.

Beantwoord

Hoog verbruik na Android 13 update, wat nu?

  • 18 November 2022
  • 2 reacties
  • 42 Bekeken

Hoog verbruik op 17-11-2022. Goede middag, op 17 november heb ik plotseling een hoog verbruik van 59Mb, en dit soms meerdere keren in een minuut, en dat 23 keer tot 21:00u. Na controle moet dit een update zijn geweest van Android 13. Kunt u nagaan wat hier aan de hand is geweest. Vriendelijke groet.
 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 18 November 2022, 16:51

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7

@Lineke38 Nee, in het kader van de privacy kunnen providers alleen constateren dat er data is verbruikt, maar zij kunnen niet zien waaraan deze data zijn besteed. Gelukkig…..

Wel kun je in je eigen telefoon zien wat het dataverbruik heeft veroorzaakt. Je geeft zelf al aan dat je denkt dat dit komt door een update van het OS die je in plaats van via je WiFi-netwerk via 4G hebt binnen gehaald.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Lineke38,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat er kosten zijn gemaakt buiten je bundel!

Wij kunnen niet inzien waar je MB's aan zijn verbruikt vanwege de privacywetgeving. Wel kun je inderdaad soms in je eigen toestel terugzien waar de MB's aan zijn verbruikt zoals @RicoK zegt. Bedankt voor de informatie 😊. 

Je geeft aan dat je na controle achter de oorzaak bent gekomen. Het is belangrijk dat je updates alleen uitvoert via stabiele wifi-verbinding, dit verbruikt namelijk best wat MB's. Je geeft ook aan dat je hoogverbruik hebt. Ik wil daarom graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik wil dan graag even overleggen met onze financiële afdeling wat er mogelijk is.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer