.

Slimme batterijbespaarder

  • 11 February 2014
  • 48 reacties
  • 6865 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hallo allen,

een handige app om alleen batterij te gebruiken indien noodzakelijk, een slimme app die zichzelf aanleert informatie op te halen wanneer nodig. Wel alleen beschikbaar voor telefoons die Qualcomm chips gebruiken, dit zijn vrijwel alle smartphones behalve de Iphone

Snapdragon BatteryGuru
Snapdragon BatteryGuru is van chipsetfabrikant Qualcomm. Hiermee is het mogelijk voor toestellen die op deze chipset draaien, bijvoorbeeld alle Snapdragon-versies, accu te besparen. Na het installeren van de applicatie, heeft deze een aantal dagen nodig om te leren, jouw gedrag te leren kennen op het toestel. Zo wordt er gekeken welke applicatie veel accu verbruiken, hoe vaak ze daadwerkelijk gebruikt worden en wat de frequentie zou moeten zijn om ze bijvoorbeeld te laten checken op nieuwe berichten. In deze leerperiode wordt dit automatisch bepaald. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat de mail niet direct, maar één keer per 10 minuten wordt opgehaald, of dat er elke 5 minuten voor nieuwe WhatsApp-berichten gekeken wordt. Uiteraard is dit ook achteraf aan te passen, zodat je alle applicaties naar wens kunt instellen. Zoals aangegeven, Snapdragon BatteryGuru werkt alleen met Qualcomm-chipsets.

48 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hi mtins,

Wat goed dat je meedenkt met dit soort tips :D

Ik las dat deze app ook compatibel is met mijn iPhone 4S, dus ik heb 'm meteen geïnstalleerd. Normaal gesproken moet ik aan het eind van de middag alweer opladen, dus ik ben benieuwd!
Badge +1
Hi mtins,

Wat goed dat je meedenkt met dit soort tips :D

Ik las dat deze app ook compatibel is met mijn iPhone 4S, dus ik heb 'm meteen geïnstalleerd. Normaal gesproken moet ik aan het eind van de middag alweer opladen, dus ik ben benieuwd!


Dit programma schijnt wel ongeveer 4 dagen nodig te hebben om je telefoongebruik te analyseren. Dus het kan best zijn dat het energieverbruik in de 1e twee dagen juist iets omhoog gaat.
Even geduld dus.
Badge
Gebruik em nu al een tijdje, het fijne is dat voor jouw belangrijke apps (bijvoorbeeld mail) wel altijd kunnen refreshen indien je dat wilt. De andere schakelt ie aan/uit op basis van jouw gebruik 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Dit programma schijnt wel ongeveer 4 dagen nodig te hebben om je telefoongebruik te analyseren. Dus het kan best zijn dat het energieverbruik in de 1e twee dagen juist iets omhoog gaat.
Even geduld dus.


Dat was mij ook al opgevallen, inderdaad.
Hallo.

Heeft u misschien al gehoord van Du Battery Saver?
Deze werkt direkt.

Groeten,
Friesian

Dit programma schijnt wel ongeveer 4 dagen nodig te hebben om je telefoongebruik te analyseren. Dus het kan best zijn dat het energieverbruik in de 1e twee dagen juist iets omhoog gaat.
Even geduld dus.


Dat was mij ook al opgevallen, inderdaad.
Badge +6
Hoi Friesian,

Dankjewel voor deze tip! 🙂
Hoi Friesian,

Dankjewel voor deze tip! :)


Hoi Kim.

Graag gedaan hoor.
Reputatie 5
Badge +11
Tot nu toe kan ik met Snapdragon BatteryGuru niet merken dat m'n batterij echt langer meegaat... Ik hou het in de gaten!
Reputatie 3
Badge +9
Ik had dit topic gelezen en was ook opzoek naar een battery saver. Maar helaas batteryGuru kan deze niet op mijn Galaxy S3 geinstalleerd worden.
DU battery saver gaf bij mij alleen maar een update die er niet was/is, en vervelende reklame.
Inmiddels een aantal andere geprobeerd en GO Battery Saver &Power Widget staat er nu op met zeer goede resultaten.
Badge +6
Hoi Martijn®,

Dankjewel voor de tips! Ik ga het toch ook maar 'ns uitproberen, had me er eigenlijk bij neergelegd dat m'n telefoon twee keer per dag moet worden opgeladen bij intensief gebruik van mobiel internet, maar er is hoop? 😃
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Martijn®,

Dankjewel voor de tips! Ik ga het toch ook maar 'ns uitproberen, had me er eigenlijk bij neergelegd dat m'n telefoon twee keer per dag moet worden opgeladen bij intensief gebruik van mobiel internet, maar er is hoop? :D


Ik ben er erg tevreden mee, ik haal nu langer dan 1 dag met de batterij dus er is nog hoop ;)
Deze gaat om 23:00 uur is extreme powersave en gaat om 7:00 uur naar normal mode.
Overdag een mode die ik zelf heb aangemaakt. Veel opties met Go power master.
Badge +8
Ik ben er erg tevreden mee, ik haal nu langer dan 1 dag met de batterij dus er is nog hoop ;)
Deze gaat om 23:00 uur is extreme powersave en gaat om 7:00 uur naar normal mode.
Overdag een mode die ik zelf heb aangemaakt. Veel opties met Go power master.


Ik zet hem er nu op Martijn®, ik ben benieuwd ;)

Groetjes, Charlene
Reputatie 5
Badge +11
Tot nu toe kan ik met Snapdragon BatteryGuru niet merken dat m'n batterij echt langer meegaat... Ik hou het in de gaten!

Over het algemeen kan ik zeggen dat m'n batterij 10% tot 20% langer meegaat. Tóch een hele prestatie!
Ik had dit topic gelezen en was ook opzoek naar een battery saver. Maar helaas batteryGuru kan deze niet op mijn Galaxy S3 geinstalleerd worden.
DU battery saver gaf bij mij alleen maar een update die er niet was/is, en vervelende reklame.
Inmiddels een aantal andere geprobeerd en GO Battery Saver &Power Widget staat er nu op met zeer goede resultaten.


Hallo,

Ik kan niet zeggen dat ik reklame krijg bij gebruik Du Battery Saver.
Tevens komt er een sneltoets bij......Optimize.
Op de achtergrond draaiende apps worden gestopt, gebruiken dus geen onnodig accuwerking.

Internet je veel op je mobiel gebruikt dat extra batterijvermogen.
Wat dan nog wel enigzins helpt is de helderheid van het scherm te verminderen.
Standaard staat die hoog ingesteld.

Grodtjes,
Friesian
Ik had dit topic gelezen en was ook opzoek naar een battery saver. Maar helaas batteryGuru kan deze niet op mijn Galaxy S3 geinstalleerd worden.
DU battery saver gaf bij mij alleen maar een update die er niet was/is, en vervelende reklame.
Inmiddels een aantal andere geprobeerd en GO Battery Saver &Power Widget staat er nu op met zeer goede resultaten.


Hallo,

Ik kan niet zeggen dat ik reklame krijg bij gebruik Du Battery Saver.
Tevens komt er een sneltoets bij......Optimize.
Op de achtergrond draaiende apps worden gestopt, gebruiken dus geen onnodig accuwerking.

Internet je veel op je mobiel gebruikt dat extra batterijvermogen.
Wat dan nog wel enigzins helpt is de helderheid van het scherm te verminderen.
Standaard staat die hoog ingesteld.

Grodtjes,
Friesian


Ik bedoelde natuurlijk groetjes......
Badge
Zojuist op m'n Huawei y300 gezet.. Ben benieuwd.
Reputatie 5
Badge +11
Houd ons op de hoogte Friesian en Raytje! Ben ook benieuwd naar jullie bevindingen 😉
Hallo,

Wat ik er prettig aan vindt is het volgende.
Gebruik ik de sneltoets niet en kies ik dan bij de app voor optimize, dan komt er te staan:\
De apps die nog op de achtergrond draaien, worden gestopt wat ook interessant is voor 3G gebruikers.
(bij Optimize Now)
En daarna zie je staan hoeveel minuten winst je hebt......

Wat ook handig is is het volgende.
Bij niet alle telefoons is in % te zien de accustand.

Met de Du Battery Saver komt bovenin het scherm te staan in het klein, bijvoorbeeld 60%.

Groetjes,
Friesian
Badge +8
Ik heb de GO Battery saver van Martijn®, maar ik merk dat ik gewoon teveel met dat toestel in mijn hand zit. Muziek aan en dan ook nog constant Whatsapp of Facebook checken.. het is mijn eigen gebruik wat mijn batterij zo snel laat afnemen ;)
Ik moet een app om mijn eigen gedrag te veranderen. Bestaat die al?
Ik heb de GO Battery saver van Martijn®, maar ik merk dat ik gewoon teveel met dat toestel in mijn hand zit. Muziek aan en dan ook nog constant Whatsapp of Facebook checken.. het is mijn eigen gebruik wat mijn batterij zo snel laat afnemen ;)
Ik moet een app om mijn eigen gedrag te veranderen. Bestaat die al?


Hoi Charlene.

Daarvoor bestaat een geweldige app!
En die heet app(eltje)


Erg eenvoudig in gebruik, en uiterst doeltreffend.

Groetjes,
Friesian
Badge
Een app speciaal voor charlene die de telefoon uitzet als ze teveel appt hehehe.. 😃
Reputatie 5
Badge +11
Een app speciaal voor charlene die de telefoon uitzet als ze teveel appt hehehe.. :D

Of zo'n gouwe ouwe Nokia 3310 😛
Badge
Dan zit ze alleen maar snake te spelen.. slecht idee 😃
Volgens mij zit er op app-eltje geen snake...😕
Badge
We hebben het ook over een ouwe nokia 3310 😉

Reageer