gepresenteerd.
Reputatie 1
Badge +2
Oja, en nu ben je aan het dweilen met de kraan open... Denk nou eens na. Werkelijk iedere klacht wat betreft een te hoog dataverbruik betreft een IPhone. Alle andere klanten (waaronder ikzelf) hebben nergens last van. Dat geeft te denken natuurlijk.

Straks gaan klanten nog beweren dat ze over hun databundel heen zijn terwijl hun toestel de hele maand niet aan is geweest.

Reageer