.

Beantwoord

Huawei E5332 gebruikt enkel 2g

  • 1 June 2014
  • 6 reacties
  • 496 Bekeken

Sinds enige tijd heb ik een MiFi en wil deze gebruiken met mijn Simyo prepaid kaart. Ik gebruik deze namelijk enkel op vakantie in Nederland en kan natuurlijk niet (meer) zonder internet :o
Nu heb ik een internetbundel erop gezet en verwacht nu snel internet, maar helaas lijkt enkel 2G aangeboden te worden. Dat werkt prima, maar is niet echt rap.
De Huawei E5332 moet ook op 3G kunnen werken.
Ik heb de verbinding thuis geprobeerd en op mijn vakantieadres, maar enkel 2G.
De dekking van KPN moet toch goed genoeg zijn.

Op een forum vond ik dat mijn sim-kaart het probleem zou kunnen zijn.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn, of wat ik fout doe?
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 June 2014, 17:01

Bekijk originele reactie

6 reacties

Staat op mijn simyo, instellingen en simkaart, internet aan?
En op je telefoon bij instellingen, mobiele netwerken ook aan?

En heb je deze pagina ook geraadpleegd?

Groet,
Friesian
Hoi Friesian,
bedankt voor je reactie.

Beide vragen kan ik met Ja beantwoorden. Toen ik bij Simyo wel een internet bundel had gekocht, maar internet nog niet op 'aan' had staan, had ik helemaal geen internet. Dat had ik al uitgevonden.
Internet werkt ook echt, maar als ik naar de instellingen van de mifi kijk dan antwoordt hij met 2G, terwijl ik er 3G zou verwachten; met een bijbehorende snelheid.

Groeten,
Johan
Hoi Johan.

Heb je de simkaart al geprobeerd in alleen de huwaei?
En roaming aanstaan?
Want Mifi is een soort alternatief wifi.

Wacht ik zie  nu dat het allebei mifi is dus geen telefoon.

Groet,
Friesian
Hoi Friesian,
Bedankt voor de tip. Inderdaad het kaartje rechtstreeks in een gewone mobiele telefoon gedaan en uitgeprobeerd. Daar is de internetsnelheid wel 3G.
Vervolgens de instellingen van die telefoon overgenomen: APN: portalmmm.nl.
Het signaal op de MiFi is vervolgens zwak, maar hij geeft wel 3G aan als snelheid en werkt redelijk.
Er is een mogelijkheid om een externe antenne aan te sluiten op de MiFi. Ik ga eens kijken of ik er een kan vinden.

Roaming staat uit, want ik heb geen zin in verassingen op mijn telefoonrekening.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten,

Johan
Hoi Friesian,
Bedankt voor de tip. Inderdaad het kaartje rechtstreeks in een gewone mobiele telefoon gedaan en uitgeprobeerd.

Roaming staat uit, want ik heb geen zin in verassingen op mijn telefoonrekening.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten,

Johan


Hoi Johan,

Ik dacht al (corrigeerde dat daarna) om te controleren moet je de kaart apart testen in en telefoon en MiFi.
Ik had eerst nog niet gehoord van het bestaan, dacht in 1e instantie misschien een verkeerde letter getypt, tot ik google gebruikte. (WiFi Lijkt op MiFi)

In ieder geval de sim is het niet, dat weet je nu. 🆒

Tot slot
Anytime anyplace anywhere. :)
(met dank aan Nena & Kim Wilde)

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Rossies, welkom op het Simyo forum!

Zo te zien heb je meteen de kracht er van ervaren; klanten die klanten helpen :o

Met alle complimenten voor Friesian, natuurlijk.

Jammer dat je nu op zoek moet naar een nieuwe/andere antenne. Kost weer geld enzo.
Voor roaming kosten hoef je overigens niet bang te zijn; dat kan niet met prepaid ;)

Tot zien op het forum!

Reageer