Skip to main content

.

Beantwoord

MIJN SIMYO inlog niet veilig !

Forum|alt.badge.img

Dag,

De inlog op MIJN SIMYO werkt alleen met inlognaam en wachtwoord.

Er wordt geen gebruik gemaakt van 2FA via e-mail/Google of microsoft authenticator/SMS.

Anno 2025 vindt ik dit niet heel erg jammer.

Kans bestaat dat iemand toch achter mijn inloggevens kan komen (eventueel via Brute force) en zo mijn 06 nummer kan overnemen door een simkaart naar zichzelf te sturen of gebruik te maken van een e-sim.

En een 06-nummer is vandaag de dag voor vele website nodig voor 2FA authenticatie via SMS.

Wanneer voert SIMYO 2FA in ?

Beste antwoord door Seren

Hoi ​@danny71,

Bedankt voor je bericht. We begrijpen dat beveiliging steeds belangrijker wordt en we streven ernaar om onze klanten de best mogelijke bescherming te bieden. Op dit moment kunnen we nog niet beloven dat we dit jaar 2FA gaan introduceren, maar we zijn dit wel serieus aan het onderzoeken. We zullen jullie op de hoogte houden van eventuele ontwikkelingen. Voor nu wil ik je bedanken voor je geduld en je waardevolle feedback!

Groetjes,
Seren

Bekijk originele reactie

2 reacties

JanD
  • Consultant
  • 805 reacties
  • 22 maart 2025

Beste ​@danny71 onderstaand een link over veilig werken met Simyo,

misschien zit er iets bij waar je wat aan hebt.

Als je uitlogt in de app, moet je om in te loggen een inlogcode invoeren en om dat veilig te houden moet je de inlogcode niet laten onthouden.

Er wordt dus niet om een inlognaam en wachtwoord gevraagd, althans bij Android.

Via inloggen bij een pc moet je een telefoonnummer en een wachtwoord ingeven en ook daar kun je er voor kiezen, niks op te slaan of juist wel.

Ik kan bij Simyo nergens ontdekken waar ik een inlognaam in moet geven.

Alleen telefoonnummers en wachtwoorden.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1744 reacties
  • antwoord
  • 26 maart 2025

Hoi ​@danny71,

Bedankt voor je bericht. We begrijpen dat beveiliging steeds belangrijker wordt en we streven ernaar om onze klanten de best mogelijke bescherming te bieden. Op dit moment kunnen we nog niet beloven dat we dit jaar 2FA gaan introduceren, maar we zijn dit wel serieus aan het onderzoeken. We zullen jullie op de hoogte houden van eventuele ontwikkelingen. Voor nu wil ik je bedanken voor je geduld en je waardevolle feedback!

Groetjes,
Seren

Reageer