.

Beantwoord

Hogere rekeningen uit het niets, hoe kan dit?

  • 28 August 2014
  • 1 reactie
  • 216 Bekeken

Goedemiddag,

2 maanden geleden heb ik al eens gemaild dat mijn rekeningen enorm veel hoger waren geworden, dan de gebruikelijke facturen.

Er was destijds een rekening afgeschreven van ruim € 300,-. Ik ben toen ingelogd op mijn symio en zag dat voor februari en maart bedragen zijn afgeschreven van respectievelijk € 145,- en € 184,-. terwijl mijn rekeningen daarvoor al jaren rond de € 35,- waren. Deze hogere rekeningen kon ik niet verklaren, aangezien ik mijn abonnement niet gewijzigd had en ook geen instellingen van de telefoon. Daarnaast heb ik wifi. Sterker nog, ik heb  nog een IPAD en telefoon zakelijk via Vodafone, die voornamelijk gebruikt worden voor internet.

Op de mails heb ik geen passende oplossing gekregen. Eigenlijk alleen maar oplopende ergenis van de ontwijkende antwoorden en algemene uiteenzettingen die jullie collega Esma gaf. Waarop ik aangeggeven heb dat ik andere stappen zou ondernemen. Lees rechtsbijstand. Dit heb ik door drukte en vakantie (nog) niet gedaan.

Ik kreeg voor de maand juni weer een normale factuur van € 35,-. Nu ontvang ik voor de maand juli weer een factuur van ruim € 160,- HOE IS DIT NU IN VREDESNAAM MOGELIJK????????

Doordat ik in mijn Simyo op dit forum terecht kwam heb ik wat verhalen van hoogverbruik gelezen, waarbij ik ook verhalen heb gelezen van anderen die ook ineens hoger rekeningen kregen, zonder dat de instellingen of het abonnement gewijzigd was. Dit vind ik wel herkenbaar en ik ben dus niet de enige.

Daarnaast las ik in 1 van de verhalen dat er coulance was toegepast en de extra data gecrediteerd werd. Dan betekend dit in mijn ogen dat u dit probleem erkend.

Graag zie ik alsnog een passende oplossing voor deze 4 hogere facturen om eruit te komen.

Mvg,

Gert Felix
icon

Beste antwoord door Kim 29 August 2014, 17:07

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +6
Hoi G.Felix, welkom op het forum van Simyo!

Ik kan me goed voorstellen dat wanneer er opeens meer dataverbruik plaatsvindt je je afvraagt hoe dit kan.

Helaas kan ik niet anders dan gissen wat hiervan de oorzaak is, omdat wij via het netwerk alleen gegevens krijgen over welke pakketjes verbruik wanneer zijn geregistreerd. Deze verbruiksgegevens krijgen we overigens direct via het netwerk van je simkaart.
Een ding dat zeker is, is dat het verbruik op je telefoon er is geweest, onze simkaart maakt namelijk alleen verbinding met mobiel internet wanneer daartoe de opdracht wordt gegeven door de telefoon.

Zoals hierboven aangegeven kan ik niet aangeven wat er op je telefoon is gebeurd waardoor dit verbruik is veroorzaakt, wat ik wel zie, gebaseerd op je factuur van april en juli, dat vooral af en toe in de ochtend er na 7 uur of na 10 uur opeens enorme pieken aan data verbruik zijn 😕 Misschien vindt er een automatische synchronisatie plaats, die normaliter via WiFi gebeurt, maar als het WiFi signaal te zwak is via mobiel internet gaat?

Nu kan je zelf wel achterhalen wat er qua dataverbruik gebeurt op je telefoon door middel van een datacounter app, handige tips daarvoor vind je hier. Zo'n app geeft een inzicht in welke apps en/of achtergrondprocessen voor welk dataverbruik zorgen en ook wanneer dit verbruik via mobiel internet plaatsvindt en wanneer via WiFi.

Ik vind het vervelend dat je via e-mail niet goed geholpen bent, dit is namelijk niet de manier waarop wij met onze klanten om willen gaan. In dit soort gevallen bieden wij onze klanten inderdaad een eenmalige coulance, omdat wij ook begrijpen dat het niet de bedoeling is geweest van klanten om dit soort hoge kosten te maken, maar niet omdat deze kosten onterecht zijn, want het verbruik is er geweest.

Maar nu ben ik even verder op onderzoek gegaan en nu is er in jouw geval toch echt iets anders aan de hand. Ik zie namelijk dat de optie "Internet op je mobiel 7 Mbps / MMS" vanaf 13-7-2012 uit heeft gestaan op Mijn Simyo. Om de één of andere reden is dit niet goed op het netwerk verwerkt, waardoor het met je aansluiting toch mogelijk is geweest om gebruik te maken van mobiel internet. Dit had echt niet mogen gebeuren en daarom zullen we de kosten voor je gaan vergoeden, omdat je eigenlijk helemaal geen verbinding had moeten kunnen maken met mobiel internet.

Ik heb zojuist even telefonisch contact met je gehad en afgesproken dat ik je maandag om 12.00 uur hierover terugbel.

Reageer