.

Waarschuwing - scamming

  • 29 November 2017
  • 6 reacties
  • 314 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Vandaag werd ik gebeld op de vaste lijn. Een man sprak, vertrouwde het niet, in het Engels met mij. Ik krijg nooit Engels sprekende aan de telefoon, maar ja.....

I can't write one word in English and I can't speak one word in English.😁 Zelfs toen hij vroeg: Can you please speak in English? Ook toen kon ik het niet, dus bleef ik maar stug Nederlands spreken, want ja, iets anders gaat dan niet. Dat begrijpen jullie ook wel, nietwaar?

Was best wel een leuk en leerzaam gesprek, kort, maar toch leuk en leerzaam..... 😀
Landcode 004202

6 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Mijn vaste lijn heb ik weggedaan sinds ik een Simyo abonnement heb dus daar kan die persoon niet meer bellen. Kreeg wel via een Whatsapp een soortgelijke waarschuwing van vrienden. Dus nu dubbel gewaarschuwd!! "Wait once even, there knocks something not !! "
Bedankt Friesian 😂
Was ie niet van de Microsoft klantenservice? Dat zijn scammers uit India die met een gespooft nummer bellen.
Geen idee @Ray, ik spreek geen Engels en ook geen indiaan. 😀
Anders hak ut egt gevraachd. 😉

Was wel mijn 1e gedachte!
Gewoon Nederlands blijven praten tegen dergelijke lieden. Is, as I said, leuk en leerzaam.... 😀
Mijn vaste lijn heb ik weggedaan sinds ik een Simyo abonnement heb dus daar kan die persoon niet meer bellen. Kreeg wel via een Whatsapp een soortgelijke waarschuwing van vrienden. Dus nu dubbel gewaarschuwd!! "Wait once even, there knocks something not !! "
Bedankt Friesian 😂

Bovendien zit je @Frida met hetzelfde probleem als ik. English is a bit of a problem.
😀 Erg hè.... 😂
Reputatie 6
Badge +4
Awel Friesian, Vlaams praten gaat mij beter af denk ik.🤦🏼 Engels heb ik als jong kind al aangeleerd(en later uiteraard op school) omdat ik een zus in Canada heb wonen, maar het is nog vaak zo dat de woorden soms achterste voren uit mijn mond komen als ik bij voorbeeld met mijn nichtjes of neef praat.😅
Maar dit lijstje heb ik altijd bij de hand @Friesian als ik gebeld wordt door wie dan ook uit het buitenland:

Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal!

Dank voor de waarschuwing, Friesian 🙂

En hahaha, leuke lijst, Frida! Unfortunately peanutbutter is toch wel mijn favoriet.

Groetjes,,
Jihane

Reageer