.

Beantwoord

Buiten bundel extreem hoog tarief, hoe kan dit?

  • 30 July 2022
  • 6 reacties
  • 147 Bekeken

Ik ben de zoveelste klant (heb het forum bekeken), die wat mij betreft gewoon wordt beetgenomen. 
Vanwege uitval van de wifi thuis is mijn dochter van 17 doorgegaan op haar mobiel.
En daardoor in enkele dagen voor ruim 180 Euro kosten gemaakt.
Gek dat zodra je buiten je bundel in NL bent binnen een tijdbestek zomaar 180 Euro lichter bent.
Stop gewoon met deze bullshit en haal dit uit je business model met die 0,15 Euro per Mb buiten de bundel.
Dit is gewoon echt niet ok, en riekt naar misbruik.
Ik voel me hier door echt beetgenomen en verwacht echt een normale tegemoedkoming. 

icon

Beste antwoord door Seren 1 August 2022, 15:44

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Je bent inderdaad niet de eerste, en ook niet de laatste vrees ik.

Heb je de 80 en 100 procent berichten ontvangen?

Wat je nu in ieder geval moet doen is voorkomen dat dit nog een keer gebeurt,

door een datamanager te instaleren zodat je toestel blokkeert als je aan je maximum zit.

In Android toestellen zit dat ingebouwd, op iPhone moet je een App installeren.

Moderators zijn niet actief hier in het weekend, maar daarna zullen ze reageren.

 

https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/

Het nadeel van een datamanager app is dat die veelal een waarschuwing geeft maar geen blokkade zoals bij Android. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Elissa_dewaard,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je schrikt van zo'n hoge rekening. Het is niet onze bedoeling geweest om jou het gevoel te geven dat wij je in de beet hebben genomen. Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% van de internetbundel. Heeft jouw dochter deze gezien? In het laatste sms'je word ook geïnformeerd over de buitenbundel tarieven. Het is misschien verstandig om jouw dochter op de hoogte te brengen van deze sms'jes zodat ze in het vervolg goed let op deze sms'jes. Ik adviseer haar om het internet tijdig uit te zetten zodra ze een waarschuwing sms’je ontvangt. Zo voorkomt ze dat er hoge kosten buiten de bundel worden gemaakt. Wellicht is het ook handig om via haar toestel een datalimiet in te stellen. Zo voorkom je dat ze meer MB’s verbruikt dan ze heeft. Voor meer informatie verwijs ik je naar deze pagina: Datalimiet

Misschien is het ook goed om te achterhalen welke app(s) zoveel MB's hebben verbruikt. Wij kunnen wegens de privacy wetgeving niet inzien waaraan het internet is verbruikt. Dit kun je gelukkig wel altijd achterhalen in haar toestel. Voor meer informatie verwijs ik je naar deze blog: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Ik wil je vragen om mij een privé bericht te sturen met het 06-nummer en de persoonlijke gegevens. Dan kijk ik met jou mee op de aansluiting. 

Thanks voor het reageren @Friesian en @wimj12!

Groetjes,
Seren

Ik ben dus laatst ook over mijn bundel heen gegaan, maar ik kreeg pas de dag voor dat mijn bundel afgelopen was een SMS van simyo dat mijn bundel op was dus ik heb daarom 7 dagen zonder te weten dat ik over mijn bundel heen ben gegaan en daarom is mijn bedrag nu 224 euro ik vind absurd want ik kreeg niet optijd een melding van 100%

 

Ik zou zeggen, zet in je profiel de gegevens zoals in mijn handtekening. En….deze tips.  Zelf monitoren voorkomt veel.

 

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/de-telefoonrekening/onbewust-over-uw-internetbundel-heengaan-voorkom-hoge-rekeningen

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Stef Blom,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! Als ik kijk naar het verbruik en de waarschuwing sms'jes zijn deze wel op tijd verstuurd. 

Als de internetbundel op is maar het internet blijft direct hierna doorlopen kunnen er al snel kosten ontstaan. De eerste waarschuwing sms hebben wij echter al verstuurd op 19 juli. Heb je deze voorbij zien komen? Hierin geven we aan dat dit internetbundel voor 80% is verbruikt. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even wat ik voor je kan betekenen. 

Bedankt voor je reactie @Friesian!

Groetjes,
Amy

Reageer