.

Vraag

Hoeveel mb's verbruikt navigeren in de auto?

  • 19 August 2022
  • 12 reacties
  • 541 Bekeken

Badge

Hoeveel mb's gebruik ik bij navigatie via de telefoon in de auto?


12 reacties

HoiHoi @Jacques J 

Dat valt reuze mee.  Persoonlijk gebruik ik graag Waze.  In het verleden ook HereWeGo maar dat is verslechterd na een upgrade.  En bij Google Maps kun je kaarten off-line opslaan wat verschil maakt. 

 

Meer INFORMATIE

 

Reputatie 7

Hier een ‘Happy Wazer’ 😊. Nee zonder dollen. Met CarPlay gebruik ik met name Waze, zo nu en dan Apple Kaarten en bij hoge uitzondering Google Maps, dit omdat ik de stem niet om aan te horen vind en de layout om te huilen vind, maar dat terzijde en is mijn persoonlijke mening 😉.

Ik ben vandaag terug gekomen van twee weken Zeeland. Regelmatig wat dagtrips gemaakt en sowieso doe ik standaard Waze aan als ik in de auto stap. Zojuist eens gekeken wat Waze deze maand tot nu toe aan data heeft verbruikt. Dat zijn wel geteld 181 MB’s. 

Naar mijn mening valt het met het datagebruik sterk mee.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jacques J,

Bedankt voor je bericht. Dat is een goede vraag! Ik zie dat @Friesian en @RicoK al de juiste informatie met je hebben gedeeld, bedankt heren! Google Maps verbruikt ongeveer 10 MB per half uur. Hoeveel MB's Google Maps precies verbruikt hangt af van hoeveel wegen en steden er gedownload moeten worden om de route te bepalen. Kleine tip: deze informatie kan je ook altijd terugvinden via Google 😊!

Groetjes,
Amy

Amy schreef :

Hoeveel MB's Google Maps precies verbruikt hangt af van hoeveel wegen en steden er gedownload moeten worden om de route te bepalen. 

Daarom zeg ik ook offline kaarten opslaan (downloaden). 🙂

Reputatie 7

@Friesian Hoe is het dan gesteld met de realtime verkeersinformatie? Volgens mij krijg je bij een gedownloade kaart ook geen alternatieve routes meer gepresenteerd bij een calamiteit of file. Althans, dit is mijn gedachtegang. Ik heb dit niet kunnen vinden.

Klopt,  dat is de andere kant van het verhaal.  Maar als je een aantal kaarten hebt opgeslagen dan volg je de aanwijzingen op de tijdelijke verkeersborden en de navigatie herstelt zich dan wat gemakkelijker. Maar omdat dat meestal dan tegenvalt werk je eerder online of je kiest een andere Maps zoals bij een Flitsmeister,  Waze bijvoorbeeld.  De keuze is reuze. 

Reputatie 7

@Friesian Net wat je zegt. Om die reden ben ik thans een ‘happy wazer’. 

Flitsmeister wordt vaak ‘er naast’ gebruikt. Dit heeft zeker voordelen, maar ook een groot nadeel. Omdat FM óók gebruik maakt van de GPS in de telefoon en er dan dus feitelijk twee apps met gebruik van GPS actief zijn, is het daardoor een grote batterijslurper. Zelfs zo sterk dat de voeding in de auto niet altijd de telefoon voldoende kan bijladen. Wel iets om rekening mee te houden bij gebruik bij grote en lange ritten.

Ik heb als combinatie  op de telefoon Waze. Maps en HereWeGo een beetje. HereWeGo was eerst veel beter. 

Wat betreft offline kaarten opslaan ik heb een voorkeur voor Android,  mocht dat nog niet bekend zijn bij de Appleflappers. Bij instellingen Maps SD kaartje gekozen als opslaglocatie. 

@Friesian Net wat je zegt. Om die reden ben ik thans een ‘happy wazer’. 

Omdat FM óók gebruik maakt van de GPS in de telefoon en er dan dus feitelijk twee apps met gebruik van GPS actief zijn, is het daardoor een grote batterijslurper. 

​​​@RicoK 

Wanneer ik FM ernaast heb en/of HereWeGo  heb ik. Ingesteld machtiging locatie alleen waneer de app wordt gebruikt. 

Reputatie 7

@Friesian Als je tegelijkertijd FM en een nav app open hebt staan dan gebruik je deze toch beiden?

Zodra je FM met een nav app open hebt staan maken beide apps gebruik van GPS. Hierdoor kan er dus een aanslag worden gepleegd op de accu, omdat GPS wel de grootste batterijvreter is.

Dat heb ik dus nooit. 2 navi open. 

  Zou ik zeggen dat heb ik nooit niet,  was het een dubbele ontkenning. 😅

Reageer