.

Beantwoord

Hoe kan VoLTE & VoWifi geactiveerd worden voor mijn toestel?

  • 27 November 2022
  • 7 reacties
  • 212 Bekeken

Beste Simyo,

 

Kunnen jullie VoLTE en VoWifi voor meer toestellen activeren dan in deze lijst?

Mijn Asus Zenfone 8 heeft de instellingen goed staan, en het werkt bij andere providers.

Waarom niet bij Simyo?

Dank!

 

Mvg

icon

Beste antwoord door Bartels 19 March 2023, 12:38

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Die lijst is achterhaald en wordt niet bijgehouden. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Bartels,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je deze opties niet werken! Het klopt dat de lijst niet wordt bijgehouden @wimj12, bedankt voor je reactie! Eigenlijk omdat bij nieuwe toestellen deze functie standaard moet werken wordt de lijst niet bijgehouden. Ik heb even gezocht op Asus Zenfone 8 en voor zover ik kan vinden is dit toestel vrij nieuw! (2021). Ik heb even meegekeken op je aansluiting en ik zie dat je een wat verouderde simkaart hebt waardoor dit wellicht niet wil lukken. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik je graag een nieuwe simkaart op! 

Groetjes,
Amy

Allereerst dank Amy voor de snelle reactie en toezenden vd nieuw simkaart!

Ik heb wat verder geprobeerd, en gezocht:

- bij veel providers werkt het al, maar bij KPN/Simyo/etc nog niet, dan is het natuurlijk een discussie of dat aan Asus of aan KPN ligt...

  • dit kreeg ik terug vd (overigens ook snel reagerende) Asus NL support:

    Betreft het probleem met VoLTE /Vowifi met Simyo/KPN is inmiddels bekend en word daaraan gewerkt aan een oplossing, naar verwachting zal in kwartaal 1 hiervoor een update worden uitgebracht.

    Dus nog even wachten, dan moet het standaard werken via een update van Asus/KPN.


    - voor andere providers kun je het nu al zelf aanzetten via een code:
    *#*#3642623344#*#*
    (= *#*#enhanced4g#*#* ;) )
    Hierna zie je de VoLTE /Vowifi opties bij de instellingen

    Checken kan met:
    *#*#4636#*#*
     
Reputatie 1

Hi @Bartels 
Ik heb inmiddels van ASUS gehoord dat VoLTE waarschijnlijk met een update  in Q2 (2023) mogelijk wordt gemaakt.

gr. Hans

En daar is de Asus-update!

https://zentalk.asus.com/t5/release-notes/230310-zenfone-8-8-flip-ww-eu-ru-33-2010-2010-269-android-13/ba-p/361783

 

Dit is de VoLTE en WifiCall update; ik heb nu beide icoontjes in mijn scherm.
:)

Reputatie 1

Top.

Bij mij werkt het nu ook.

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor het delen @Bartels 😊!

Reageer