.

Beantwoord

Hoge kosten bij Simyo door buiten de bundel verbruik. Wat kan ik hier tegen doen?

  • 7 October 2021
  • 1 reactie
  • 142 Bekeken

Badge

Helaas was het voor mijn dochter niet duidelijk dat de bundel 4G op was en heeft ze in zeer korte tijd een enorme hoeveelheid extra data verbruikt buiten de bundel (met name door TikTok). Er ligt nu een rekening van €163,- buiten de bundel, dat is wel erg gortig…. Is daar nog iets aan te doen? En is het mogelijk om dataverbruik automatisch uit te zetten zodra de bundel op is? Hoor het graag, bij voorbaat dank!

icon

Beste antwoord door Veerle 8 October 2021, 13:38

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +2

Hoi Cejezed,

Dankjewel voor je bericht en welkom op het Simyo forum! Ik kan me voorstellen dat die rekening enorm schrikken is geweest. 

De kosten voor buitenbundel verbruik liggen erg hoog. Bij Simyo maken we helaas geen gebruik van een dataplafond en dus is het aan de klant zelf om de mobiele gegevens uit te zetten op het moment dat je bundel op is. Deze databegrenzing is dus ook niet in te stellen. Ik weet wel dat je met een android toestel wat extra waarschuwingen kan instellen op het moment dat je buiten de bundel aan het verbruiken bent. Via deze link kan je hier wat meer over lezen. Ook is deze blog handig om te door te nemen om het risico op hoge kosten sterk te verlagen. 

Omdat wij die begrenzing niet hebben, sturen wij als provider twee waarschuwings sms'jes bij 80% en 100% van de bundel. De app loopt niet altijd gelijk met je daadwerkelijke verbruik, maar deze sms’jes zijn leidend. Zet direct de mobiele 4G uit op het moment dat je het sms’je van 100% ontvangt. Op die manier voorkom je deze hoge kosten.

Tiktok is een app die veel mb's verbruikt. Niet alleen door het kijken van filmpjes, maar ook door het laden van alle filmpjes die op de startpagina staan op het moment dat je de app opent. Als je een wat kleinere bundel hebt, dan zou ik óf de bundel verhogen óf tiktok alleen via WiFi gebruiken.

Ik zou wel graag nog even met je meekijken naar de aansluiting voor een eventuele tegemoetkoming. Zou jij mij een privé bericht willen sturen via deze chat? Dan kan ik je daar om wat persoonlijke gegevens vragen.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,

Veerle

Reageer