Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Bericht bij overschrijden internet bundel .

  • 25 maart 2013
  • 26 reacties
  • 2247 Bekeken

Badge
  • Actief Simyaan
  • 53 reacties
Wordt er nu wel of niet een bericht verzonden bij mogelijk overschrijden internetbundel.
icon

Beste antwoord door Wayne 26 maart 2013, 14:27

Welkom op het forum Beko,



Zoals RicoK aangeeft is het zo dat er, indien na verwerking van jouw verbruiksgegevens blijkt dat je 75% of 100% van jouw internetbundel hebt verbruikt, een waarschuwings-sms wordt verstuurd.



Simyo Tringg klanten ontvangen nog geen bericht.
Bekijk originele reactie

26 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo,

Ik heb nu een bericht gekregen dat ik 75% van mijn 1000 MB bundel heb verbruikt.
Alleen als ik bij mijn simyo kijk zie ik staan dat ik pas 161 van de 1000 MB heb verbruikt.
Gaat dit dan wel goed?

mvg,

Samantha


Hoi Samantha88,

Ondanks dat wij gegevens inderdaad met een vertraging verwerken, zou dit niet mogen kloppen. Het verbruik op je persoonlijke pagina loopt gelijk met het systeem welke ervoor zorgt dat er een sms en email wordt gestuurd. Is het mogelijk dat je nog 161 mb resterend hebt? Je ziet namelijk op je persoonlijke pagina altijd je resterende mb's staan.

Groetjes,

Alex
Reputatie 6
Badge +9
Helaas hobbelt de gegevensverwerking in je Mijn Simyo achter de actualiteit aan. Ik raad je aan om een goede data verbruik app te installeren. Deze werken wel actueel. Simyo zal de werking van dat soort Apps niet garanderen. Ik zou zeggen; gewoon doen.
Badge
Hallo,

Ik heb nu een bericht gekregen dat ik 75% van mijn 1000 MB bundel heb verbruikt.
Alleen als ik bij mijn simyo kijk zie ik staan dat ik pas 161 van de 1000 MB heb verbruikt.
Gaat dit dan wel goed?

mvg,

Samantha
Reputatie 3
Badge +9
Beste Beko,

Goed om te horen dat er een uitkomst is die voor beide positief te noemen is. Uiteindelijk is dat we het liefst willen.

Had je nu wel of niet een overschrijding van je bundel op het einde van de maand?
Badge
Aan alle mensen die hebben meegedaan aan de doormij gestarte discussie betreffende de afwijkende eindgegevens op de statIstieken verbruik en facturatie op de Simyo site. Daarbij zit ook de meldingen bij het bereiken van de komende eindstand van de bundel. Waar uiteindelijk dit geheel voor is gestart.
Na diverse langdurige discussies kan ik jullie mededelen dat wij, Simyo en ik, enkele dagen geleden tot een uitkomst zijn gekomen die naar mijn weten voor beide partijen positief mag worden genoemd.
Zeker wil ik Alex hierbij vermelden en bedanken, in mijn ogen is hij de persoon geweest die aan bovenstaand geschil de "boost" heeft gegeven.
Beide proklemen worden hersteld.
Wat de eerste kwestie betreft, deze zal verbeterd worden zodat verschil wat betreft de statistieken over gebruik tov facturatie op de Simyo site tot het verleden behoren. Hierdoor ontstonden onduidelijkheden waardoor men uiteindelijk niet meer wist hoe het uiteindelijk precies zat. Wat betreft het niet ontvangen van een waarschuwingsbericht bij het bereiken van het laatste gedeelte van de bundel .
Hier gaat het erom op welke datum het contract is afgesloten.
Dit doet zich hoogwaarschijnlijk voor als men een oud Simyo contract heeft. Dan blijkt zich het probleem aan te dienen dat men geen waarschuwingsbericht ontvangt. Hierbij zal getracht worden dit op korte termijn te verbeteren.
Al met al wil ik allen danken die aan deze discussie hebben meegewerkt uiteindelijk zijn enkele manco's rechtgezet.
Reputatie 3
Badge +9
Beko,
Ik zou het op prijs stellen als je ons informeert over de voortgang en/of oplossing. Je mag ook een pm sturen..
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Beko,

Ik heb je aansluiting + screenshot gezien. Ik heb je een privé bericht gestuurd met de vraag om je inlog gegevens.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik heb de kwestie toch nog even bij klantenservice van Simyo voorgelegd, al had ik hier al weinig vertrouwen in.
Terwijl het duidelijk op de indertijd bijgevoegde gebruiks site te zijn is kwamen zij met het volgende antwoord,
Hier kan je het mee doen.
En als je dan toch nog wilt reclameren krijg je een doorlink naar een pagina en daar staat dan dat je casenummer onbekend of verouderd is.


Saadia (Simyo Nederland)
13-Apr 15:23 (CEST)

Beste J. Kooger,

Uit onze gegevens blijkt dat u uw 500 mb voor de maand februari volledig heeft verbruik.
Simyo verwerkt de verbruiksgegevens een aantal maal per dag. Dat betekent dat er soms grotere hoeveelheden gegevens ineens verwerkt worden.
Als gevolg hiervan kan het zijn dat het aantal resterende belminuten opeens heel hard gedaald is of dat u over uw bundel bent heengegaan. Het verbruik dat op 27 februari heeft plaatsgevonden is op 1 maart verwerkt. Op 28 februari is er nog verbruik geweest en een gedeelte hiervan is gerekend tegen de buitenbundel tarieven.


Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Saadia

Wij hebben hiermee uw bericht over "Correctie foutieve berekening internetgebruik ." met nummer #434059 behandeld en menen het ticket te kunnen afsluiten. Wij denken dat uw issue is opgelost of de klacht is afgehandeld. Indien u het hier niet mee eens bent, kunt u het ticket eenvoudig heropenen via de link hieronder:
https://support.simyo.nl/tickets/434059

U vindt uw antwoorden sneller in onze kennisbank: https://support.simyo.nl/
Reputatie 1
Badge +2
Ik ben door deze kwestie toch wel geschrokken. Simyo handelt (zo lijkt het) op een KPN onwaardige wijze.

Het wordt hoog tijd dat de Simyo app beschikbaar is. Maar ja, als de forse vertraging in het zichtbaar maken van het actuele verbruik blijft bestaan (en dat blijft het) dan zal de app niet veel kunnen verbeteren op dit punt.

Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik heb zo mijn bedenkingen over het technische systeem van Simyo.

Hoe vaak leest je niet dat de simkaart gereset is om problemen te verhelpen. Ik heb in al die jaren bij KPN nog nooit gehoord of ervaren dat de simkaart gereset moest worden.

Ook heb ik het al een aantal keer gehad dat wanneer je op je persoonlijke Simyo pagina de optie bellen naar servicenummers activeert, je niet direct naar servicenummers kunt bellen. Hier ging toen een paar uur overheen. Hetzelfde geldt voor de optie internet gebruiken. Zeer onhandig natuurlijk.

Al met al een aantal verbeterpuntjes voor Simyo. Ik vrees echter dat door financiële motieven bepaalde zaken zijn zoals ze zijn.
Badge
Martijn je kunt het nu zelf zien en anderen ook.
Er is absoluut geen bundel wijziging geweest.
Ik zelf bel weinig zoals je kunt zien ik wordt gebeld.
Zodoende heb ik een 100 minuten beltegoed en een 500Mb internet bundel.
Zoals je ziet is doormij 482mb internet gebruikt maar als je dan mijn afrekening ziet moet ik zowat €5,00 bijbetalen wegens overschrijding van mijn tegoed.
Iedereen kan het nu zelf zien dat er gewoon met twee maten wordt gemeten door Simyo.
Weten jullie wat ik nu zo jammer vindt, er is nu al op het forum geruime tijd verkeer over en weer maar waarom tot nu toe geen enkele reactie van Simyo zelf.
Hoogstwaarschijnlijk weten zij hier geen ander antwoord op dan dat zij gelijk moeten geven en dan wordt zogezegd de kop in het zand gestoken.
Ik zou niet meer weten wat ik nog toe moet voegen, er is nu toch duidelijk doormij aangetoond dat er iets niet juist is.
Ik kan alleen maar zeggen, controleer jullie bel en internet gebruik heel goed op de eind afrekening van Simyo.
Reputatie 3
Badge +9
Is je bundel is niet gewijzigd?
Anders is dit wel heel opmerkelijk !
Badge
Hier de doorverwijzing van mijn Simyo pagina waar alles betreffende het bovenstaande staat.
http://db.tt/8xVgKdSU
Badge
Beste Martijn het gaat er niet om hoe goed of slecht app's van derden werken.
Dat is op dit moment niet eens meer van belang.
De vraag is of Simyo de juiste Mb berekend, en dat bewijs leveren zij nu zelf.
In de Simyo site geven zij op "mijn Simyo" netjes in grafieken weer wat het verbruik is van alles wat geleverd is in de laatste maanden.
Tevens geven zij ook in grafieken weer wat de contractant verschuldigd is. Als ik de maand Februari neem dan staat in de afrekeningsgrafiek netjes in de oranje balk €10,50, dat is de 500Mb bundel á €7,50 plus €3,00 voor 100 belminuten. Daar boven op staat een rode balk á €4,84 voor het teveel Mb's.internetgebruik.
Maar als ik dan naar de verbruiksgrafiek ven de Mb's internet kijk dan staat deze op 482 Mb.
Dit allemaal op een site netjes naast elkaar.
Dit betekent dat het internetgebruik binnen de bundel van 500mb valt, dus geen oververbruik van de internetbundel in betreffende maand.Dus niets bijbetalen, het is gewoon €10,50 voor 100 belminuten en 500 Mb internet.
Leg mij dit Kafka verhaal eens uit. Ik zie hier duidelijk dat Simyo niet juist afrekend.
Het ergste vindt ik dat het vertrouwen wordt geschaad en daar moet je dan een jaar mee door een deur.
Als laatste zeg ik, Simyo bekijk nu zelf eens naar deze uitleg en bereken nu eens wat er echt verbruikt is.
Reputatie 3
Badge +9
Er kunnen wel afbeeldingen worden toegevoegd aan deze site. Eerst even op een claud oid zetten.
De Simyo app haalt de info van de site dus om het even.
Een app die je installeerd van derden die kijkt echt naar wat er verzonden wordt door je 3g verbinding. Dat wil niet zeggen dat deze apps alles zien en/of registreren. Het geeft in mijn ervaring wel een zeer goede indicatie.

p.s. ik denk dat de waarschuwing voor mogelijk niet realtime gebeurd. Maar waarschijnlijk bij update van de hele bundel. Misschien kan een mod dit beter uitleggen waneer de melding verschijnt.
Badge
In antwoord op KPNFreak,
Wat de snelheid betreft heb je zeker gelijk.
Het verbaasd mij tevens de KPN sneller internet levert, dit terwijl Simyo een dochter van KPN IS.
Maar nu is hier iemand op het bedrijf die een KPN sim only internet via AH heeft. Dit werkt met internet tegoed in €'s.
Deze had een tegoed van € 50,00 tegen €0,06 p/Mb, hij verbruikte 32 Mb zijn tegoed daalde naar maar liefst €19,98. Na vele mails geen oplossing.
Dus bij KPN gaat het ook wel eens mis. Maar het zijn allemaal duidelijke kwestie's alleen deze worden zo slecht afgehandeld.
Wat niet eens afgehandeld.
Ik heb altijd geleerd zorg voor tevreden klanten en zorg voor wederzijds vertrouwen.
Het is toch een ramp als je constant met app's je gebruik in de gaten moet houden en op het eind van de rit hier niets aan hebt want opgelost wordt er niets. Het is treurig.
Badge
Alex dat is juist wat je vermeldt over de app's, maar zullen deze dan zoveel afwijking hebben t.o.v. de Simyo app. Welke volgens mij niet bestaat voor de Nederlandse gebruiker.
Ik heb zelfs de Duitse geprobeerd te gebruiken maar dat lukte niet. Maar om niet van het verhaal af te wijken het volgende,
Ik hoop echt dat jij mij kunt helpen.
Als ik op mijn privégedeelte van de Simyo site ga staat daar duidelijk dat ik 482 Mb verbruikt heb in de maand Maart, dit met een bundel tegoed van 500 Mb.
Dit houdt voor mij in dat ik binnen mijn bundel tegoed van 500Mb ben gebleven.
Ik heb daardoor ook volgens mij geen mail cq SMS ontvangen betreffende overschrijding.
Maar als ik dan naar mijn verbruikskosten kijk heb ik in dezelfde maand Maart een overschrijding van mijn bundel van €4,84,een eindbedrag van €15,34 in plaats van het bundelbedrag van €10,50.
Nu is mijn vraag, op dezelfde site staat dus een verbruik van 482 Mb maar een buiten de bundel overschrijding van €4,84.
Het is zo zonde dat er geen Jpeg's toegevoegd kunnen worden anders kun je het zo zien.
Kwam ik hier nu maar eens uit.
Reputatie 1
Badge +2
Ja Beko, daar kun je het dan mee doen.

Ik gebruik geen internetbundel van Simyo meer, maar data van KPN. Ik kan je vertellen: een verademing. Realtime inzicht in je dataverbruik middels app, maar ook de MB meter werkt feilloos en komt overeen met het feitelijke verbruik. Zo kan het dus ook.

Doordat ik een dualsim toestel heb kan ik dit doen. Had nog een tabletabonnement van KPN lopen. Tablet gebruik ik alleen thuis met Wi-Fi en daarom het simkaartje in mijn mobiel. Snelheid is nog hoger ook dan Simyo.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Beko,

De datameters welke je gebruikt zijn geen officiële Simyo apps. Voor de exacte datameting raad ik je daarom aan om het verbruik op je persoonlijke pagina in de gaten te houden. Simyo zal zelf een eigen app uitbrengen waarmee je je bel/sms en data verbruik kunt bekijken.

Groetjes,

Alex
Badge
In reactie op Martijn,
Je hebt volkomen gelijk maar dan moet je wel teveel gebruiken.

Volgens 3 software programma's en zelfs volgens de website van Simyo heb ik dat niet.
Het verbruik is 482 Mb bij een bundel van 500 Mb.
Maar er wordt doodleuk een te hoog verbruik gefactureerd .
Als ik zou reclameren dan krijg je een antwoord van "het is in de laatste uren plaatsgevonden".
En daar mag je het dan mee doen.
Maar het blijft mij dan bevreemden dat dan alle programma's, zoals Mijn Gebruik KPN, Datalimet,Bundels en waarschijnlijk ook Whatsdog, het fout zouden doen.
Maar dat Simyo zelfs het juiste verbruik aangeeft 482 Mb, bevreemdt het mij dat men een buiten de bundelverbruik factureerde.
Tot nu toe heb ik nog geen enkel duidelijk antwoord hier op gevonden.
Ik weet haast zeker als ik reclameer dat het antwoord is "dit heeft in de laatste uren plaatsgevonden".
Daar mag je het dan mee doen, maar leg mij eens uit dat er tot op heden een verschil in de facturatie is en de site.
Tot op heden is mijn vertrouwen en zeker met mij meerdere geschaad.
Reputatie 3
Badge +9
Ikzelf gebruik Watchdog, deze kan ook een melding geven bij bijvoorbeeld zeg: 95%.
Ook geeft dit programma aan welke app data verbruikt en hoeveel.
Badge
Bedankt voor jullie antwoord.
Ik begrijp nu wat er bedoeld wordt. Maar waarom werkt dat niet automatisch op het dataverbruik. Dat moet zeker kunnen.
Wat mij dan toch nog bevreemd dat in Mijn Simyo de verbruiksmeter op 481 Mb stond op het afsluiten van Februari en dit was tevens in Bundels ( data gebruiksmeter ). Op de KPN verbruiksmeter staat 481,2 Mb. Uiteindelijk de leverancier.
Dan vraag ik mij af hoe er gemeten wordt. Reclameren zal geen zin hebben, het zal een welles niettes verhaal worden.
Toch maar eens kijken wat er overmorgen uitkomt.(eind maand Maart).
Uiteindelijk is en blijft
het een vertrouwens kwestie.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Beko,

De reden dat je de sms niet hebt ontvangen is het feit dat het verbruik dat de bundel heeft overschreden in maart verwerkt is. Op dit moment was jouw nieuwe bundel reeds in gegaan en zou de inhoud van de sms niet overeen komen met de werkelijkheid.
Reputatie 7
Over welke periode gaat het hier? Ben je pas Simyo abonnee en heb je voordat je nummer werd overgezet data verbruikt? In het laatste geval heb je data buiten-de-bundel verbruikt. Het buiten-de-bundel gebruik wordt apart in rekening gebracht.
Badge
Teneerste mijn dank voor de reacties.
Wat wil nu het geval ik heb een bundel van 500 Mb.
Ik heb geen enkele SMS of mail ontvangen dat ik de 75% of de 100% gepasseerd ben maar ik moet wel
Bijbetalen omdat ik meer dan 500 Mb gebruikt heb iets wat ik betwijfel.
Volgens mijn software de app's KPN , Bundels en Data Usage is dit absoluut niet gebeurd. Ik neem aan dat de app van KPN zeker juist is uiteindelijk gebruikt Simyo het net van KPN. Ik heb tevens de laatste dag ik op Mijn Simyo gekeken en daar zat ik ook onder de 500 Mb.
Wat kunnen jullie mij adviseren.
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Beko,

Zoals RicoK aangeeft is het zo dat er, indien na verwerking van jouw verbruiksgegevens blijkt dat je 75% of 100% van jouw internetbundel hebt verbruikt, een waarschuwings-sms wordt verstuurd.

Simyo Tringg klanten ontvangen nog geen bericht.

Reageer