.

Beantwoord

Blokkering LowCall door internet, wat moet ik doen?

  • 16 August 2014
  • 1 reactie
  • 286 Bekeken

Sinds begin augustus heb ik een samrtphone. Ik probeerde toen een internetbundel te kopen maar omdat ik een oud LowCall-klant ben, was dat onmogelijk. Heel vreemd. Sinds vandaag is opeens mijn telefoon afgesloten. Toen ik wilde bellen kwam de boodschap: uw abonnement is om administratieve redenen stopgezet. Zonder verdere voorafgaande berichtgeving, hetgeen natuurlijk echt bijzonder KLANTONVRIENDELIJK is. Toen ik inlogde bleek opeens dat ik op 12 augustus voor ruim EUR 121 had geïnternet, wat wellicht de reden is van de blokkade. Maar was wel netjes geweest om mij daar vooraf over te informeren, in plaats van zomaar mijn telefoon te blokkeren. Overigens was dat internetten geheel per ongeluk gegaan want, vanwege het feit dat ik geen bundel kon kopen, gebruikte ik alleen internet via wifi. Zomaar voor zo'n bedrag internetten is natuurlijk ook nooit de bedoeling geweest en ik vind het ook onbegrijpelijk dat daar dan geen automatische blokkade opzit om te voorkomen dat je rekening onbewust zo enorm oploopt. Vraag: hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer kan bellen? Waar kan ik een klacht indienen over die rekening voor het onbewuste internet-gebruik en hoe kan ik bij Simyo (als oud LowCall-klant) wel een internet-bundel verkrijgen of moet ik dan naar een andere, meer klantvriendelijke, provider overstappen..............
icon

Beste antwoord door Charlene 18 August 2014, 15:49

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +8
Hoi M. Smartphone,


Welkom op het forum :)
Goed dat je dit komt vragen. Ik zie dat ik een en ander wat beter aan je uit moet leggen.
Jij hebt inderdaad een voormalige LowCall aansluiting. Die aansluiting zit heel anders in elkaar dan een Simyo abonnement.

Voor LowCall bestaan er geen internetbundels. De eerste MB betaal je €0,10 per 100 kB. Dan, tot en met de 10de MB is het gratis. Daarna betaal je weer €0,10 per 100kB. Dat is inderdaad best een kostbaar tarief.
Destijds ging internet nog niet zo snel, en verbruikte je dus lang niet zo veel als tegenwoordig met de huidige smartphones en het snellere 3G netwerk. De huidige Simyo internetbundels passen beter bij modern internet gebruik. Jij hebt nu ongeveer 130 MB verbruikt. Daardoor heb je een behoorlijk bedrag opgebouwd. Alle LowCalltarieven vind je hier.
Op LowCall aansluitingen kon jij destijds een limiet instellen, weet je nog? Die limiet heb je door het gebruik van internet bereikt, en zo is er een blokkade op je aansluiting gekomen. Dat je daar geen bericht over hebt gekregen is inderdaad niet zo handig. Bij inloggen op Mijn Simyo is wel te zien wat er aan de hand is. Je ziet daar staan: Bellimiet verhogen. Wanneer je daar op klikt kun je zien hoe hoog je limiet nu is. En door de limiet te verhogen, kun je er weer voor zorgen dat je aansluiting gedeblokkeerd wordt.

Op 4-8-2014 heb je de optie Internet op je Mobiel aangezet op Mijn Simyo. Vanaf toen is het mogelijk geweest om internet te gebruiken via het 3G netwerk. Je toestel heeft er bij het verbruik op Mijn Simyo voor gekozen om dat via de simkaart te laten verlopen. Anders was het niet op het netwerk geregistreerd. Wanneer je die optie weer uitschakelt, dan is internetgebruik via de simkaart niet meer mogelijk. Je kunt dan nog prima via Wifi op internet, maar voorkomt kosten als die je nu hebt gehad.

Wanneer je gebruik wilt maken van de bundels zoals ze bij Simyo sim only voorkomen, dan stap je over naar een Simyo sim only aansluiting. Hier lees je hoe je dat het beste in orde maakt.

Omdat ik uit je berichtje snap dat jij daar allemaal niet van op de hoogte was, wil ik je eenmalig tegemoet komen in de internetkosten. Ik zal je internet verbruik daarom kwijtschelden, en een bundel van 200 MB in rekening brengen. Dan betaal je € 5,- in plaats van de €121,51 die er nu gerekend is. Daarmee is je aansluiting ook weer gedeblokkeerd.

Ik hoop dat dat de schrik wat wegneemt.

Laat je het hier weten, als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Charlene

Reageer