@Amy Waarom een schermprint? Als wij, met onze iPhones, (nog) niet zijn ingelogd op het forum en we drukken op een link naar een nieuw bericht vanuit de e-mail dan komen we op de betreffende forumpagina. Deze kunnen we, tenzij het een pagina alleen voor invites is, wel gewoon zien, maar zodra we willen reageren en we dus moeten inloggen wordt de Mijn Simyo App geopend om daarin in te loggen. En van daaruit keer je dan niet terug naar de forum pagina.
Mijn workaround is, zoals door @HvM bevestigd, de betreffende link langer ingedrukt te houden, waarna een miniatuur scherm verschijnt. Als je deze dan opent, kun je hier wel gewoon met je 06-nummer inloggen.
Dit is door een ieder bij Simyo te reproduceren. Een schermprint is niet nodig en heeft geen toegevoegde waarde. Waar het hier om gaat is de verwijzing naar de Mijn Simyo App vanuit de link naar een bericht in de e-mail. Als je via de Mijn Simyo App moet inloggen, is dat natuurlijk prima, maar dan moet je wel weer automatisch terug keren naar de forum pagina. Hier gaat het dus mis.
@Amy Een paar dagen geleden had ik al eens via WhatsApp een schermopname toegezonden. Dus is bij jullie aanwezig.
@RicoK Of dit echt nut heeft, dat is voor mij ook een vraag…
@HvM Bedankt! Ik zal het opzoeken in het systeem en dit delen met de desbetreffende afdeling.
@RicoK Goeie vraag. Het probleem is duidelijk dus waarom ze precies een schermopname willen durf ik niet te zeggen. Er word aangegeven dat de persoon zelf geen iPhone heeft om het te testen.
Als ik meer weet geef ik een update .
@Amy Ik kan me voorstellen dat binnen een telefonie provider als Simyo meerdere test-telefoons met verschillende OS’en in omloop zijn om bijvoorbeeld een app-update te testen…... Want hoe kun je iets uitbrengen zonder dat het is getest op bijvoorbeeld Android en/of iOS?
@Scotsman, @RicoK, en @HvM,
Zouden jullie wellicht een schermopname kunnen maken hiervan? De technische afdeling ontvangt dit graag om het onderzoek te versnellen.
Dit mogen jullie mailen naar webcare@simyo.nl samen met jullie forumnaam en model toestel .
Alvast bedankt!
Is gebeurd. Wellicht dat iemand hier iets mee kan doen.
Hoi @RicoK,
Helaas nog geen concrete oplossing hiervoor. Zojuist heb ik weer een mail uitgestuurd. Hopelijk krijg ik snel meer duidelijkheid!
Het probleem is overigens echt HEEL simpel te reproduceren:
- Neem een iPhone.
- Installeer de Mijn Simyo app van de App Store
- Ga in Safari naar: Het Simyo Forum
- Klik rechtsboven op "Inloggen / Registeren”.
Welk gedrag observeren we:
De "Mijn Simyo”-app opent i.p.v. dat deze pagina in Safari geopend wordt. Indien je inlog in de Mijn Simyo app, dan kom je in Mijn Simyo en niet op het forum.
Welk gedrag wensen wij te zien:
Ofwel dat de pagina "https://mijn.simyo.nl/LoginSSO” niet opent via de Mijn Simyo app, dan wel dat je na het inloggen in de Mijn Simyo app dan ingelogd terugkomt op het Simyo forum.
Waarschijnlijk is het probleem dat de app ingesteld is om alle "mijn.simyo.nl” pagina's te openen en dat is dus inclusief de Forum inlogpagina. Dat is te doen door iOS feature "Universal Links” te gebruiken. Je hebt daarvoor een "apple-app-site-association” bestand op Mijn Simyo staat waarin staat hoe iOS een link moet openen. Die van Mijn Simyo staat hier:
https://mijn.simyo.nl/apple-app-site-association
Daarin dient denk ik een extra pad 'NOT LoginSSO’ of 'NOT LoginSSO*’ worden toegevoegd en dan is dit probleem waarschijnlijk weg.
@Amy @Roeqajja Zie @Groentjuh’s reactie. Misschien dat Amy haar gisteren uitgestuurde e-mail kan aanvullen met deze tips?
Bedankt @Groentjuh en @RicoK! Ik ga dit even voorleggen.
@de leon ik liep hier ook al een tijdje tegen aan, maar dacht al die tijd dat het wel aan mij of mijn eventuele instellingen zou liggen. Maar nu dacht ik, dat ik het nu toch maar eens moest gaan melden. Blijkbaar heb ik daar goed aan gedaan, want het ligt niet aan mij of mijn instellingen .
Ik hoop, dat @Amy / @Roeqajja / @Seren spoedig met het bericht komt, dat de Technische Afdeling het euvel heeft kunnen reproduceren en het heeft opgelost. Volgens mij zijn @Groentjuh’s zijn aandragingen erg nuttig.
Maar het is vakantietijd, dus we moeten even geduld hebben.
@abj Ik ben bang dat ik jouw post heb gemist. Maar ik begrijp deze niet. Kun je nou niet inloggen op het forum op meer dan een computer? Tegelijk? Als dit jouw probleem is, begrijp ik dit niet, want ik heb hier geen en nooit problemen mee gehad.
@abj Dat komt mij onbekend voor. Ik zit met mijn iPhone, iPad, macBook en Windows laptop met dezelfde en verschillende browsers ingelogd. Dit zonder enig probleem.
Hi @RicoK,
Bedankt voor je reactie. Wij zijn hier momenteel mee bezig voor je, maar vanwege de afwezigheid van een collega zijn wij nog in afwachting. Zodra onze collega er weer is hoop ik een terugkoppeling te hebben voor je!
Groetjes,
Roeqajja
Hi @abj,
Bedankt voor je reactie. Ik zie inderdaad dat je geen terugkoppeling hebt gekregen onder je topic. Ik zal gelijk ook even navraag doen hierover zodra onze collega weer aanwezig is. Ik zal dan een reactie plaatsen onder het topic zelf!
Groetjes,
Roeqajja
En is de collega inmiddels weer terug oftewel is er al een update?
Hoi @Ron H,
We hebben van insided nog geen duidelijke terugkoppeling gehad hierover. Ik heb dit daarom even intern bij Simyo voorgelegd bij de juiste afdeling en zijn ermee bezig, hopelijk zullen zij snel met een oplossing komen .
Groetjes,
Amy
Hoi @Ron H, @Groentjuh, @RicoK, @Scotsman, @Ray, @de leon en @HvM,
Zojuist heb ik een terugkoppeling ontvangen en wordt er aangegeven dat dit probleem deze maand nog wordt opgelost! Als jullie in de tussentijd merken dat dit is opgelost laten jullie het mij dan even weten ?
Groetjes,
Amy
Bedankt @Amy, dat is fijn nieuws.
Hoi @Ron H,
We hebben van insided nog geen duidelijke terugkoppeling gehad hierover.
Groetjes,
Amy
Hoi @Amy
De kans is theoretisch best wel groot dat ook jij net als @Seren eerder een reactie gaat krijgen van Gainsight dan van Insided.
Kwam er vandaag achter dat het probleem is opgelost Althans bij mijn
@Ron H Yes. Het lijkt er op.
Ja, het door mij eerdergenoemde bestand bevat inmiddels wat paden, die niet door de App worden geopend. /LoginSSO*, /loginsso*, /nummerbehoud* en /verlengen* gaan niet naar de App toe. Die eerste twee zorgen ervoor dat je weer kan inloggen via het forum.
Sorry sorry, wederom een antwoord als beste antwoord gemarkeerd terwijl ik dit niet zo had bedoeld. Maar, @Groentjuh misschien is jouw antwoord wel het beste antwoord. Ik snap dat een Moderator zoiets niet kan verzinnen.
Aan de Mods, @Amy @Roeqajja @Seren , de oorzaak waarom ik wederom een antwoord als beste antwoord heb aangemerkt ligt in het beste antwoord icoontje dat er pas bij komt ná te hebben moeten inloggen. Daar waar dan eerst het duimpje staat is deze opgeschoven voor het beste antwoord icoontje. In de gauwigheid druk ik dan op dit nieuw verschenen icoontje.