.

Vraag

Hoogverbruik

  • 22 October 2022
  • 1 reactie
  • 66 Bekeken

Goedemorgen Simyo,

Ik ben sinds 2016 lid bij jullie en heb geen enkele klacht ervaren in al die jaren. Tot gisteravond, waarvoor ik wel degelijk alarm wil slaan. 

Ik ben mij KAPOT geschrokken. Ik ben me van geen kwaad bewust hoe dit (zo snel) heeft kunnen gebeuren.. Ik heb gisteravond rond 18:06u een sms'je gekregen dat ik 80% van mijn bundel zou hebben verbruikt van mijn 6000MB. Ik zou dus nog rond de 1200MB over hebben. 
Vervolgens kreeg ik om 18:35u ineens een e-mail met de mededeling dat mijn simkaart geblokkeerd werd, omdat ik kosten zou hebben gemaakt van minimaal €250. Eenmaal op wifi gekeken wat het daadwerkelijke bedrag zou zijn:

Mijn bundel: €13. Kosten buiten mijn bundel: €1286,02.
Totaal €1299,02!! binnen een half uur!!

Ik betaal altijd netjes mijn maandelijkse kosten van €13 en wanneer ik een waarschuwing krijg dat mijn bundel voor 80% verbruikt is koop ik zo nodig netjes een extra MB bundel. Ik check ook regelmatig mijn verbruik om bovenstaande te voorkomen..

Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk? Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Dit enorme bedrag kan ik gewoon niet betalen.
Ik wil heel graag weten wat hier een oplossing voor kan zijn.

Ik hoor graag van u,

Met vriendelijke groet,

Sharon 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Sharon B,

Bedankt voor me bericht. Oei, ik kan me goed voorstellen dat je bent geschrokken van dit enorme bedrag en dat je dit niet bewust hebt verbruikt! Als je internet bundel op is en er wordt internet geregistreerd betaal je namelijk het buitenbundel tarief van €0,15 per mb. Waaraan dit internet is verbruik kunnen wij wegens privacy redenen niet inzien, dit meerdere oorzaken hebben. Denk bijvoorbeeld aan een software update of het synchroniseren van foto's en video's, apps die nog aanstaan op de achtergrond en noem zo maar op. Voor meer informatie hierover en om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende link met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan help ik graag verder wat betreft een vergoeding.

Groetjes,
Amy

Reageer