.

Beantwoord

Hoog dataverbruik, wat nu?

  • 2 October 2022
  • 1 reactie
  • 173 Bekeken

Badge

Vandaag werd mijn dochter opeens geconfronteerd met een absurd hoog datagebruik en dientengevolge hoge kosten. Ze heeft geen enkele sms gekregen om haar te waarschuwen dat ze 80, dan wel 100% van haar data heeft verbruikt. Wel tweemaal een sms dat haar simkaart is geblokkeerd vanwege hoge kosten in korte tijd. Daarnaast heeft ze om 18:05 een e-mail gekregen met dat haar nummer is geblokkeerd omdat ze meer dan €100 had verbruikt en 13 minuten later dat ze meer dan €250 had verbruikt.
Hoe kan ze nog meer dan €250 hebben verbruikt nadat jullie haar telefoonnummer hebben geblokkeerd? Jullie geven aan dat de waarschuwings-sms in realtime worden verstuurd zodat je zelf actie kunt ondernemen, maar blijkbaar is dat hier dus absoluut niet goed gegaan. 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 3 October 2022, 14:23

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Jachaver,

Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend lastig dat er zulke hoge kosten zijn gemaakt wegens internetverbruik buiten de bundel!

Het klopt inderdaad dat wij 2 waarschuwingsberichten per sms versturen bij 80% en bij 100% verbruik van de internetbundel. Deze worden real time vanuit het netwerk verstuurd. Het is wel zo dat het verbruik in Mijn Simyo met een vertraging wordt verwerkt. Hierdoor zou het kunnen dat je eerst een mail ontvangt waarin staat dat je €100 hebt verbruikt, terwijl je eigenlijk meer hebt verbruikt. Hoogstwaarschijnlijk is de rest van het verbruik later bijgewerkt waardoor je achteraf toch de e-mail kreeg waarin staat dat je minimaal €250 hebt verbruikt.

Het is natuurlijk de bedoeling dat je onze waarschuwingssms’jes op tijd ontvangt zodat je ook op tijd actie kan ondernemen. Ik wil graag met je meekijken waar het mis is gegaan. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer en de persoonlijke gegevens (geboortedatum, adres en e-mailadres)? Ik zoek de aansluiting dan op in ons systeem en zoek dit voor je uit. Ik kijk dan ook of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer