.

Beantwoord

Extreem hoge kosten door data buiten bundel, wat nu?

  • 23 November 2022
  • 1 reactie
  • 91 Bekeken

Hoi.

 

Vanochtend deed mijn wi-fi verbinding het niet zo goed, dus zette ik mijn mobiele gegevens aan om dat even te voorkomen. IK ben echter voor een paar uur vergeten om mijn connectie terug te zetten naar de wi-fi, en nu zit ik met een rekening van meer dan 800 euro.

Ik ben een student, en ik ben niet financieel in staat om dit te incasseren. Ik snap dat je niet zomaar buiiten bundel video’s kan kijken, en dat ik twee sms’jes heb gekregen om me te waarschuwen, maar die smsjes verschijnen niet als melding op mijn telefoon. Ik had dus niet door wat er aan de hand was totdat het al veel te laat was. Ik snap dat ik wat extras zou moeten betalen maar 800 euro heeft voor mij ernstige consequenties. Ik smeek jullie om een uitzondering, regeling, of iets wat mij zou helpen, want ik kan me niet bevattten dat ik 3 maanden aan huur kwijt ben door een ochtendje niet op te letten.

icon

Beste antwoord door Roeqajja 24 November 2022, 11:42

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Mart06,

Bedankt voor je bericht. Jeetje, wat erg dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt buiten de bundel! Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent.

Zodra je internetbundel op is, sturen wij 2 waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je bundel. Ik raad aan om in het vervolg goed op deze sms’jes te letten! Hierin vermelden wij dat je €0,15 cent per MB betaald zodra je internetbundel op is en dat je het best verder via wifi kunt internetten of MB's bijkopen via Mijn Simyo. Op onze website hebben wij eventueel een blog met databesparingstips, misschien komt dit van pas in de toekomst.

Uit je bericht begrijp ik dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Ik kan begrijpen dat het een keer mis kan gaan en wil daarom graag met je meekijken wat er mogelijk is. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan pak ik je aansluiting erbij en overleg ik meteen even met de financiële afdeling of wij je éénmalig tegemoet kunnen komen.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer