.

Beantwoord

AdvancedInternet Port Forwarding

  • 28 June 2021
  • 7 reacties
  • 334 Bekeken

Goeiemiddag,

Bij KPN kun je bij AdvancedInternet gebruik maken van Port Forwarding.
Is dit ook mogelijk met een Simyo abbonnement? Aangezien dit via het KPN netwerk gaat.

icon

Beste antwoord door Daisy 29 June 2021, 13:27

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7

@Melis Dekker Ik bestempel mij zelf niet als een Digibeet, integendeel zelfs, maar hiervan heb ik geen weet.

Portforwarding pas ik toe op de router die ik thuis heb staan in mijn prive netwerk, maar omdat ik niet weet hoe/wat dit met 4G te maken heeft kan ik niet verder helpen.

Ik wil mijn camera's op een andere locatie van op afstand benaderen. Daarom wil ik daar een 4G router plaatsen met daarin een Simkaart. Niet iedere provider ondersteund port forwarding. KPN ondersteund dit wel, maar het abonnement is ook 3x zo duur.

Reputatie 7

@Melis Dekker Ah, ik snap je punt.

Maar ik had er geen idee van dat dit provider afhankelijk is. Portforwarding dient te worden ingesteld in de router, zoals je zelf al aangeeft, maar ik besef(te) niet, dat het wel/niet mogelijk is, afhankelijk van een provider.

Omdat je zelf al aangeeft, dat het bij KPN wel mogelijk is en Simyo gebruik maakt van het KPN Netwerk, heb ik niet het idee dat het bij Simyoniet mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +9

Ik wil mijn camera's op een andere locatie van op afstand benaderen. Daarom wil ik daar een 4G router plaatsen met daarin een Simkaart. Niet iedere provider ondersteund port forwarding. KPN ondersteund dit wel, maar het abonnement is ook 3x zo duur.

Wachten we op uitsluitsel van een mod. Om even in het ‘forward’ jargon te blijven; Simyo is de goedkope ‘slanke’ dochter van KPN, dus iets in mij zegt nu al dat het daarom zomaar zou kunnen dat Simyo deze dienst / mogelijkheid niet aanbiedt. Zeker omdat je praat over een extra duur abonnement. Maar…wie weet. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Melis,

 

Welkom op het Simyo forum, goed dat je contact opneemt! 

Ik heb de vraag even uitstaan bij een andere afdeling, wanneer ik een antwoord heb laat ik het je weten!

 

Groetjes,

Daisy

Hi Daisy,

 

Heb je toevallig al iets vernomen van de afdeling?

 

Thanks!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Melis Dekker,

 

Ik heb nogmaals even de desbetreffende persoon aan de mouw getrokken en die liet weten dat het bij Simyo niet werkt. Hij verwees ook naar dit artikel:

 

https://tweakers.net/nieuws/150872/kpn-begint-met-blokkeren-van-poorten-bij-4g-abonnementen-voor-het-buitengebied.html

 

Groetjes,

Daisy

Reageer